Forfatter |
|
Morten014 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1151
|
Sendt: 09 November 2008 kl. 23:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Nu syntes jeg det var min tur til at smide nogle billeder op af mit grej. Det er k�øbt ud fra filosofien; Det skal v�ære sjovt at lytte til, hvad enten det er korrekt eller ej. Efter at have overvejet en masse forskelligt, fik jeg tilbudt et par Snell E/II. Jeg tog til Aalborg og lyttede kort på� dem, og k�øbte. Nu gik jagten ind på� en forstæ�rker, der ville gå� godt i spæ�nd med mine Snell. Jeg hø�rte rygter om at Snell skulle synge rigtig godt med en r�ør forstæ�rker foran. Jeg havde l�ænge luret p�å en Rogue Audio Cronus, s�å da der kom en til salg på� brugt markedet var jeg ikke sen til at slå� til. Jeg fik den hjem, og må�tte sande at rygterne talte sandt. Snell lyder forrygende på� rø�r.
At beskrive lyd er ikke min st�ærke side. Lyden kan bedst betegnes som medrivende, betagende, varm og fuld af sjæ�l. Musikalsk ville mange sige. Lyden er langt fra korrekt og hi-fi, men det er sjovt at lytte til og lytte tr�æthed er en by i Rusland, og det er det vigtigste for mig. Jeg er meget tilfreds med lyden, og til prisen ville jeg f�å svæ�rt ved at finde noget bedre udfra mine pr�ferencer og lyd idealer.
Som kilde bruger jeg en Technics sl 5 pladespiller samt en Project II riaa, pladespilleren er det næ�ste der st�år for udskiftning. Jeg regner med det bliver en Rega der kommer ind som aflø�ser, for min gamle Technics. Nu må� vi se hvor langt budgettet stræ�kker sig. N�år jeg en sjæ�lden gang h�ører cd bruger jeg en NAD afspiller, det er den eneste komponent der er tilbage fra mit allerf�ørste set-up, jeg syntes den g�ør det fint.
Fæ�rdig med introen. Nu til noget anderledes sp�ænende nemlig billeder. Rø�r hygge med Rogue Audio Cronus 

Snell med t�øj på�:

Snell E/II uden t�øj på�: 

Hele systemet: 

Min pladespiller + riaa: 

Det var alt for nu  Updates: Side 2: Ny ERA pladespiller med sme 3009 Side 3: Ny Clearaudio Emotion pladespiller Side 4: Audio Research SP-6 og Electrocompaniet amp 65
Mvh. Morten.
|
Til top |
|
|
Morten014 Forum Bruger

|
Sendt: 10 November 2008 kl. 00:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der arbejdes på at få nogle billeder op.
EDIT: Så lykkedes det.
|
Til top |
|
|
finlytteren Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1882
|
Sendt: 10 November 2008 kl. 00:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
jamen vi er klar!
|
Til top |
|
|
Novisad Udelukket fra forum

Dobb.profil Sonic
Bruger siden: 22 April 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2090
|
Sendt: 10 November 2008 kl. 08:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Morten det ser rigtig hyggeligt ud virkellig godt setup, kan du fortælle om lydens klang er det ikke gennemført musikalsk ?
|
Til top |
|
|
santashooter Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 937
|
Sendt: 10 November 2008 kl. 08:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
årh den pladespiller bringer minder frem - den minder om den technics SL-J2 jeg havde på et tidspunkt, men den ser meget mere robust ud - næsten som en Technics SL-10. ang. dit skifte til rega, så må jeg sige, at jeg ikke overhovedet er imponeret over disse pladespillere, men noget mere vintage, jeg synes du skal beholde din technics til du har råd til en thorens, luxmann, eller måske en technics sl1210 mk2 - eller hvis du er til DIY, er en lenco l75 en hurtig, billig og smertefri vej til vellyd... ellers et rigtig pænt setup, kan godt lide at du bruger rør til at trække de snell højtalere, det må lyde fortrinligt... mvh. Søren
__________________ Mit setup
|
Til top |
|
|
Morten014 Forum Bruger

|
Sendt: 10 November 2008 kl. 15:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Novisad skrev:
Hej Morten det ser rigtig hyggeligt ud virkellig godt setup, kan du fortælle om lydens klang er det ikke gennemført musikalsk ?
|
|
|
Hej Novisad. Tak, jeg er rigtig glad for det  Jo meget musikalsk. Lyden er til den varme side, med en flydig bund og en blød diskant. Jeg syntes dog ikke jeg mangler detaljer. Mvh. Morten.
|
Til top |
|
|
Morten014 Forum Bruger

|
Sendt: 10 November 2008 kl. 15:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
santashooter skrev:
årh den pladespiller bringer minder frem - den minder om den technics SL-J2 jeg havde på et tidspunkt, men den ser meget mere robust ud - næsten som en Technics SL-10.
ang. dit skifte til rega, så må jeg sige, at jeg ikke overhovedet er imponeret over disse pladespillere, men noget mere vintage, jeg synes du skal beholde din technics til du har råd til en thorens, luxmann, eller måske en technics sl1210 mk2 - eller hvis du er til DIY, er en lenco l75 en hurtig, billig og smertefri vej til vellyd...
ellers et rigtig pænt setup, kan godt lide at du bruger rør til at trække de snell højtalere, det må lyde fortrinligt...
mvh. Søren
|
|
|
Hej Søren. Jeg har fået den af min mor, som brugte den da hun var ung så det er en del år siden  . Jeg har heller ikke besluttet noget endnu. Jeg har kigget på et par gamle Thorens, men jeg er bange for at der er for meget vedligeholdelse ved sådan nogle gamle svende. Eller er jeg galt på den? Mht. Lenco og DIY er jeg født med 10 tommelfingre desvære. Jep, Snell synger virklig med rør, musikken flyder bare Mvh. Morten.
|
Til top |
|
|
Roky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1974
|
Sendt: 10 November 2008 kl. 20:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Morten, Tillykke med grejet - Er ikke i tvivl om at det spiller forrygende  mvh Henrik
|
Til top |
|
|
Morten014 Forum Bruger

|
Sendt: 10 November 2008 kl. 20:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Roky skrev:
Hej Morten,
Tillykke med grejet - Er ikke i tvivl om at det spiller forrygende
mvh Henrik
|
|
|
Hej Henrik. Tak, det har været længe undervejs jo hehe. Det spiller ganske rigtigt forrygende  . Du kunne jo prøve at høre det, måske vil du blive omvendt fra dine Tandberg - Nooooot
|
Til top |
|
|
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
Bruger siden: 02 Januar 2008 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1404
|
Sendt: 10 November 2008 kl. 21:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Morten
Det ser rigtig godt ud, og det lyder sikkert lige så godt R.A. Chronus ser smart ud med sort frontpanel. __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
Til top |
|
|
Roky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1974
|
Sendt: 10 November 2008 kl. 21:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Morten014 Forum Bruger

|
Sendt: 10 November 2008 kl. 21:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
MathiasFB skrev:
Hej Morten
Det ser rigtig godt ud, og det lyder sikkert lige så godt R.A. Chronus ser smart ud med sort frontpanel. |
|
|
Mange tak  Ja jeg syntes faktisk den er pænest i sort, men det er jo smag og behag. Den spiller i hvert fald super, men det ved du jo.
|
Til top |
|
|
Morten014 Forum Bruger

|
Sendt: 10 November 2008 kl. 21:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
stiv Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1062
|
Sendt: 10 November 2008 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
 Hey Morten014, har du lyst til mere Snell, så besøg www.snell.no Du har jo alt det andet, så selvfølgelig skal du også have en anden pladespiller  Da jeg havde Snell E II & E III, eksperimenterede jeg med stands til dem, og mener de er bedre med sådanne nogle gedigne fødder
|
Til top |
|
|
Morten014 Forum Bruger

|
Sendt: 10 November 2008 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Guldtuborg skrev:
Hey Morten014, har du lyst til mere Snell, så besøg http://www.snell.no/forum/index.php
Du har jo alt det andet, så selvfølgelig skal du også have en anden pladespiller 
Da jeg havde Snell E II & E III, eksperimenterede jeg med stands til dem, og mener de er bedre med sådanne nogle gedigne fødder
|
|
|
Hej Guldtuborg, Tak for linket det er da en side jeg vil prøve at tjekke ud  Der skal nok komme en ny pladespiller, men jeg skal vist lige spare op lidt først. Jeg glæder mig til at høre hvad de kan med en god kilde. Jeg regner med at få fat i nogle standere til mine Snell, da det kniber med at få den op i en ordentlig højde (læs: lyden er bedre når jeg glider helt ned i stolen) De originale Snell E standere skulle mildt sagt være noget skidt. Audio Note laver jo nogle standere til deres E, de må vel passe til Snell E også. Det vil jeg i hvert fald undersøge. Hvilke Snell foretrak du E/II eller E/III? Jeg har aldrig hørt E/III desvære, men det kunne jeg godt tænke mig. Mange mener jo at E/II er den bedste, men E/III skulle jo være en opgradering. Mvh. Morten
|
Til top |
|
|
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
Bruger siden: 02 Januar 2008 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1404
|
Sendt: 10 November 2008 kl. 23:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Morten014 skrev:
MathiasFB skrev:
Hej Morten
Det ser rigtig godt ud, og det lyder sikkert lige så godt R.A. Chronus ser smart ud med sort frontpanel.
|
|
|
Mange tak  Ja jeg syntes faktisk den er pænest i sort, men det er jo smag og behag. Den spiller i hvert fald super, men det ved du jo.
|
|
|
Ja den spiller rigtig godt  __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
Til top |
|
|
Kalle_dk Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1086
|
Sendt: 10 November 2008 kl. 23:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Morten Dejligt at se nogle lysende rør der. Det ka vi godt li  ...og "Rygters Bureau" påstår jo at de der Snell sildekasser spiller noget så forfærdeligt. Så er alting jo som det skal være
|
Morten014 Forum Bruger

|
Sendt: 11 November 2008 kl. 00:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kalle_dk skrev:
Hej Morten
Dejligt at se nogle lysende rør der. Det ka vi godt li 
...og "Rygters Bureau" påstår jo at de der Snell sildekasser spiller noget så forfærdeligt. Så er alting jo som det skal være 
|
|
|
Hej Kalle fra dk, Det kan vi nemlig  De spiller rigtig skod skal jeg betro dig og med en rør forstærker er det helt til hundene
|
Til top |
|
|
Morten014 Forum Bruger

|
Sendt: 13 November 2008 kl. 13:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Øv ingen musik for tiden, min forstærker forvrænger helt vildt  Jeg har skrevet til forhandleren og han mener at der skal nye rør i. Det er surt også lige op til weekenden
|
Til top |
|
|
Kalle_dk Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1086
|
Sendt: 13 November 2008 kl. 13:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Morten014 skrev:
Øv ingen musik for tiden, min forstærker forvrænger helt vildt  Jeg har skrevet til forhandleren og han mener at der skal nye rør i. Det er surt også lige op til weekenden 
|
|
|
ØV, ØV og 3 gange ØV  Mon de rør har været pensionsmodne længe eller har du "presset" dem ? Nå, du må op på hesten igen, og ha fat på nogle nye "flasker"  __________________
|
Til top |
|
|