Tilbage til HIFI4ALL.DK 1. juni 2025 | 04:32   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: ATC og NAD Bastarden i NYE LOKALER! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
stineamalie
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 20 November 2007 kl. 00:26 | IP-adresse registreret  

!Så er der endelig kommet lidt nye billeder til af anlægget i dets nye omgivelser. Se nye billeder nederst på siden!

Hej alle!

Så synes jeg det var på tide at vise det jeg går og lytter på derhjemme. Mere klassisk HiFiklubben bliver det nok ikke. Ikke at jeg ikke er
tilfreds, jeg synes det er et godt start setup jeg har tilraget for pengene. Går dog meget i ATC SCM 11 tanker og For og Effektblok til at trække
dem, men der skal lige lidt dollars ind på kontoen først

Forst: NAD c320BEE

CD: NAD c525BEE

HT'er: B&W 602 S3

Pladespiller 1: Project Debut III

Pladespiller 2: Phillips 633

RIAA: Project Phono box

Kabler: alle signal kabler er Tara Labs Spectrum og HT kabel er DALI Red Wave

Billeder

Venstre HT, nu med Wii og Japansk importeret Mecha samlesæt i baggrunden
mine pc HT.

Højre HT samt lidt af DVD'erne der mest består af italienske Zombie film og animations film i alle genre

Forstærker og CD afspiller samt DVD som jeg ikke synes der skal nævnes noget om.

Set fra sweetspot

Pladespiller 1 og det der for tiden er dejligt at lytte på, har en del plader, dog har de fået en knap så glorifiserende plads under skrivebordet.
Her står de tilgengæld sikkert og godt i en mælkekasse.

Pladespiller 2, det er faktisk en fødseladags gave til kæresten, men jeg har hugget den lidt da jeg simpelthen synes den er for fed. Skal nok gå
mere i dybden med den med billeder osv hvis det ønskes

Jeg undskylder de meget uskarpe billeder, især closeup af pladespilleren, men mit kamera fungere ikke så godt om natten. Selvom der er blitz
på. Men jeg vil da helt sikkert tage nogen nye billeder når dagslyset endnu en gang fylder værelset.

Lydmæssigt fungere alt forholdsvis godt. Jeg synes setuppet gør sig rigtig godt på deres nuværende km, dog kan der være lidt rungen fra
bassen, men jeg tænker at det er pga. de ikke rigtig får så meget luft da de står rimelig klemt. Også stereo perspektivet ryger sig lidt en tur pga.
den tætte placering. Men som altid kom med en masse kommentarer og gode råd som det er kotume herinde 

Håber at høre fra jer

Til top Vis stineamalie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stineamalie

Dief
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 20 November 2007 kl. 01:19 | IP-adresse registreret  

Synes både dine PC-højttalere (hvad det så end er for nogle?) og de B&W'er er pæne. Kender ikke så meget til NAD's  forstærkere, men de skulle jo efter sigende være gode.

Må vellyden være med dig.

Dief

Til top Vis Dief's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dief Besøg Dief's Websted

stineamalie
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 November 2007 kl. 17:18 | IP-adresse registreret  

Jo tak, det er et par Empire r1000. De klarer det okay til prisen det er ikke den forventede pap lyd der plejer at herske ved små computer ht'er

stineamalie
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 November 2007 kl. 17:44 | IP-adresse registreret  

UPDATE!!!

Så kom der en pakke til mig, personlig afleveret af Poul M.!

Se billederne for nærmere info

Hvad mon det kan være?

SCM 7 hjemme på prøve, holdkæft jeg er spændt på at høre dem. Jeg har desværre ikke tid i dag, men der skal nok komme nye billeder og lytte indtryk senere på weekenden. Kan i alle sammen ha en forrygende weekend og få lyttet til en masse musik

stineamalie
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 November 2007 kl. 21:20 | IP-adresse registreret  

Hold op hvor er det en hel anden verden der bliver åbnet op for! Jeg var meget betænkelig mht. at spænde scm 7 'erne til mit setup, især min forstærker var jeg bange for bare ville sige prut. Men den klare det som så meget godt, dog mudres der lidt når der kommer rock på. Men nok om det, nu til lyden.

Hvis man ikke kender ATC, så vil jeg hurtig ridse nogen af deres principper op; fuld båndbrede på alle deres produkter, selvfølgelig er der åbenlyse forskelle i størelsen på HT'erne, men stadigvæk er der bare den der ATC lyd at spore, selv i denne mini kasse. Bassen i de små er sindsyg, i forhold til størrelsen kan man slet ikke forstå at der kan komme så meget lyd ud af noget så småt. En anmelder har engang sammenlignet dem med hans nyfødte datter, at en så lille ting kan larme så meget, det er da helt utroligt. Men selvom bassen er fantastisk, så er den stadig begrænset af enhedens lille størrelse, så her kan man godt savne lidt mere bum bum som mine gamle B&W har. Generelt har hele lyden bare fået et kæmpe ryk opad, det er næsten umuligt at fatte at det kan blive så meget bedre, men det kan det!

Hvis i har chancen for at høre et par ATC, uanset størrelse og model, så gør det. Det er verden til forskel fra jeres nuværende HT'er det vil jeg garrantere. Men pas på, de spiller alt og der er godt nok nogen ubehagelige overaskelser mht. dårlige indspilninger.

Morten014
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2007
Lokalitet: Jylland
Sendt: 27 November 2007 kl. 22:05 | IP-adresse registreret  

Kunne du ikke lokkes til at smide et billed op uden indpakning?
Til top Vis Morten014's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morten014

stineamalie
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 November 2007 kl. 22:31 | IP-adresse registreret  

Hehe, jeg glemte helt billeder, jeg er helt ude af den

http://img85.imageshack.us/img85/4404/hifi005jh7.jpg">

Venstre ht med stof på

Her uden tøj på bas/mellemtone som er klistret, hvordan kan det egentlig være? har ikke hørt så meget efter i timen 

Højre ht samt ny hylde i arkivskabet til CD afspilleren

til sidst, sweetspot. Undskylder meget de blitzede billeder, men det er så satans mørk i dk for tiden og mit kamera er ikke den skarpeste linse på savanen. Men kom enedelig med kommentare og meninger

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007
Sendt: 27 November 2007 kl. 22:47 | IP-adresse registreret  

ser sku godt ud har du prøvet dem på standere?- hehe ved godt du lige har fået dem

har selv overvejet og lytte på nogle ATC men hvor kan de høres?

VH Roky

Til top Vis Roky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roky

stineamalie
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 November 2007 kl. 23:10 | IP-adresse registreret  

Jo standere vile være at fortrække, men jeg ligger ikke lige inde med nogen. Jeg skal desværre aflevere mine snart, da de er til låns (skal lige har sparet lidt op og måske lytte lidt på scm 11). Men du kan kontakte Poul M. igennem poulsaudiobutik.dk og høre ad, han er den eneste i danmark der er autoriseret sælger af ATC. Men gør det, det er virkelig alle enge værd.

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 30 November 2007 kl. 23:21 | IP-adresse registreret  

Lad os også lige få det første SCM7 billede med.

Så længe at dine højttalere står som de står kunne du måske overveje at placere 3 eller 4 stykker kork under hver så de ikke står og brummer med hele bundpladen ned i dit reolsystem. Jeg er selv godt tilfreds med SD fødder men det behøver ikke nødvendigvis at være så "fornemt".

Fik du forresten fat i den TD321 eller var den nuppet?

Jeg er lidt misundelig på din Wii. Nu da Mario Galaxy er ude går der nok ikke så længe inden at jeg ikke kan modstå fristelsen længere og bliver nødt til at investere i en. En kommende titel (januar) der også kunne være interessant er Zack & Wiki.

Nå men det er jo hi-fi det skal handle om...

Mvh.
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler

stineamalie
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 December 2007 kl. 19:50 | IP-adresse registreret  

Ja det er ret slemt med alt den hoppen og dansen de laver, men jeg tænkte på om man kunne gå amok med de der filt dutter man sætter under møbler, så de ike ridser trægulvet. Ellers vil jeg da se mig efter noget kork (kan amn bruge vinpropper skåret i skiver?)

Mht. til pladespilleren så var det brormand der sku købe den, men jeg ved ikke hvor langt han er kommet med det, han bruger fandermer sine penge på mærkelige små kasser der siger lyde( han læser til elektronisk komponist). Men jeg håber han handler snart, ellers kunne det være at man selv skulle erhverve den.

Of topic: ja wii er simpelthen for fedt! især lænken synes det er vildt at der er en spillemaskine hun kan mestre på 5 min.. Men jeg synes du rolig kan gå ud og købe en, og fede titler du nævner også

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 December 2007 kl. 20:44 | IP-adresse registreret  

Du kan også skære en kork slibeklods i mindre dele. Sådan en koster vist ikke mere end 20,-kr.

Kork søgning @ 4all.

Det skulle ikke overraske mig om det bliver til en Wii engang i det nye år. Min Gamecube står og samler støv. X360 og/eller PS3 må vente da min CRT TV ikke vil yde dem retfærdighed (det er en dyr fornøjelse).

stineamalie
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 December 2007 kl. 21:28 | IP-adresse registreret  

Mange tak for hjælpen, det vil jeg da prøve mig frem med, jeg kunne se på de forskellige tråde at der er mange muligheder og mange timers underholdning i det

Du skal jo huske at Wii'en også ædre GC spil, så det er virkelig et godt køb og så med Virtual Console channel, hvor du kan få stillet alle dine retro-gaming ønsker.

stineamalie
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Oktober 2008 kl. 15:33 | IP-adresse registreret  

Ja så skete det endeligt! Drømme højttalerne kom hjem til mig og bo. Der er tale om et par dejlige ATC scm 11!

Det er stadig den samme forstærker og cd afspiller jeg køre med:

Forst: NAD c320BEE

CD: NAD c525BEE

Min project pladespiller er lagt på lager og jeg har erhvervet mig en Thorens td 320. Men ak, da kommunen mente vi skulle have nyt
badeværelse i lejligheden, er vi blevet omhuset til en midlertidig bolig, hvor der selvfølgelig ikke er plads til mit hifi "rack".... Og endvidere skal
man passe på som bare fanden med at lave huller i vægene ol. da kommunen går helt abe amok, og man får lov til at betale grundigt for det.

Så pladespiller og plader bliver babysittet af brormand, som er vældig glad for tjansen

Men nu til nogen billeder:

Set fra lyttepositionen

Højre

Højre

Closeup af højre højtaler uden tøj på

Endnu tættere på den softdome diskant og imponerende bas/mellemtone. Begge enheder lavet inhouse af ATC

Bemærk den fine baffel ,og igen, de rigtig fine enheder

Dejligt billede af den 9 kg tunge og klistrede bas... Når man har set enheden i sin ensomhed uden for kabinettet forstår man hvorfor ATC måske
er verdens bedste højttaler, eller ihvertfald verdens bedste producent af højttalere.

Terminalerne der har muligheden for bi-wire. De er guldfarvet, ikke rigtig så meget mere at sige om dem

Forstærker og cd-afspiller

Cd-afspilleren. Den spiller, men ved gud hvor jeg savner min pladespiller...

Lige en omgang forstæker, hvis der var nogen der ikke vidste hvordan den ser ud. Den lille kasse kommer på alvorligt arbejde når der bliver
spillet musik, men mere om det senere

Og så lige et fint billede af denne fantastiske højttaler badet af det noget sjældne danske efterårs sol.

Tja, hvor skal man begynde. Der er mange ting der skal forklares, så lad os starte med det kedelige.

Min forstærker, som er på 2x50 "nad" watt i 8 ohm har rimelig svært ved at følge med ved især mere kompliceret rock og heavy, og især ved
højere lydstyrker. Dette er jo noget trist, men jeg vidste det godt og havde allerede oplevet det ved e mindre ATC scm 7'ere.
Men jeg går og spejder som en gal efter noget habil effektblok, går meget med NAD egen 2200 i tankerne, da den ligger i et økonomisk leje som
passer perfekt, bare for at få lidt mere styr på kasserne, indtil jeg har råd til ATC's egen integrede forstærker.

Men trods alt kommer der da lyd ud af kasserne, rigtig dejlig lyd.

Den anden triste ting er mit rum. Jeg har en enkelt lænestol og et tynd gulvtæppe. Der er helt bart på alle vægge, så alt hvad der hedder god
akustik herhjemme, er en by i Rusland, desværre. Men jeg må holde ud, da vi til december flytter tilbage til vores gamle lejlighed hvor der rigtig
bliver fyldt op med bogreoler og absorbanter, og min elskede pladespiller.
Så jeg vil selvfølgelig komme med en update når jeg kommer så langt.

Nu til det rigtig sjove, ATC'erne
For dem der ikke kender ATC vil jeg hurtig opridse nogen ting som de ikke kan; De kan ikke spille bas der ikke er der, de spiller kun bas, dejlig
dyb og meget hurtig bas, når der rent faktisk er blevet indspillet bas på et givent medie.
De kan ikke få dårlige indspilninger til at lyde godt, da de, igen, kun spiller det der er på pladen. Er det en møgindspilning uden dynamik lyder de
som en transitor radio. Men putter du noget velindspillet musik på lyder det himmelsk!
Altså spiller de det som er blevet produceret på pladen, en ting som jeg holder meget af, da det jo må være ønsket fra musikkerne og
produceren.

Alt i alt er ATC en dejlig højttaler, ihvertfald efter min smag. Der er tale om solidt håndværk, p***e dejlige komponenter og en gengivelses evne
jeg ikke har hørt fra andre højttalere.

To do list:
-Tilbage i det gamle skur med bedre lytterum
-Røve en bank, så jeg kan få ATC integrerede forstærker
-Pladespilleren tilbage

Og så vender jeg frygteligt tilbage med en lang historie om hvordan det var at besøge Paradis

Mvh. stineamalie

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Oktober 2008 kl. 15:43 | IP-adresse registreret  

Flotte billeder & tillykke med de fantastiske højttalere!

Jeg mener nu at det er på de større SCM19 at bas/mellemtone-enheden alene vejer ca. 9 kg men 11'erne er bestemt også pænt tunge (12 kg samlet) deres beskedne volume taget i betragtning.

Hvilke standere bruger du og hvor høje er de? Jeg overvejer nogle højere standere (nuværende er 40cm) til mine 11'ere. Så jeg kan få diskanten helt op i ørehøjde.

Angående noget effekt til dine kasser så er svaret da her.

kenneth ztas1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 17 Oktober 2008 kl. 15:57 | IP-adresse registreret  

Velkommen til ATC klubben!

Til top Vis kenneth ztas1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kenneth ztas1

stineamalie
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Oktober 2008 kl. 16:17 | IP-adresse registreret  

Hej Krenzler

Ja jeg kom vidste til at bytte lidt om på killoerne

standerne er nogen VM Acoustics nogen. Man kan få dem 52cm eller 67cm høje. Det er dem på 67 jeg har de passer perfekt til ATC'erne. De er lidt spinkle at se på, men rimelige stabile. Og så fik jeg dem som demo for en plov Så jeg klager ikke, jeg har lige "tweaket" med noget halve korkpropper under spiksene, det gav lidt mere ro end de medfølgende plader til at putte under.
Her er lige et link: http://www.hifiklubben.dk/produkter/tilbehoer/hoejttaler/vm_ acoustics_universal_stands_sort_52cm.htm

Hehe, ja den der effekt har jeg kigget på, men så skal jeg også have deres preamplifier. Og så render det jo op....

Men ellers mange tak for roserne

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007
Sendt: 17 Oktober 2008 kl. 17:19 | IP-adresse registreret  

Tillykke med de nye højttalere

Det er nogle rigtigt gode og skarpe billeder du har fået skudt, samt tilhørende tekst

Til top Vis Roky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roky

stineamalie
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Oktober 2008 kl. 14:21 | IP-adresse registreret  

Tak Tak Roky!

Jeg er også rimelig tilfreds med billederne, selvom det er et noget aldrende kamera jeg bruger.

Mvh. stineamalie

stineamalie
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Juni 2009 kl. 18:22 | IP-adresse registreret  

Hej alle!

SÅ tænkte jeg det var på tide at få nogen billeder op af anlægget i dets nye omgivelser

Pladespilleren Thorens TD320 med TP16 tonearm og Ortofon 2M Red

Lige lidt mere pladespiller monteret på væggen og min hjemmelavede justerbare pladespillerhylde

Anlægget, desværre ikke så meget nyt på den front udover min onkels gamle Nikko og Pioneer tuneren som var et fortovsfund

Lidt mere anlæg, med Rega Fono som riaa

En af de utrolig fede ATC scm 11'ere. Det er dæleme bare en dejlig højtaler

Sådan ser det ud når der lyttes. Fantastisk flot fyr der sidder inde i fjernsynet
Ja det var lige lidt huritgt herfra. Havde egentlig en masse andre billeder, men Imageshack gider åbenbart ikke at vende mine billeder rigtigt så
de kommer til at "ligge på siden", øv øv.

Nå, men jeg skal til at lege med protractor i aften, da jeg ikke synes min pickup sidder helt optimalt, så det kan være jeg spammer
pladespillerfolket med råd når jeg nu nosser op i det hele

Mvh stineamalie

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum