Forfatter |
|
Jan JGP Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 44
|
Sendt: 08 April 2008 kl. 11:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har godt nok haft billeder at mit lille system herinde før, men jeg har fået nyt rack og flyttet rundt i stuen. Efter at have ledt efter noget reol/rack gennem længere tid blev jeg stærk inspireret af Gost og hans Densen i nye omgivelser. Det betød en hurtig tur i Jysk efter to TV-borde De er efterfølgende blevet farvet med noget sæbe med hvide pigmenter.
Hele systemet:

Det er lidt afslørende af jeg ikke var helt færdig med oprydning efter at have rykket hele stuen rundt

Teac, Myryad og 2xSirius.

JBL Ti-3000

Modded X-kasse
Dertil kommer Ultra Hiend Prosonic 28" TV, der udskiftes så snart jeg vinder i Lotto Og selvfølgeligt diverse kabler. Billederne er taget efter mørkets frembrud, så de er ikke helt i top, men der kommer nogle nye... Der arbejdes stadigt på en mere lækker kabelføring osv... __________________ Blandede godter fra DK, UK, USA og Japan :-)
|
Til top |
|
|
Ghost DK Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juni 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 197
|
Sendt: 08 April 2008 kl. 12:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Jan JGP Forum Bruger

|
Sendt: 08 April 2008 kl. 12:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Takker! Anlæget ser helt anderledes ud nu, hvor der er mere plads omkring det Det er en en god gammel Sirius DM100 (2x100W ved 8ohm/200W ved 4 ohm, men det er nu rigeligt til JBLerne) og en Sirius DAC2. Der kommer lige en hurtig præsentation her:
Løbeværk: Teac P700
Dac: Sirius DAC2
Kontrolforstærker: Myryad MP100
Effektforstærker: Sirius DM100
Højttalere: JBL Ti-3000
Kabler: Sirius signalkabler, MIT digitalkabel osv.. __________________ Blandede godter fra DK, UK, USA og Japan :-)
|
Til top |
|
|
Jan JGP Forum Bruger

|
Sendt: 11 April 2008 kl. 20:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
I dag har jeg endeligt haft lejlighed til at lytte lidt musik. Der er en klar lydforbedring i forhold til da det spillede på tværs i det, der nu er spisestuen
Her er lidt af det, der kom i spillen:

Og så kom jeg i tanke om at jeg da havde glemt min fjernbetjening:

Jeg trænger hårdt til lidt tæpper og noget på vægene, men det er jo også rart at have noget at lege med. Lyden er klar, detaljeret og dynamisk. Ikke noget honning glaseret sødsuppe til mig, tak. __________________ Blandede godter fra DK, UK, USA og Japan :-)
|
Til top |
|
|
Ghost DK Forum Bruger

|
Sendt: 11 April 2008 kl. 22:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,du skulle prøve at lytte til en plade med Van Morrison - The Healing Game,den plade har virkelig god dynamisk lyd et stort stereobillede og masser af rum i lyden .__________________ Mit HiFi Bio
|
Til top |
|
|
Jan JGP Forum Bruger

|
Sendt: 12 April 2008 kl. 11:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen det må jeg da prøve, men musikken skal også være i orden Selv om mit anlæg ikke ligefrem skjuler en dårlig indspilning, så er det kun sket en enkelt gang at jeg bandlyser en cd, hvor musikken egentligt var meget charmerende.
Min datter på 10 måneder er helt vild med Queen, så det er ekstra sjovt at sætte på... Ellers er det bare lige hvad jeg havde lyst til - nogen gange er det stille baggrundsmusik og andre gange er det nærmere noget med luftguitaren fremme __________________ Blandede godter fra DK, UK, USA og Japan :-)
|
Til top |
|
|
HenrikW Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1177
|
Sendt: 12 April 2008 kl. 11:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ahh de Sirius ting er så fede Hvor højt er der inde i det rum i dine nye møbler? Ellers så ser det jo ganske fint ud =)
Mvh. Henrik __________________ Focal - Denon - Onkyo - Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss!
Mit Setup - Opdateret 22/1-2009
|
Til top |
|
|
Jan JGP Forum Bruger

|
Sendt: 12 April 2008 kl. 12:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er ca 2,4m til loftet
__________________ Blandede godter fra DK, UK, USA og Japan :-)
|
Til top |
|
|
HenrikW Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1177
|
Sendt: 12 April 2008 kl. 12:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jan JGP skrev:
Der er ca 2,4m til loftet |
|
|
Jeg tænker på rummet i dine møbler, altså hvor høj en forstærker man kan tillade sig at "proppe i"  __________________ Focal - Denon - Onkyo - Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss!
Mit Setup - Opdateret 22/1-2009
|
Til top |
|
|
Ghost DK Forum Bruger

|
Sendt: 12 April 2008 kl. 12:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
HenrikW skrev:
Jan JGP skrev:
|
|
Jeg tænker på rummet i dine møbler, altså hvor høj en forstærker man kan tillade sig at "proppe i" 
|
|
|
Da jeg selv har møblet,mål er H 21 L 107 D 43 __________________ Mit HiFi Bio
|
Til top |
|
|
Jan JGP Forum Bruger

|
Sendt: 12 April 2008 kl. 12:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
HenrikW skrev:
Jan JGP skrev:
|
|
Jeg tænker på rummet i dine møbler, altså hvor høj en forstærker man kan tillade sig at "proppe i"  |
|
|
Hahaha, den fangede jeg ikke lige  Der er 21 cm mellem hyllerne... Største anke er skufferne, der er for små til at rumme cd'er på højkant... __________________ Blandede godter fra DK, UK, USA og Japan :-)
|
Til top |
|
|
Jan JGP Forum Bruger

|
Sendt: 19 December 2009 kl. 17:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er det vist på tide med en opdatering For et lille års tid siden fik jeg fingre i en af de sidste Thule TU150B til en meget fornuftig pris.
I onsdags gik en gammel drøm i opfyldelse, så nu står der også en pladespiller på hylden:

En Thorens TD321 monteret med en SME Series III arm og en Audio Technica AT-F3/OCC pick up. Den spiller i skrivende stund med en Project Phonobox II riaa, men der kunne godt ske noget inden længe. Der fulgte også en stak plader med:

Der er også kommet et nyt fjernsyn - et Sony KLD 40V5500:

Og en Sony Plastation 3 slim:

Sjov at spille på og ganske fin Blueray afspiller
Og et oversigtsbillede inkl. julemand på højtaleren:

__________________ Blandede godter fra DK, UK, USA og Japan :-)
|
Til top |
|
|
CARS10 Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
Sendt: 20 December 2009 kl. 14:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Dejligt anlæg du har der og især ht.er fede dog bør du nok bytte om på dem så de skrå sider vender ind mod midten.
Tillykke med det nye fjernsyn.Hvis du ikke allerede har gjort det så forbind dit tv til forstærkeren med et phono kabel og gå så ind i menuen "lydopsætning" og sæt højtaler audio system til og lige nede under variabel til.nu kan du styre lyden fra anlæget med fjernsynets fjernbetjening.Der er nemlig rigtig god lyd i de sony fjernsyn (har selv 46 w 5500 og jbl ht) bare ikke i de indbyggede ht.der lyder af helvede til.selv kører jeg altid mine to sony'er (tre glemte det i kolonihaven) gennem anlægene også selv om det bare er tv avisen.Prøv fks.at lægge ører til Pagten på DR hd der kan man virkelig tale om dyb bas.
carsten
|
Til top |
|
|
Jan JGP Forum Bruger

|
Sendt: 20 December 2009 kl. 17:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor mener du skal vende med den skrå side ind mod midten?
Jeg synes faktisk at Sonyets indbyggede højtalere er mere end brugbare, så det er faktisk sjældent at jeg kører over anlæget. Men der er ingen tvivl om at det lyder klart bedre __________________ Blandede godter fra DK, UK, USA og Japan :-)
|
Til top |
|
|
Jan JGP Forum Bruger

|
Sendt: 27 December 2009 kl. 21:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er Project Phonobox'en skiftet ud med en Graham Slee Gram Amp 3 Fanfare. Lyden er blevet mere neutral i forhold til den lidt lyse lyd i Projecten. Endvidere er der flere detaljer og mere dynamik.
Jeg vil stadigt ikke påstå det lyder bedre end min CD, men det er bestemt ikke uden charme. Næste skridt er at få armen justeret lidt bedre ind. Det kræver dog lige en investering af tid til at læse om emnet eller lidt hjælp.
Af andre nærliggende planer kan jeg nævne at Poul fra Audiovision, Skive, har lovet en beregning på optimal placering af mine højtalere. Det skal blive meget interessant at se hvor langt man var fra Og ikke mindst hvordan lyden ændrer sig! __________________ Blandede godter fra DK, UK, USA og Japan :-)
|
Til top |
|
|
Rysz Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1445
|
Sendt: 25 Juli 2010 kl. 00:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad fandt Poul så ud af ?
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7536
|
Sendt: 25 Juli 2010 kl. 01:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rysz skrev:
Hvad fandt Poul så ud af ? |
|
|
Keder du dig, Jan? __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
Rysz Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1445
|
Sendt: 25 Juli 2010 kl. 08:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
Rysz skrev:
Hvad fandt Poul så ud af ? |
|
|
Keder du dig, Jan?
|
|
|
En kombination af, at gerne ville høre hvad Poul kom frem til med den udmåling, og så ja.....kunne ikke sove 
|
Til top |
|
|