Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. juni 2025 | 05:06   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: not_batmans setup (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
not_batman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2007
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 10 April 2007 kl. 23:54 | IP-adresse registreret  

Efter at ha' snust rundt herinde igennem længere tid har jeg besluttet mig for osse at vise min stue frem 

Beklager kvaliteten/størrelsesforholdet, men jeg har ikke noget digitalkamera (er studerende) - og mobilen har fået stjålet sit datakort, så jeg må nøjes med det her
Der er vist osse en smule kabelrod, men skidtet spiller og jeg bor alene, så jeg overlever nok

Forstærker:
Consonance M100+

Rørene blev udskiftet med nogle Electro Harmonix EL34 (http://www.thetubestore.com/ehxel34.html) - brugte dem her før (http://www.thetubestore.com/ehx6ca7.html), men der var mindre "kontrol" over tingene; det lød mere slapt eller hvordan man nu formulerer det. Når jeg får opgraderet pickuppen, så satser jeg gevaldigt på at få fat i nogle =C= Svetlana af slagsen; har læst mig frem til, at det skulle være det bedste indefor min prisramme

Riaa:
Pro-Ject Tube Box II

Vel ikke så meget at sige om den her sag; entry rør riaa til SU-venlige penge, så det var en velkommen upgrade ift min entry Project til 599,-. Lydforbedringen var dejlig. Eneste negative ting at sige om den her er, at rørene lyser mere på æsken end i virkeligheden; man vil vel ha' lidt lir? Fjernbetjeningen høre forresten til forstærkeren.

Pladespiller:
Goldring GR1

Også en entry model, men en ret go' en til pengene. Pickuppen ska' skiftes snart; har kig på en Denon DL-160, men lidt feedback/referencer ift en Grado Prestige Gold

Højttalere:
Avance 8 mk II

Kabler
2 x Cardass Crosslink 1s
2 x Dan Acoustic Interconnect

Til top Vis not_batman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af not_batman

Kaizers
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2005
Lokalitet: København
Sendt: 10 April 2007 kl. 23:58 | IP-adresse registreret  

hej not_batman og velkommen til selv om det jo lyder til at du har været her et stykke tid...

Dit anlæg ser da yderst lækkert ud og umiddelbart en sværger til analog lyd...??
Fortæl lidt om lyden og især din forstærker...

Vi er flere som kun har SU'en og klare os på, så det er altid godt at vide hvad man kan klemme igennem budgettet.
Til top Vis Kaizers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaizers

NESREDNA
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 11 April 2007 kl. 00:46 | IP-adresse registreret  

Hej og velkommen til!

Super-idé med de sidestillede billeder. Så kan man få sig et overblik over dit anlæg, selvom det ikke er 100% rigtigt perspektiv osv. Skidt da med at det er lidt grynet .

Synes ved nogle anlæg, at man mangler lidt overblikket over hvordan grejet er stillet op, nemlig.

Pladespiller-forstærker-højttalere og ikke så meget tingel-tangle -  det udstråler, at du har prioriteterne i orden. Synes jeg 

Undervejs: Cowon D2 > Ety4P
Til top Vis NESREDNA's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NESREDNA

Den Blå Fisk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 11 April 2007 kl. 08:42 | IP-adresse registreret  

Det ser rigtigt fornuftigt ud og jeg tror, DL 160 vil passe godt til dit set up.

Men hvorfor har du smidt dit fine stereo anlæg ind under surround?

Til top Vis Den Blå Fisk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Den Blå Fisk

Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: København
Sendt: 11 April 2007 kl. 08:44 | IP-adresse registreret  

Den Blå Fisk skrev:

Men hvorfor har du smidt dit fine stereo anlæg ind under surround?

Det er hermed flyttet.
Til top Vis Administrator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Administrator Besøg Administrator's Websted

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 11 April 2007 kl. 10:34 | IP-adresse registreret  

Halløj Ikke-batman

Det' sgu iorden Enkelt, cool og rigtig flot setup.

Dine Avance Sig 8 mk II kender jeg rigtig godt, super højttaler.

Hvilken pu har du på grammofonpladeafspilleren nu?

og, skulle der gemme sig en cd-afspiller et sted i stuen? (der ligger noget i reolen som i mistænkelig grad minder om cd-æsker)

Mvh

Brok

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted

not_batman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2007
Lokalitet: Odense
Sendt: 11 April 2007 kl. 19:14 | IP-adresse registreret  

Heh ja, jeg kom nok lige til at smide den i det forkerte forum, men klokken var mange, og der var CL i kassen; håber i overlevede

Kaizers skrev:
Dit anlæg ser da yderst lækkert ud og umiddelbart en sværger til analog lyd...??
Fortæl lidt om lyden og især din forstærker...

Yep - jeg er så stokprincipfast, at jeg kun køber vinyler - havde for en 3-4 år siden et ok Marantz anlæg med et par Dali 8008 til, men en af gutterne fik en pladespiller, og så blev jeg endelig solgt efter at ha' gået og overvejet skiftet lidt.
Lyden er jo utrolig subjektiv, så det er svært at sætte ord på Det skal jo helst bare opleves/høres. Men den klæ'r vinyl rigtigt godt - lyden er vel fyldig, blød og varm - i alt fald i forhold til det, jeg havde før. Og efter rørere blev skiftet ud, så er præcisionen blevet meget bedre. Selv om jeg nok sådan generelt sværger til hva' der kaldes larm , så spiller den i særklasse, når det er nedbarberet og "simpel" musik uden alt for meget fyld på - selvom setuppet osse ganske fint håndterer en masse samtidig fyld uden de store problemer - ved ikke om det gi'r mening, eller om det er ren volapyk (er ikke så pokkers vant til at beskrive lyd med ord)

brok skrev:

Halløj Ikke-batman

Det' sgu iorden Enkelt, cool og rigtig flot setup.

Dine Avance Sig 8 mk II kender jeg rigtig godt, super højttaler.

Hvilken pu har du på grammofonpladeafspilleren nu?

og, skulle der gemme sig en cd-afspiller et sted i stuen? (der ligger noget i reolen som i mistænkelig grad minder om cd-æsker)

Mvh

Brok

Højtalerne var nogle jeg købte fra en kammerat, hvis kæreste syntes han skulle ha' nye (og mindre) højttalere . Og eftersom mine Dali 8008 og forstærkeren ikke harmonerede helt perfekt (det blev meget let mudret og alt for sløvt; tror simpelthen ikke forstærkeren kunne trække de højttalere), så endte jeg op med at købe hans Avance og sælge de game fætre.

Pickuppen er en Goldring Elektra - den der fulgte med pladespilleren, men den har snart kørt i døgndrift i 3 år, så den trænger gevaldigt til en opgradering - det bliver umiddelbart enten Denon DL-160 eller Grado'en der, men det ska' jeg nok få fundet ud af. Umiddelbart har jeg læst mig frem til at Denon'en er det bedste valg, men den tid den hovedpine

Og jow - der nogle cd'er, men det var primært de sjældne cd'er, som jeg ikke kunne finde på vinyl, og som jeg ikke kan nænne at skille mig af med (har skisme alt med bob hund jowjow:P) - Der står ikke en cd-afspiller i stuen, men der står en ret elendig en af slagsen gemt væk inde i et skab, men den bliver næsten aldrig hevet frem.

Som jeg lærte dengang jeg var ung; less is more

Til top Vis not_batman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af not_batman

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes