| Forfatter |
|
sonyes Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 475
|
| Sendt: 20 Juli 2007 kl. 08:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er længe siden jeg har vist mit anlæg frem og det har ændret sig en del som sædvanlig. Jeg er i øjeblikket meget facineret af rørgrej som det nok også fremgår af billederne.
Oversigtsbillede: Pladespilleren står ikke på møblet men er hævet ved hjælp af vinkler der sidder i væggen. Ret genial og pæn løsning hvis jeg selv skal sige det

Hjertet i anlægget er denne Ming da MC34AB. En rørbamse med 8 stk EL 34 rør. giver mig 2x27W. Den kan også anvendes som ren effektforstærker ved et enkelt tryk på fronten, smart.

Det næste billede viser min Pladespiller. En STD s med en ortofon MC20super PU. Den spiller rigtigt godt, men er sat til salg da jeg vil prøve noget andet . Armen er jo en klassiker og den fungerer godt i mit setup. Som i ser har jeg en lille lame til de mørke aftener ved spillen.

Min riaa er en project tubebox II. Den gør det rigtigt godt til prisen synes jeg. Overvejer at prøve et rørskift og se hvad det kan give.

Min digitale afspiller er en original A8T. Den har både normalt output og røroutput. Den spiller rigtigt godt og kvaliteten er i top. Kan varmt anbefale den. Den "lille" sorte kasse under cd-afspilleren er en strømforsyning til forstærkeren. De to fjernbetjeninger til forstærker og cd er i metal og vejer et halv kilo

Højttalerne er pt. et par dali 310. De spiller godt og har en høj følsomhed. De spiller godt sammen med rør synes jeg.

Desuden er jeg ejer af en hovedtelefonforstærker og et par bøffer. En vincent KHV 111 og et par grado SR80. Dejligt sæt når kæresten vil have fred eller se fjernsyn.

Af kabler har jeg følgende:
Signalkabler:Wirewizard Dreamcaster og et par billige taralabs. Begge kabler fungerer godt synes jeg.
HT-kabler: Supra ply. Et neutralt kabel til en fornuftig pris.
Det var så mit grej. Håber i har lidt respons til mig.
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 20 Juli 2007 kl. 08:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser sguda hyggeligt ud. Rør er bare top nice hygge 
Jeg har aldrig hørt den Dali model der. Har du noget at sammenligne den med fra tideligere oplevelser? __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2317
|
| Sendt: 20 Juli 2007 kl. 08:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ser godt ud Sonyes!!
Fandt du ud af hvordan man stillede bias på den? hva måttte du slippe alt i alt med fragt osv for den mingda?
MVH
Don
|
| Til top |
|
| |
sonyes Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Juli 2007 kl. 08:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Synes dali 310 stikker lidt af fra de modeller jeg tidligere har hørt. Normalt synes jeg da fleste dalimodeller er lidt kedelige, men denne her er lidt mere musikalsk, hvis jeg skal bruge en floskel. Har hørt at den skulle spille lidt hen af dali 400. Jeg leder dog efter en anden højttaler då jeg synes de er en anelse for store til mit rum.
|
| Til top |
|
| |
sonyes Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Juli 2007 kl. 08:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
don dario skrev:
Ser godt ud Sonyes!!
Fandt du ud af hvordan man stillede bias på den? hva måttte du slippe alt i alt med fragt osv for den mingda?
MVH Don |
|
|
Ja Bias indstilles på nogle skrue der sidder bag låget under forstærkeren. Må nok have teknikerhjælp når det skal gøres desværre. Men det kunne være fedt at lære at gøre det selv.
Jeg måtte slippe ca 5500-6000 mener jeg.
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 20 Juli 2007 kl. 08:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
sonyes skrev:
| Synes dali 310 stikker lidt af fra de modeller jeg tidligere har hørt. Normalt synes jeg da fleste dalimodeller er lidt kedelige, men denne her er lidt mere musikalsk, hvis jeg skal bruge en floskel. Har hørt at den skulle spille lidt hen af dali 400. Jeg leder dog efter en anden højttaler då jeg synes de er en anelse for store til mit rum. |
|
|
Fair nok.
Men held og lykke med højttalerjagten. (hvis altså du skal ud på en?) __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
sonyes Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Juli 2007 kl. 08:43 | IP-adresse registreret
|
|
|

rockforlife skrev:
sonyes skrev:
| Synes dali 310 stikker lidt af fra de modeller jeg tidligere har hørt. Normalt synes jeg da fleste dalimodeller er lidt kedelige, men denne her er lidt mere musikalsk, hvis jeg skal bruge en floskel. Har hørt at den skulle spille lidt hen af dali 400. Jeg leder dog efter en anden højttaler då jeg synes de er en anelse for store til mit rum. |
|
|
Fair nok.
Men held og lykke med højttalerjagten. (hvis altså du skal ud på en?)
|
|
|
Det skal jeg, er jeg for det meste
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 20 Juli 2007 kl. 09:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kunne jo altid give Dali Grand Coupé en chance, hvis du altså tør  __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
sonyes Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Juli 2007 kl. 09:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe, ja det kan jo blive et bekosteligt lyt  , Har aldrig lyttet til dem, så det kunne jo være jeg skulle give de dyrere dalier en chance.
|
| Til top |
|
| |
sonyes Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Juli 2007 kl. 09:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis nogle har gode forslag til opgraderinger er de velkomne.
|
| Til top |
|
| |
sonyes Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Juli 2007 kl. 09:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Forstærkeren giver 2x70w og ikke 2x27 som der står. tastefejl:o)
|
| Til top |
|
| |
sonyes Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Juli 2007 kl. 10:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingen med lidt mere respons?
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 20 Juli 2007 kl. 10:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
sonyes skrev:
|
Ingen med lidt mere respons?
|
|
|
Dali Diva  __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 20 Juli 2007 kl. 10:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eller hvis du vil have en højttaler der har fokus på "gang i den" og tør bas, så kunne du forsøge dig med en Rega højttaler.
__________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
sonyes Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Juli 2007 kl. 10:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
 Ja det var også en mulighed.
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 20 Juli 2007 kl. 11:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Scatcat Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2539
|
| Sendt: 20 Juli 2007 kl. 15:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ser godt ud Sonyes. Enkelt og stilrent.
Har selv Project Tubebox MkII og Vincent head amp. Du vil kunne hente en del med skift af rør.
Det har jeg gjort på Vincenten (Brimar CV4068). Og det gav et kolosalt løft i lyden. Næste bliver så Projecten. (skal bare finde det rigtige rør)
Og på Vincenten har jeg klippet kablerne til de yderst belastende dioder (den blå og røde). (hvorfor skal det meste hifi altid udstyret med et rent disco orgie i lys effekter)? Den blå kan lyse et helt rum op 
Supra Ply kunne du evt. skifte til nogle af de efterhånden meget omtalte/berømte/berygtede Vdh Clearwater i dobbelttræk. Det er jo ikke det dyreste kabel, men det er godt til prisen __________________ Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2317
|
| Sendt: 20 Juli 2007 kl. 15:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
sonyes skrev:
don dario skrev:
| Ser godt ud Sonyes!! Fandt du ud af hvordan man stillede bias på den? hva måttte du slippe alt i alt med fragt osv for den mingda? MVH Don |
|
|
Ja Bias indstilles på nogle skrue der sidder bag låget under forstærkeren. Må nok have teknikerhjælp når det skal gøres desværre. Men det kunne være fedt at lære at gøre det selv.
Jeg måtte slippe ca 5500-6000 mener jeg. |
|
|
ok.. der står intet om det i din manual?
MVH
Don
|
| Til top |
|
| |
sonyes Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Juli 2007 kl. 16:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Scatcat skrev:
|
Ser godt ud Sonyes. Enkelt og stilrent.
Har selv Project Tubebox MkII og Vincent head amp. Du vil kunne hente en del med skift af rør.
Det har jeg gjort på Vincenten (Brimar CV4068). Og det gav et kolosalt løft i lyden. Næste bliver så Projecten. (skal bare finde det rigtige rør)
Og på Vincenten har jeg klippet kablerne til de yderst belastende dioder (den blå og røde). (hvorfor skal det meste hifi altid udstyret med et rent disco orgie i lys effekter)? Den blå kan lyse et helt rum op 
Supra Ply kunne du evt. skifte til nogle af de efterhånden meget omtalte/berømte/berygtede Vdh Clearwater i dobbelttræk. Det er jo ikke det dyreste kabel, men det er godt til prisen
|
|
|
Mange tak. Er meget interesseret i at høre hvis du skifter rør i riaa`en. Det kunne være spændende. Den blå diode på headampen har jeg også sat ud af spillet. Det røre lys gør mig ikke så meget da det ikke er vildt skarpt. Kunne være jeg skulle prøve det brimar rør
|
| Til top |
|
| |
sonyes Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Juli 2007 kl. 16:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
don dario skrev:
sonyes skrev:
don dario skrev:
| Ser godt ud Sonyes!! Fandt du ud af hvordan man stillede bias på den? hva måttte du slippe alt i alt med fragt osv for den mingda? MVH Don |
|
|
Jeg måtte slippe ca 5500-6000 mener jeg.
|
|
|
ok.. der står intet om det i din manual?
MVH Don |
|
|
Nej der står intet desværre.
|
| Til top |
|
| |