Forfatter |
|
mathazy Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2008 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 10
|
Sendt: 11 Januar 2009 kl. 18:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey alle I Hifi-rødder herinde.
Nu har jeg fulgt med på sidelinien herinde i et par år og kigget ivrigt og misundeligt på alle jer andres lækre setups, så nu synes jeg endelig at i bør få et lille smugkig af mit nuværende hjemmeorgel.
Setup:
Dali Helicon 400LE.
NAD Master Series M3.
Sonos Music System.
VDH Magnum Hybrid DIY.
Der er sket en udvikling over de sidste par år, hvor jeg har haft flere forstærkere og anlæg. Det hele startede egentlig med, at jeg som så mange, fik foræret et par gamle Avance Pyramide 130 beton standerhøjttalere af min far som 13årig, og det var ligesom der, at jeg fik øjnene op for at der er forskel på lyd, og at man ikke behøver leve med dåselyd. Efter et par år gik jeg ud som 16-17årig årig og brugte mine lettjente konfirmationspenge på et nyt anlæg. Turen hjem efter skole gik derfor i en lang periode ned forbi "klubben" for at kigge de forskellige anlæg ud, og for at finde noget som jeg ville blive glad for. Det endte med at jeg opgraderede mit første stereosæt til surround, med købet af en Denon AVR1705 og et sæt Dali Concept 6 + Center. Det spillede virkelig kanont, og gav megen vellyd på mit lille værelse.
Så havde hififeberen virkelig indfundet sig, og jeg har siden da været utrolig interesseret i alt inden for dette felt. Jeg tweakede mine concepts med korkfødder, bedre kabel, akustik i rummet, og hvad der ellers skulle til før jeg syntes det lød helt rigtigt i mine ører. Det blev og bliver der stadigvæk brugt langtid på.
Nå det var lidt historie, nu til mit setup. Efter at være blevet lidt ældre og kommet ud på arbejdsmarkedet, så stod konfirmationsanlægget jo pludselig for udskiftning. Jeg havde jo løbende fulgt med herinde og på andre hifisites, og set en masse forskellige ting, så valget af nyt anlæg var svært. I sidste ende faldt mit valg dog på et sæt Dali højttalere igen, nemlig et par Dali Helicon 400LE da jeg er vild med deres lidt mørke klang, og den fantastiske sorte højglans finish. Mht. forstærker, så måtte min trofaste Denon vige pladsen til fordel for en ren stereoløsning i form af en NAD Master Series M3. Jeg lyttede både til noget Cambridge 840 og Lyngdorf TDA2200, men M3'en var den forstærker der passede mit behov og mine ører bedst. Der er noget saft og kraft i den som jeg savnede ved de andre løsninger.
Jeg fodrer min M3 fra mit Sonos system, hvor jeg har lagt alle mine cd'er ned i FLAC på et NAS drev, som er gemt af vejen. Det syntes jeg er en super smart løsning, som gør at jeg får hørt en hel del mere musik end før, hvor jeg heletiden skulle over til cd hylden for at finde en ny plade at smække på. Nu har jeg det hele på fingerspidserne. Det er den rigtige løsning for mig. Pt. bruger jeg den indbyggede DAC i Sonos, men en DacMagic er bestilit, så den går jeg og venter spændt på. I forhold til hvad jeg har hørt rundt omkring, så skulle den være en god løsning, og lige give det sidste.
Håber i nyder billederne, og giv endelig jeres besyv med hvis i har nogle inputs.
Oversigt:
Venstre:

Endnu et:

Forstærker:

Igen:

Mit Sonos:

Det var alt for mig. Fortsat god dag 
__________________ NAD M3, Dali Helicon 400LE, VDH Magnum DIY, Sonos
Infocus X10
|
Til top |
|
|
mathazy Forum Bruger

|
Sendt: 11 Januar 2009 kl. 18:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hov. Kan se billederne er lidt store. Kan man resize dem herinde?
Infocus X10
|
Til top |
|
|
RAZZER Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 803
|
Sendt: 11 Januar 2009 kl. 19:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej tillykke med det super flotte anlæg ser virkelig lækkert ud og jeg er helt vild med dine helicon  Ja hvis pengene rakte til det skulle du prøve en stello dac det er uden tvivl det bedste dac køb i den prisklasse som jo selvfølgelig er næsten 10 gange så høj son dac magic. Ps det er vist ikke den helt rigtige studenter hat du har
|
Til top |
|
|
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3517
|
Sendt: 11 Januar 2009 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
hejsa og velkommen til, det er et rigtig lækkert/ næsten diskret anlæg du har investeret i. Synes ikke at kunne se hvilken DAC du bruger, såfemt det er en ekstern en af slagsen?
__________________ mvh
|
Til top |
|
|
LouBP Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
Sendt: 11 Januar 2009 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Haha -sh*t hvor jeg elsker at der kun står en lille bitte box i det store rack
Ej, det er sku et meget fedt setup __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
Til top |
|
|
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
Sendt: 11 Januar 2009 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
mn1974 skrev:
hejsa og velkommen til, det er et rigtig lækkert/ næsten diskret anlæg du har investeret i. Synes ikke at kunne se hvilken DAC du bruger, såfemt det er en ekstern en af slagsen?
|
|
|
"Pt. bruger jeg den indbyggede DAC i Sonos, men en DacMagic er bestilit, så den går jeg og venter spændt på. I forhold til hvad jeg har hørt rundt omkring, så skulle den være en god løsning, og lige give det sidste."
|
Til top |
|
|
almarx Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 122
|
Sendt: 11 Januar 2009 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er ikke så heldigt med trommen på væggen lige der, den kan faktisk "spille med" på en uheldig måde.
|
Til top |
|
|
Encore Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 965
|
Sendt: 11 Januar 2009 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Meget stilfuldt. Er musikinstrumenterne kun til pynt?
|
Til top |
|
|
mathazy Forum Bruger

|
Sendt: 11 Januar 2009 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
RAZZER skrev:
Hej tillykke med det super flotte anlæg ser virkelig lækkert ud og jeg er helt vild med dine helicon Ja hvis pengene rakte til det skulle du prøve en stello dac det er uden tvivl det bedste dac køb i den prisklasse som jo selvfølgelig er næsten 10 gange så høj son dac magic.
Ps det er vist ikke den helt rigtige studenter hat du har 
|
|
|
Mange tak 
Jeg har faktisk kigget lidt rundt omkring efter dac's, har hørt godt både om den Stello du nævner og om en Audio Research tror jeg nok. Men nu var DacMagic'en super billig, så den prøver jeg lige først, og så må vi se hvad der sker  __________________ NAD M3, Dali Helicon 400LE, VDH Magnum DIY, Sonos
Infocus X10
|
Til top |
|
|
mathazy Forum Bruger

|
Sendt: 11 Januar 2009 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
LouBP skrev:
Haha -sh*t hvor jeg elsker at der kun står en lille bitte box i det store rack
Ej, det er sku et meget fedt setup  |
|
|
Hehe, ja pt. ser det lidt tomt ud. Meningen med så stort et rack er selvfølgelig at jeg har sørget for at der på et tidspunkt måske skal være plads til en Helicon center, hvis man nu skulle prøve det der snurrerundt lyd.  __________________ NAD M3, Dali Helicon 400LE, VDH Magnum DIY, Sonos
Infocus X10
|
Til top |
|
|
mathazy Forum Bruger

|
Sendt: 11 Januar 2009 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
almarx skrev:
Det er ikke så heldigt med trommen på væggen lige der, den kan faktisk "spille med" på en uheldig måde. |
|
|
Ja det fandt jeg ud af da jeg satte den op. Jeg måtte rode lidt med det, men det blev fixet ved at lave en "spacer" og dæmpe bagsiden med et tæppe og lidt vat.
Encore skrev:
Meget stilfuldt. Er musikinstrumenterne kun til pynt? |
|
|
Trommen er en jeg købte for et lille år siden da jeg skulle lave lidt sjov, mens guitaren er min første begynder guitar jeg fik som 15årig. Jeg må dog indrømme at jeg aldrig blev super sej med en spade i hånden. Øvelse skal der til! __________________ NAD M3, Dali Helicon 400LE, VDH Magnum DIY, Sonos
Infocus X10
|
Til top |
|
|
interfacelift Lukket konto

Lukket, eget ønske!
Bruger siden: 07 Oktober 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2224
|
Sendt: 11 Januar 2009 kl. 22:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fedt anlæg.. Helicon i sorte er sgu fede!
|
Til top |
|
|
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
Sendt: 11 Januar 2009 kl. 23:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ser rigtig godt ud. De Helicons er ret lækre. Glæd dig til du får den Cambridge dac. Klar forskel
Det er den helt rigtige farve din hue har __________________ Mvh Thue
|
Til top |
|
|
mathazy Forum Bruger

|
Sendt: 11 Januar 2009 kl. 23:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
thuekay skrev:
Ser rigtig godt ud. De Helicons er ret lækre. Glæd dig til du får den Cambridge dac. Klar forskel
Det er den helt rigtige farve din hue har
|
|
|
Ja det gør jeg også. Nu må vi se hvornår den lander. Indtil videre skulle det være midt i februar har jeg fået oplyst. 
thuekay skrev:
Det er den helt rigtige farve din hue har |
|
|
Endelig en der har set lyset! 
Infocus X10
|
Til top |
|
|
mathazy Forum Bruger

|
Sendt: 11 Januar 2009 kl. 23:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
interfacelift skrev:
Fedt anlæg.. Helicon i sorte er sgu fede! |
|
|
Tak i ligemåde. Er misundelig på din PJ. Det kunne jeg sku godt overveje!  __________________ NAD M3, Dali Helicon 400LE, VDH Magnum DIY, Sonos
Infocus X10
|
Til top |
|
|
interfacelift Lukket konto

Lukket, eget ønske!
Bruger siden: 07 Oktober 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2224
|
Sendt: 12 Januar 2009 kl. 22:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
mathazy skrev:
interfacelift skrev:
Fedt anlæg.. Helicon i sorte er sgu fede! |
|
|
Tak i ligemåde. Er misundelig på din PJ. Det kunne jeg sku godt overveje!  |
|
|
Den er efterhånden presset helt ned i pris. Den er ellers super.
|
Til top |
|
|
Strand Forum Bruger

Tidl. mr nash
Bruger siden: 13 September 2008 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 531
|
Sendt: 20 Januar 2009 kl. 15:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dejlig ht du har fået dig der. Har selv hørt helicon 400 mk2 med nad M3 der lyder fantatisk. På billederne virker det til at ht´erne stå meget tæt på bagvæken, har du prøvet at rykke dem lidt ud, det gir en noget beder bas?
|
Til top |
|
|
Rockmoroe Branchemedlem

Tweaks & Hifi
Bruger siden: 13 April 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 341
|
Sendt: 20 Januar 2009 kl. 21:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser virkelig lækkert ud, enormt stil rent og lige til. Lige et set up efter min smag. Syntes det er en mega god ide, med et rent lytte opstilling, uden at have blandet tv og andre sager ind i det.
Har selv lige fået noget sonos op og køre, og høre lige pludselig en del mere musik, da det er lige ved hånden og nem at navigere rundt i. Bliver spændende og høre hvorledes Dac Magic gøre det... 
Mvh Rockmoroe __________________ Alt er fedt, alt er godt.....
|
Til top |
|
|
mathazy Forum Bruger

|
Sendt: 21 Januar 2009 kl. 09:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
mr nash skrev:
Dejlig ht du har fået dig der. Har selv hørt helicon 400 mk2 med nad M3 der lyder fantatisk. På billederne virker det til at ht´erne stå meget tæt på bagvæken, har du prøvet at rykke dem lidt ud, det gir en noget beder bas? |
|
|
Jeg har rodet LÆNGE med opsætning , og kommet frem til at de 30cm fra bagvæggen og 70cm de står fra sidevæggene er et fint kompromis mellem design og lyd. Jeg har desuden vinklet dem lidt ind mod lyttepositionen, selvom det ikke anbefales af Dali, men jeg synes nu lige det gav et lidt skarpere perspektiv.
Jeg synes det spiller super lækkert. Efter endelig at være nogenlunde tilspillet frydes jeg over en god stram bund, med masser af luft op til og et perspektiv som jeg ikke har hørt før i mit værelse. (Måske heller ikke fair overfor Concept 6) Det er en glæde at spille nyt musik heletiden og hører nye detajler. F.eks. har jeg aldrig hørt så meget Sort Sol før, men da jeg faldt over Let Your Fingers Do The Walking og Golden Wonder, blev jeg overrasket over hvor meget RUM der er på de indspilninger. 
Hygge! __________________ NAD M3, Dali Helicon 400LE, VDH Magnum DIY, Sonos
Infocus X10
|
Til top |
|
|