Forfatter |
|
Benjamin Bo Forum Bruger

Bruger siden: 21 Marts 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 10
|
Sendt: 08 Juni 2008 kl. 20:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjaa så har jeg længe siddet og savlet over alle de lækre ting herinde. Efter at have afsluttet studierne har jeg endelig fået råd til at købe et nyt anlæg.
Jeg har lige et billed af det gamle, så det er lidt lettere at se hvilken forandring der er sket :-)
Jeg havde en NAD T750 surroudreceiver og NAD C521i cd-afspiller koblet til et par dali consept 1. Ikke noget dårligt anlæg, men jeg forager vist ikkke nogen ved at sige, at det var i den billige ende..
here goes! ( Jeg er specielt glad for mit hifi møbel :P)

Så fik jeg ny forforstærker, effektforstærker og cd-afspiller.
- Densen b200 forforstærker
- Densen b310 Effekt
- Densen b410 cd-afspiller
Jeg blev ret overasket over hvor meget mere bund mine små dali højtalere fik. Man kan ikke sige at de blev dybe eller kunne give noget stort spark, men der var stor forskel. Yderlige var der selvfølgelig generelt et kæmpe løft i lyden.

Ud med reolen og ind med mit natbord..

ehh..

Så blev det tid til at kigge efter et par nye højtalere. For 10 år siden så jeg første gang et par B&W Nautilus højtalere. Jeg var totalt solgt! At tænke sig et par højtalere der ligefrem var skulpturelle :-) Jeg har kigget på en del andre højtalere og også hørt nogle (nogle af dem sikkert et bedre match til Densen), men for 1 måneds tid siden gik det op for mig at det skulle være B&W 804s, det var jo den højtaler jeg havde drømt om i 10 år!! Så jeg købte mine babies og ventede spændt som et barn i de 20 dage det tog HFK at få dem hjem. I onsdags fik jeg dem. Ohh my god :-))

Nu ser der sådan ud hjemme i min stue. Det næste jeg skal have købt er noget som kan erstatte natbordet. Jeg tror det bliver en montanareol, men jeg har ikke helt besluttet mig endnu.

Lyden: ( som jo er det næstvigtigste ) Mit rum er lidt for småt, men kærsten og jeg er på vej til at finde en afløser til den gamle studiehybel. Gæt om det er et krav fra min side at der skal være plads til at anlæget kan folde sig ud :-) Da rummet er lidt småt kommer bassen let til at buldre lidt, men det er kun et problem når det er Prodegy el. lign. Optagelser af Akustiske koncerter lyder bedre end jeg havde turde håbe på. Enstrumenter og stemmer er utroligt nærværende og efter min mening er der perfekt balance med detaljer uden at det bliver for spist at høre på.
lige et på billeder mere.

Nu skal jeg ud og kigge efter kabler. Det skal nok bliver sjovt at høre hvilken forskel de kan gøre.
|
Til top |
|
|
Thomas Sillesen Branchemedlem

Nerds.dk
Bruger siden: 29 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1596
|
Sendt: 08 Juni 2008 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fedt billede du havde taget med dit øje i B-200 knappen, det har jeg aldrig set før  __________________ Med Venlig Hilsen
Thomas Sillesen
|
Til top |
|
|
Neerup Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2008 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 390
|
Sendt: 08 Juni 2008 kl. 20:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Benjamin Bo Forum Bruger

|
Sendt: 08 Juni 2008 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thomas Sillesen skrev:
Fedt billede du havde taget med dit øje i B-200 knappen, det har jeg aldrig set før 
|
|
|
hehe, tak. Det var lidt et tilfælde, da jeg ville tage et billede af fronten, fangede jeg først en del af kameraret. Efter lidt fumlen fik det her billede
Tak for tippet. Jeg tror ikke det bliver til HT-kabel i første omgang. Jeg har købt et mogami med 4 ledere på 4mm2 hos Poulsaudiobutik.dk for lidt under 100kr pr. meter.
Jeg skal helt sikkert have et nyt signalkabel til min cd-afspiller.
|
Til top |
|
|
kimC Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 675
|
Sendt: 08 Juni 2008 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Densen og B&W! Fed blanding  Jeg kunne sagtens forestille mig at Densen's ligefremhed og en smule "in your face" musikalitet klær B&W højttalerne.
|
Til top |
|
|
Rune|WildChild Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 937
|
Sendt: 11 Juni 2008 kl. 08:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Super flot setup, lækkert forstærker/cd sæt kombineret med nogle lækre højtalere.. Det skal du nok blive glad for.. Hvordan med kræfterne i B310'eren, er de 2 x 80 watt nok? Ved godt watt ikke er alt, men mener at kunne huske at de 804s'ere spiser strøm og watt til morgenmad
__________________ Dynaudio Focus 140, Bladelius Tyr MKII, Rega Apollo, Xindak SC0.1
Mit setup
|
Til top |
|
|
Benjamin Bo Forum Bruger

|
Sendt: 11 Juni 2008 kl. 14:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rune|WildChild skrev:
Super flot setup, lækkert forstærker/cd sæt kombineret med nogle lækre højtalere.. Det skal du nok blive glad for.. Hvordan med kræfterne i B310'eren, er de 2 x 80 watt nok? Ved godt watt ikke er alt, men mener at kunne huske at de 804s'ere spiser strøm og watt til morgenmad
|
|
|
Det virker som om det er nok med 80w, men det var helt sikkert også med i mine overvejelser. Jeg vil prøve at biampe på et tidspunkt og se om det giver nogen forbedring. Mit rum er ikke stort nok til højtalerne så det kan godt dunre lidt når jeg musik med meget bas. Jeg er ikke sikker på om det rummet eller mangel på kræfter. Det skal understreges at det kun er et problem når jeg fyrer den af med prodegy :P
|
Til top |
|
|
Rune|WildChild Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 937
|
Sendt: 11 Juni 2008 kl. 14:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Benjamin Bo skrev:
Rune|WildChild skrev:
|
|
|
Det virker som om det er nok med 80w, men det var helt sikkert også med i mine overvejelser. Jeg vil prøve at biampe på et tidspunkt og se om det giver nogen forbedring. Mit rum er ikke stort nok til højtalerne så det kan godt dunre lidt når jeg musik med meget bas. Jeg er ikke sikker på om det rummet eller mangel på kræfter. Det skal understreges at det kun er et problem når jeg fyrer den af med prodegy :P |
|
|
Jeg er sikker på at du nok også skal få lidt bulder med en gang trentemøller, booka shade eller ligenende  Eller noget af Jamiroquai, hans skiver er onde mod bassen.. __________________ Dynaudio Focus 140, Bladelius Tyr MKII, Rega Apollo, Xindak SC0.1
Mit setup
|
Til top |
|
|
Benjamin Bo Forum Bruger

|
Sendt: 11 Juni 2008 kl. 16:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
hehe, så må jeg hjem og torturere mit anlæg med lidt JQ :-) Så må vi se om det ka' stå distancen
|
Til top |
|
|
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
Sendt: 11 Juni 2008 kl. 23:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Benjamin Bo skrev:
Rune|WildChild skrev:
|
|
|
Det virker som om det er nok med 80w, men det var helt sikkert også med i mine overvejelser. Jeg vil prøve at biampe på et tidspunkt og se om det giver nogen forbedring. Mit rum er ikke stort nok til højtalerne så det kan godt dunre lidt når jeg musik med meget bas. Jeg er ikke sikker på om det rummet eller mangel på kræfter. Det skal understreges at det kun er et problem når jeg fyrer den af med prodegy :P |
|
|
Så hellere opgradere til B-320 eller B-330 end bi-ampe efter min mening. Jeg ville nok også smide noget større efter dem  Men er ikke i tvivl om at det spiller lækkert som det står nu  __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
Til top |
|
|
Benjamin Bo Forum Bruger

|
Sendt: 13 Juni 2008 kl. 21:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
Benjamin Bo skrev:
Rune|WildChild skrev:
|
|
|
Det virker som om det er nok med 80w, men det var helt sikkert også med i mine overvejelser. Jeg vil prøve at biampe på et tidspunkt og se om det giver nogen forbedring. Mit rum er ikke stort nok til højtalerne så det kan godt dunre lidt når jeg musik med meget bas. Jeg er ikke sikker på om det rummet eller mangel på kræfter. Det skal understreges at det kun er et problem når jeg fyrer den af med prodegy :P
|
|
|
Så hellere opgradere til B-320 eller B-330 end bi-ampe efter min mening. Jeg ville nok også smide noget større efter dem Men er ikke i tvivl om at det spiller lækkert som det står nu 
|
|
|
Jeg skal helt sikkert prøve at høre lidt forskelligt på et tidspunkt. Jeg havde forestillet mig at jeg ville være fuldt ud tilfreds og aldrig kigge på nyt gear efter købet af det her anlæg, men det var nok lidt naivt Man bliver jo grebet af det... jeg har haft det 2 uger og jeg overvejer allerede hvad jeg skal opgradere...
Det spiller super fedt, overdrevet fedt, og jeg er allerede en lykkelig mand, men der er et eller andet der fortæller mig at det her ender i monoblokke og dårlig økonomi... I just know it
|
Til top |
|
|
Kane Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 472
|
Sendt: 13 Juni 2008 kl. 22:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Benjamin Bo skrev:
Man bliver jo grebet af det... jeg har haft det 2 uger og jeg overvejer allerede hvad jeg skal opgradere...
Det spiller super fedt, overdrevet fedt, og jeg er allerede en lykkelig mand, men der er et eller andet der fortæller mig at det her ender i monoblokke og dårlig økonomi... I just know it
|
|
|
Haha, den følelse kender man jo godt! Men tillykke med dit setup, det spiller garanteret godt. Jeg lyttede meget på standerudgaven 805s sidst jeg var på jagt, de spiller rigtig fedt - og jeg kan ikke forestille mig andet end at 804s også gør det
|
Til top |
|
|