Forfatter |
|
mortenkbh Forum Bruger

Bruger siden: 24 August 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 210
|
Sendt: 21 Juni 2008 kl. 12:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter en kort periode med Surround sound er jeg vendt tilbage til stereo i stuen.
Mit grej ser pt sådan ud :
Focal Chorus 826v
Densen B-130 forstærker
Densen B-420 cd-afspiller
------------------------------------------------------------ ---------- --------------------------------- --------------------------------------
---------- Så er der en PS3
Panasonic HDD EH57 160GB
Denon 1500 RD
Selector Sagem 60
Et lille 37" Panasonic PV60
|
Til top |
|
|
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
Sendt: 21 Juni 2008 kl. 12:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
mortenkbh skrev:
Efter en kort periode med Surround sound er jeg vendt tilbage til stereo i stuen.
Focal Chorus 826v
Densen B-130 forstærker
Densen B-410 cd-afspiller
|
|
|
Ser godt ud... __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
Til top |
|
|
Imbalance Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 813
|
Sendt: 21 Juni 2008 kl. 14:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey
Ja hififreaks har vist fået dig på krogen hele vejen rundt..
Du bør dog enten smide sd fødder eller Ringmat spikestoppers under højttalerne, mine tidligere 816V står på sidst nævnte og det virker rigtig godt, men billige er de just ikke.. __________________ If You Cant Eat It Or F**k It.. Then Kill It!
|
Til top |
|
|
FreZh Branchemedlem

Ansat hos Dali
Bruger siden: 07 August 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 550
|
Sendt: 21 Juni 2008 kl. 14:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dejligt med flere focals her på sitet. Det er fantastiske højttalere  Hvordan er dine erfaringer med Densen dertil? Jeg overvejer selv noget densen til mine..
|
Til top |
|
|
mortenkbh Forum Bruger

|
Sendt: 21 Juni 2008 kl. 14:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Imbalance skrev:
Hey
Du bør dog enten smide sd fødder eller Ringmat spikestoppers under højttalerne, mine tidligere 816V står på sidst nævnte og det virker rigtig godt, men billige er de just ikke..
|
|
|
Fået mig på krogen - hmm tjaa de tog mit eget grej i bytte - det var en af grundene til jeg handlede med dem.
Faktisk synes jeg HIFI-FREAKS yder en super service. De kommer til københavn og laver demo osv uden beregning. Andre steder kan man fandme ikke engang låne et sæt højttalere med hjem.
Kan kun anbefale at handle med dem , Michael og co. er altid friske på en handel.
Mht afkoblingen af Focaler'ne vil jeg kigge på det du henviser til.
|
Til top |
|
|
mortenkbh Forum Bruger

|
Sendt: 21 Juni 2008 kl. 14:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
FreZh skrev:
Dejligt med flere focals her på sitet. Det er fantastiske højttalere Hvordan er dine erfaringer med Densen dertil? Jeg overvejer selv noget densen til mine..
|
|
|
Heyza - ja nu er det hele så nyt at jeg har knapt har erfaringer med Densen til Focal. Men umiddelbart synes jeg det lyder godt ( ellers havde jeg ikke købt det ) Den B-130 virker til at have rigelig med muskler til mine ht - har ikke fyret op under det endnu da min kæreste holder ferie. ( behøver jeg flere undskyldninger?? ) 
Jeg kunne sikkert have købt noget i klubben " kæmpe" NAD osv - men jeg synes sgu Densen er det rene lir. Jeg elsker designet - og glæder mig til at lægge i ske med Gizmoen , når den engang kommer med posten.
|
Til top |
|
|
Imbalance Forum Bruger

|
Sendt: 21 Juni 2008 kl. 14:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
mortenkbh skrev:
Imbalance skrev:
Hey
Du bør dog enten smide sd fødder eller Ringmat spikestoppers under højttalerne, mine tidligere 816V står på sidst nævnte og det virker rigtig godt, men billige er de just ikke..
|
|
|
Fået mig på krogen - hmm tjaa de tog mit eget grej i bytte - det var en af grundene til jeg handlede med dem.
Faktisk synes jeg HIFI-FREAKS yder en super service. De kommer til københavn og laver demo osv uden beregning. Andre steder kan man fandme ikke engang låne et sæt højttalere med hjem.
Kan kun anbefale at handle med dem , Michael og co. er altid friske på en handel.
|
|
|
Ja har set de gerne tager imod brugt grej, hvilket en del andre butikker også gør..
Har intet og udsætte på Sillesen og co's service, har også lånt højttalere hjem uden problemer..
Jeg ville helst bruge spike stoppers eller et alternativ i kork og kan jo laves rimelig billigt, 4 klodser og så bore et hul i disse med et 5-6mm bor, evt bore op med et mindre bor først så 6mm halvejs ned, så klare vægten resten så spikesne bliver isoleret eller hvad man nu vil.. __________________ If You Cant Eat It Or F**k It.. Then Kill It!
|
Til top |
|
|
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
Sendt: 21 Juni 2008 kl. 15:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med grejet - Densen er superfedt.
|
Til top |
|
|
mortenkbh Forum Bruger

|
Sendt: 21 Juni 2008 kl. 16:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Imbalance skrev:
mortenkbh skrev:
Imbalance skrev:
Hey
|
|
|
|
|
|
Ja har set de gerne tager imod brugt grej, hvilket en del andre butikker også gør..
Har intet og udsætte på Sillesen og co's service, har også lånt højttalere hjem uden problemer..
Jeg ville helst bruge spike stoppers eller et alternativ i kork og kan jo laves rimelig billigt, 4 klodser og så bore et hul i disse med et 5-6mm bor, evt bore op med et mindre bor først så 6mm halvejs ned, så klare vægten resten så spikesne bliver isoleret eller hvad man nu vil..
|
|
|
Nu har jeg googlet mht afkobling.. er total ør i hovedet af alle de påstande.
Mulighederne vil ingen ende tage :
1. Kork metoden du beskriver ( billig og DIY )
2. Nordost Pulsar point ( bekostelig, men måske effektiv måde )
3. SD fødder ( fair pris , hvis de er til nytte )
og jeg kan blive ved med muligheder 
Som I nok kan se har vi afhøvlet trægulve i lejligheden . dvs de gir sig godt når man bevæger sig rundt ( slebet en del gange ) Hvad tror I er bedst til afkobling ?????
|
Til top |
|
|
Imbalance Forum Bruger

|
Sendt: 21 Juni 2008 kl. 18:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
mortenkbh skrev:
Nu har jeg googlet mht afkobling.. er total ør i hovedet af alle de påstande.
Mulighederne vil ingen ende tage :
1. Kork metoden du beskriver ( billig og DIY )
2. Nordost Pulsar point ( bekostelig, men måske effektiv måde )
3. SD fødder ( fair pris , hvis de er til nytte )
og jeg kan blive ved med muligheder 
Som I nok kan se har vi afhøvlet trægulve i lejligheden . dvs de gir sig godt når man bevæger sig rundt ( slebet en del gange ) Hvad tror I er bedst til afkobling ?????
|
|
|
4. Finite Elemente Ceraball/Puc/Base
5. Raidho Coolrays
Og der findes sikkert mange flere...
Men på Focal'ne bliver det lidt en skodløsning at bruge de afkoblings fødder der skrues i med gevind, man er nød til at skrue de originale spikes ud og blotte de store huller i alu basen, det behøver man ikke med kork metoden, men fælles for alle afkoblings fødderne undtagen SD, så er prisen for disse lidt ude i hampen, og SD er heller ikke optimale da alu basen har en dyb kant så man får ikk nok højde uden man skal smide mere materiale oven på dem for at få en korrekt afkobling, samt justeringen heller ikk kan benyttes mere..
Hvad der lyder best har jeg intet bud på, har fortrinsvis brugt spikestoppers fordi de var perfekte til formålet..
__________________ If You Cant Eat It Or F**k It.. Then Kill It!
|
Til top |
|
|
gæst Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 529
|
Sendt: 21 Juni 2008 kl. 18:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Densen B-130?! Den må have gået forbi mine ører...
Altså, jeg vidste godt, at den var i Sillesens tanker, men at den allerede var produceret, anede jeg dog ikke. Hvordan spiller den? Hvad er vejl. udsalgspris?
|
Til top |
|
|
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
Sendt: 21 Juni 2008 kl. 20:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
gæst skrev:
Altså, jeg vidste godt, at den var i Sillesens tanker, men at den allerede var produceret, anede jeg dog ikke. Hvordan spiller den? Hvad er vejl. udsalgspris?
|
|
|
Den ligger vidst på omkring 20.000 kr.
|
Til top |
|
|
gæst Forum Bruger

|
Sendt: 21 Juni 2008 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
wildstyle skrev:
gæst skrev:
|
|
|
Den ligger vidst på omkring 20.000 kr.  |
|
|
Tak. Det er jo heller ikke til at vide, når den ikke er opgivet på Densens egen side
|
Til top |
|
|
mortenkbh Forum Bruger

|
Sendt: 21 Juni 2008 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Scatcat Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2539
|
Sendt: 21 Juni 2008 kl. 21:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
mortenkbh skrev:
Focal Chorus 826v
Densen B-130 forstærker
Densen B-410 cd-afspiller |
|
|
Teløkke med det. Ser godt ud (og velkommen i Focal klubben)  __________________ Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
|
Til top |
|
|
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
Sendt: 22 Juni 2008 kl. 11:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var da satans så mange der skal have Focal!  Måske man skulle prøve det en dag...hvad er det som de gør så godt? Tilykke med det lækre grej
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
Til top |
|
|
mortenkbh Forum Bruger

|
Sendt: 22 Juni 2008 kl. 11:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak tak , Ja denne gang blev det Focal.
Har haft B&W , KEF og Audiovector --- hvad blir mon det næste ????????? 
|
Til top |
|
|
gæst Forum Bruger

|
Sendt: 22 Juni 2008 kl. 12:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Raskolnikov skrev:
Det var da satans så mange der skal have Focal!  Måske man skulle prøve det en dag...hvad er det som de gør så godt? Tilykke med det lækre grej 
|
|
|
De er billige? Hifi Freaks tager dit gamle grej i bytte, som gør prisen endnu mere gunstig? De leverer god service? De giver 3 års garanti?...og mon ikke Focal lyder generelt udemærket...
|
Til top |
|
|
mortenkbh Forum Bruger

|
Sendt: 23 Juni 2008 kl. 10:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har leget lidt med kork under Focal'erne - synes faktisk det har hjulpet.
Det blev klaret i arbejdstiden , hva pokker man kan jo ligeså godt udnytte tiden 
Desuden afventer jeg højttalerkabel , det blev til BKS Cressida 8 supreme.
Man blir ikke lyttetræt af Focal - det oplevede jeg desværre med AV K3 + de manglede altså noget bund. Jeg er godt klar over at man kan få 1000 andre mærker/modeller som er bedre end mit valg. Men jeg måtte jo starte et sted ... og kassen er ved at være tom for denne gang 
|
Til top |
|
|
Scatcat Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2539
|
Sendt: 24 Juni 2008 kl. 16:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
mortenkbh skrev:
Desuden afventer jeg højttalerkabel , det blev til BKS Cressida 8 supreme.
Man blir ikke lyttetræt af Focal - det oplevede jeg desværre med AV K3 + de manglede altså noget bund. Jeg er godt klar over at man kan få 1000 andre mærker/modeller som er bedre end mit valg. Men jeg måtte jo starte et sted ... og kassen er ved at være tom for denne gang 
|
|
|
Hmmm. Jeg har sq et sæt BKS Dignity 8 på vej til mine 816. Og nej, man bliver ikke træt af at lytte på Focal´erne . Og kan godt genkende det med f.eks. AV ht´er. __________________ Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
|
Til top |
|
|