Forfatter |
|
THXII Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 120
|
Sendt: 10 November 2007 kl. 21:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja har ikke fået det sidste udstyr købt endnu så kan ikke sætte den under surround, men syntes da også dette fortjener en plads her på Hifi4all stereo-side.
Behøves vist ikke præsentere dette udstyr... Ud over at det er alt alt alt for vildt.(dyrt)

__________________ Det er godt nok godt.
|
Til top |
|
|
Peter VTEC Forum Bruger

Bruger siden: 23 Oktober 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 439
|
Sendt: 10 November 2007 kl. 21:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som jeg skrev i Surround tråden.. super stilet!!  __________________ Mmmm VTEC!
|
Til top |
|
|
Per N Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 675
|
Sendt: 10 November 2007 kl. 22:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
2*2500 ICW Watt
Hvad er det for noget? __________________ Den sande glæde opnåes ved at lave tingene selv!
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
Sendt: 10 November 2007 kl. 22:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vel de små ICE fortærker der sider i hans B&O højtaler på 1X2500W per siden, ikke
|
Til top |
|
|
Per N Forum Bruger

|
Sendt: 10 November 2007 kl. 22:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Vel de små ICE fortærker der sider i hans B&O højtaler på 2X2500W per siden, ikke  |
|
|

__________________ Den sande glæde opnåes ved at lave tingene selv!
|
Til top |
|
|
Exxtreme Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1694
|
Sendt: 10 November 2007 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Per N skrev:
2*2500 ICW Watt
Hvad er det for noget?
|
|
|
Ja det gad jeg også godt vide... For der er intet af det der kommer i nærheden af 2500 rigtige watt...
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
Sendt: 10 November 2007 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
He, he, 1X2500 ICE W, må gerne side i min sub. bas
Det er kanske kendt at bruge ICE forærker til at drive bas systemer, vel fordi at de mange giver mange W.
|
Til top |
|
|
Michael GJ Forum Bruger

Bruger siden: 14 Januar 2007 Lokalitet: Jylland
|
Sendt: 10 November 2007 kl. 22:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fed gennemtænkt højttaler.
Angående de 2500 icepower watt: 1000watt til 15" 1000watt til 6.5" 250watt til 3" 250watt til3/4"
Det er vel og mærke pr side.
|
Til top |
|
|
THXII Forum Bruger

|
Sendt: 10 November 2007 kl. 22:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu ved jeg ikke hvad du mener med rigtig watt, men tror da ikke det er urealistisk...Prøv du at finde et par højtaler med 2*15" og en eller anden form for en top-del og se om, det kan drives af noget som er under 2500w.... Tror nu de her vil spille højrer og renere end andet udstyr, som skal slæbe 2*15".
#Michael GJ
Der sidder 2*15" ikke 6,5"
__________________ Det er godt nok godt.
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
Sendt: 10 November 2007 kl. 22:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det ikke i TV2´s "Go'aften Danmark" show, at de har et bord i samme design som disse B&O højtaler, eller minder disse højtaler om design i
filme "FORBIDEN PLANET"
|
Til top |
|
|
Per N Forum Bruger

|
Sendt: 10 November 2007 kl. 22:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Michael GJ skrev:
Fed gennemtænkt højttaler.
Angående de 2500 icepower watt: 1000watt til 15" 1000watt til 6.5" 250watt til 3" 250watt til3/4"
Det er vel og mærke pr side.
|
|
|
Ja velkommen til virkeligheden, sidst jeg tjekkede var der kun 2300 watt tilrådighed i en stikkontakt og sidst jeg tjekkede disse højttalere skulle de tilsluttes sådan en.
At der sidder en fin ice forstærker i dem på mange watt er der ikke tvivl om, det kan den bare ikke levere samtidigt sorry. At de stakkels vifa enheder vil vidst blive sendt i "orbit" om jorden ved noget der bare nærmere sig disse effekter hvis de blev udsat for det. __________________ Den sande glæde opnåes ved at lave tingene selv!
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
Sendt: 10 November 2007 kl. 22:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
He, he der er jo B&O der stå bag regnestyket, så overdrivelse fremmer forståelsen og en gange 2500W sælger nok mere en fx. en gang 150W
|
Til top |
|
|
THXII Forum Bruger

|
Sendt: 10 November 2007 kl. 23:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja sidst jeg kunne regne så kan man trække 3250 watt ud at en stikkontake.
Men der er vist ikke ret meget udstyr som lever op til deres specifikationer, i form af ydelse og watt. __________________ Det er godt nok godt.
|
Til top |
|
|
Novisad Udelukket fra forum

Dobb.profil Sonic
Bruger siden: 22 April 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2090
|
Sendt: 11 November 2007 kl. 07:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
hold da fast der er gang i den herinde .... 
|
Til top |
|
|
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
Sendt: 11 November 2007 kl. 08:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
er det ikke lige meget meget hvor mange watt der bliver spyttet ud af dise ICE moduler? Hvis bare manden kan lide lyden er det jo fint. Det er trods alt ham der skal leve med det til hverdag .
Jeg er ikke selv B&O fan på nogen måde og jeg mener bestemt også at pengene ville være bedre brugt på andet grej, der enda ville lyde endnu bedre. Jeg har hørt disse beolab 5 ved flere lejlighederog de har sgu aldrig imponeret mig. Sjovt nok syntes ejere af disse højttalere/skulpturer, altid at de har verdens bedste lyd
Men det ser sikkert meget flot ud og så får man anerkendende blikke pga. mærket
MVH WRONG __________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
Til top |
|
|
Exxtreme Forum Bruger

|
Sendt: 11 November 2007 kl. 08:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
THXII skrev:
Nu ved jeg ikke hvad du mener med rigtig watt, men tror da ikke det er urealistisk...Prøv du at finde et par højtaler med 2*15" og en eller anden form for en top-del og se om, det kan drives af noget som er under 2500w.... Tror nu de her vil spille højrer og renere end andet udstyr, som skal slæbe 2*15".
#Michael GJ
Der sidder 2*15" ikke 6,5" |
|
|
Jeg mener selvfølgelig RMS watt... Ikke peak watt, dynamiske watt eller hvad producenterne ellers kan finde på at kalde det... Men jeg kunne selvfølgelig have gættet mig til at de havde brugt Klasse D forstærkere... Nu er der ikke 2 * 15 tommer men kun 1 * 15 tommer i hver højttaler... Det kan godt være det er det du mener, men sådan skriver du det ikke...
Men du mener altså ikke at forstærkere under 2500W til hver højttaler er nok til at drive et sæt højttalere med 15 tommer basenhed??? 
Og nej der sidder IKKE 2 x 15 tommer i hver højttaler... Der sidder 1 x 15 tommer og 1 x 6,5 tommer... Få lige styr på fakta inden du retter på en mand der faktisk har ret!
|
Til top |
|
|
Hilowfi Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 549
|
Sendt: 11 November 2007 kl. 09:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hva med ohm´s lov P=UxI 2500watt/230V=10,87 Ah 5000watt/230V = 21,7 Ah mener altså kun jeg har en 16 ah sikring siddene ude i min sikrings box, hmm hvordan klare Hfi rælet det ude i sikrings boksen , det er bare et spørgsmål jeg tror l**tet futter af hvis de tal passer.
VH T __________________ Når du taler kan du kun sige noget du allerede ved. Når du lytter kan du lære hvad andre ved.
|
Til top |
|
|
Exxtreme Forum Bruger

|
Sendt: 11 November 2007 kl. 09:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hilowfi skrev:
Hva med ohm´s lov P=UxI 2500watt/230V=10,87 Ah 5000watt/230V = 21,7 Ah mener altså kun jeg har en 16 ah sikring siddene ude i min sikrings box, hmm hvordan klare Hfi rælet det ude i sikrings boksen , det er bare et spørgsmål jeg tror l**tet futter af hvis de tal passer.
VH T
|
|
|
Dit regnestykke er for så vidt korrekt, men den trækker jo nok ikke de 2500w direkte fra primærsiden af spolen, mon ikke der køres 12V internt og at de 2500w trækkes fra sekundær siden af spolen... Men nu ved jeg ikke hvordan ICEpower forstærkere er opbygget...
EDIT: Glem det... Jeg var på druk igår... FIk lige en hjerneblødning 
Så med mindre der køres på hver sin gruppe kan det jo ikke lade sig gøre, men der sidder jo normalt også kun 10A/13A sikringer på 230V grupperne mens 16A er til 400V grupper...
|
Til top |
|
|
THXII Forum Bruger

|
Sendt: 11 November 2007 kl. 09:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Syntes nu de lyder rigtig godt, og exxtreme, du har sgu ret ang. enheder, der var jeg vist lidt for hurtig.
Men som sagt så tror jeg stadig ikke der er ret mange producenter, der kan overholde dere specifikationer.
Jeg har også selv hørt disse labber i butikken, ikke vildt imponerene, men her hjemme syntes jeg de lever fuldt op til min forventninger. Så ring til jeres lokale B&O og hør om i kan prøve et par, det vil i ikke fortryde. __________________ Det er godt nok godt.
|
Til top |
|
|
Hilowfi Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 549
|
Sendt: 11 November 2007 kl. 10:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dit regnestykke er for så vidt korrekt, men den trækker jo nok ikke de 2500w direkte fra primærsiden af spolen, mon ikke der køres 12V internt og at de 2500w trækkes fra sekundær siden af spolen... Men nu ved jeg ikke hvordan ICEpower forstærkere er opbygget...
EDIT: Glem det... Jeg var på druk igår... FIk lige en hjerneblødning 
Så med mindre der køres på hver sin gruppe kan det jo ikke lade sig gøre, men der sidder jo normalt også kun 10A/13A sikringer på 230V grupperne mens 16A er til 400V grupper...
[/QUOTE]  go bedring , men som sagt ved jeg heller ikke hvordan det præsis er opbygget .
VH T __________________ Når du taler kan du kun sige noget du allerede ved. Når du lytter kan du lære hvad andre ved.
|
Til top |
|
|