Sendt: 25 Januar 2009 kl. 23:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Sikke da et hyggeligt sted at havne en ret sen søndag aften efter en del søgen på DBA og Gul & Gratis og ikke mindst efter anmeldelser af vintage hi fi-udstyr - 'sådan noget gamels bras', siger Lisbeth.
Jeg har sådan set altid holdt mig til det gamle - i mange år fordi det gamle simpelthen holdt. Og har også altid siddet foran grejet og ikke indeni det. For mig handler det om musikoplevelse...men mine ører bliver mere og mere kræsne, og så skifter man en forstærker hist, en cd-spiller her, et sæt højttalere mere. Der går også lidt sport og især en masse hygge i at søge på nettet og lede på markeder og køre til Egtved eller hvor nu en lørdag aften eller onsdag morgen og hente den nyeste uundværlige tingest - 'sådan noget gammelt bras', siger Lisbeth igen. Jeg har godtnok mødt mange hyggelige mennesker på den måde.
Er der i øvrigt nogen, der ved noget om mine Dali 15a eller kan anbefale noget bedre og gerne lige så gammelt i samme prisklasse. De er købt (for 500,-) til at give lidt fylde under loftet og imellem mine kæmpemæssige, herlige og varme og detaljerede Pioneer SA-910 (de er fra '80 og som nye og kostede 600,- på julemarked) på støbejernsstativer med stenfyld. Men de - Dali'erne - lyder godtnok lidt fesne deroppe på toppen af stigereolerne - jeg er 53, og uden stigereoler var man ingenting, da jeg var ung, og det er jeg stadig!.
Måske skal jeg også lige fortæle, at Lisbeth bestemmer alt andet herhjemme - men ikke anlægget. Vi har foreløbig haft 23 år, seks måneder, tre dage, 23 timer og 35 minutter til at enes om den fordeling.
Mvh/Bent
Mvh/Bent
|