Forfatter |
|
Casper_W Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juni 2009 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 290
|
Sendt: 12 Juli 2009 kl. 22:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
** SE DE NYE BILLEDER FRA 31/10-09**
Hej allesammen! :)
Jeg ville lige flashe mit første rigtige hifi-udstyr. Min far er en NAD-fanatiker så jeg er nok blevet farvet lidt den vej ;) Det
betår af en god blanding af nyt, lidt ældre, noget ældre og gammelt :) Men lyden er rigtig god.
Opsætningen er:NAD 1300 forforstærkerNAD 2700 THX effektforstærkerArgon CDP3245 CD-afspillerNAD 4020A radio-
tunerCerwin Vega AT-100 højttalere med nye bas-ophæng
QED Original kabel (højtalerkabel)Argon 5056 signalkabel (mellem CD-afspiller og forforstærker)Van den Hul "The
name" (mellem forforstærker og effektforstærker)
NYE BILLEDER!!!
Hva synes i?? :)
|
Til top |
|
|
Eyesonly Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 357
|
Sendt: 12 Juli 2009 kl. 23:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Casper_W skrev:
Hej allesammen! :)
Jeg ville lige flashe mit første rigtige hifi-udstyr. Min far er en NAD-fanatiker så jeg er nok blevet farvet lidt den vej ;) Det betår af en god blanding af nyt, lidt ældre, noget ældre og gammelt :) Men lyden er rigtig god.
Opsætningen er: NAD 1300 forforstærker NAD 2700 THX effektforstærker Argon CDP3245 CD-afspiller Jamo Classic 8 3-vejs højtalere
QED Original kabel (højtalerkabel) Argon 5056 signalkabel (mellem CD-afspiller og forforstærker) Van den Hul "The name" (mellem forforstærker og effektforstærker)
Ved da godt det ikke er high-end men til min 1-værelses 26 mm2 lejlighed er det GULD :)
Beklager billedkvaliteten, men tror at mørket gjorde noget ved mit kamera :)
'
Hva synes i?? :) |
|
|
Hehe, det var dælme heller ikke meget plads du har fået dig så ;) Nej det ser ganske fint ud, kunne være fint med et par billeder i dagslys ved lejlighed :) Hvordan synes du selv det lyder? og hvordan ser en evt. ønskeliste ud inden for en overskuelig fremtid?  Edit: det kunne måske også være et fikst lille tip at få gjort noget ved det kabler du har til at hænge ned mellem hylden og dit bord?
|
Til top |
|
|
l´Blundt Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 905
|
Sendt: 12 Juli 2009 kl. 23:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det må jeg give Eyesonly ret i det ikke er en stor lejlighed, men tryk kan du da ikke mangle i det mindste  Det eneste der lige sprænger i øjnene er at dub har nips-ting på højttalerne. Det er en no go i min verden. Og så vil vi da også have billeder af dem uden tøj på. Hvad for musik høre du? Og hvad er tankerne for opgraderinger i fremtiden? Mvh. l´Blundt
|
Til top |
|
|
Casper_W Forum Bruger

|
Sendt: 12 Juli 2009 kl. 23:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eyesonly skrev:
Hehe, det var dælme heller ikke meget plads du har fået dig så ;)
Nej det ser ganske fint ud, kunne være fint med et par billeder i dagslys ved lejlighed :)
Hvordan synes du selv det lyder? og hvordan ser en evt. ønskeliste ud inden for en overskuelig fremtid?
|
|
|
Nej, det er ikke meget plads, men det er billigt! :)
Skal prøve at se om jeg ikke kan skyde nogle fotos i morgen med close-ups.
Synes det lyder fantastisk :) diskanten er lidt høj, men en equalizer står temmelig højt på listen. En CW subwoofer lige ledes. Og så skal jeg have skaffet en pladespiller og på lidt længere sagt en nyere forforstærker og endnu en NAD effektforstærker :)
|
Til top |
|
|
Casper_W Forum Bruger

|
Sendt: 12 Juli 2009 kl. 23:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
l´Blundt skrev:
Det må jeg give Eyesonly ret i det ikke er en stor lejlighed, men tryk kan du da ikke mangle i det mindste
Det eneste der lige sprænger i øjnene er at dub har nips-ting på højttalerne. Det er en no go i min verden. Og så vil vi da også have billeder af dem uden tøj på. Hvad for musik høre du? Og hvad er tankerne for opgraderinger i fremtiden?
Mvh. l´Blundt
|
|
|
Nipstingene er en evig plage fra min kæreste. Kvindr har ikke noget som helst begreb om helligheden ved hifi . "SUK". :)
Lytter primært til pop fra 80'erne, 90'erne og helt nyt. Fra 80'erne er dansk musik fra danseorkestret, danser med drenge og tøsedrengene især ofte spillet :D Men også især eurodance og trance. Det er for miger oldschool techno fra DJ cammy bringer sgu minder frem :)
Opgraderinger skrev jeg ovenfor, men glemte at nævne at jeg har en lille drøm om et sæt store cerwin wega diskotekshøjtalere ;)
Og tryk er intet problem :D Har ret ondt i ørerne fra fest igår.
|
Til top |
|
|
Eyesonly Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 357
|
Sendt: 12 Juli 2009 kl. 23:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Casper_W skrev:
Eyesonly skrev:
Hehe, det var dælme heller ikke meget plads du har fået dig så ;)
Nej det ser ganske fint ud, kunne være fint med et par billeder i dagslys ved lejlighed :)
Hvordan synes du selv det lyder? og hvordan ser en evt. ønskeliste ud inden for en overskuelig fremtid?
|
|
|
Nej, det er ikke meget plads, men det er billigt! :)
Skal prøve at se om jeg ikke kan skyde nogle fotos i morgen med close-ups.
Synes det lyder fantastisk :) diskanten er lidt høj, men en equalizer står temmelig højt på listen. En CW subwoofer lige ledes. Og så skal jeg have skaffet en pladespiller og på lidt længere sagt en nyere forforstærker og endnu en NAD effektforstærker :) |
|
|
Hehe.. ja det skal godt nok også være billigt for noget der ligner 4mmx6mm lejlighed ;) tror ikke helt du fangede hvad jeg mente:) din enhed for lejlighedens størrelse er skrevet i kvadratmillimeter, hvilket er rimelig småt :) jeg går ud fra du mener 26m^2, hvilket jo er en helt anden snak :) Lyder spændende med eq, men pas nu på ikke at ændre for meget på signalet:) det er jo en skam at gøre for meget ved det kunstneren har lavet.
|
Til top |
|
|
Casper_W Forum Bruger

|
Sendt: 12 Juli 2009 kl. 23:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eyesonly skrev:
Hehe.. ja det skal godt nok også være billigt for noget der ligner 6mmx6mm lejlighed ;) tror ikke helt du fangede hvad jeg mente:) din enhed for lejlighedens størrelse er skrevet i kvadratmillimeter, hvilket er rimelig småt :) jeg går ud fra du mener 26m^2, hvilket jo er en helt anden snak :)
Lyder spændende med eq, men pas nu på ikke at ændre for meget på signalet:) det er jo en skam at gøre for meget ved det kunstneren har lavet.
|
|
|
haha ups, klokken er jo mange og har tømmermænd ;)
tror en eq ville kunne hjælpe godt på lyden, en 2700 er jo ikke just lavet til en så lille lejlighed ;D
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 13 Juli 2009 kl. 00:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Casper_W skrev:
Nipstingene er en evig plage fra min kæreste. Kvindr har ikke noget som helst begreb om helligheden ved hifi . "SUK". :)
Lytter primært til pop fra 80'erne, 90'erne og helt nyt. Fra 80'erne er dansk musik fra danseorkestret, danser med drenge og tøsedrengene især ofte spillet :D Men også især eurodance og trance. Det er for miger oldschool techno fra DJ cammy bringer sgu minder frem :)
Opgraderinger skrev jeg ovenfor, men glemte at nævne at jeg har en lille drøm om et sæt store cerwin wega diskotekshøjtalere ;)
Og tryk er intet problem :D Har ret ondt i ørerne fra fest igår. |
|
|
DJ Camy siger mig desværre ikke så meget. Men eurodance kan jeg huske, og ærligt så savner jeg det ikke. Men underholdende var det dengang  Hvis du vil have store Cervin Wega disko-højttalere så kan jeg godt unde din kæreste et par nips-ting, hehe. Men inden du investerer i Cervin Wega-subén for at få vild bass må jeg så ikke prøve at overtale dig til at prøve nogle bedre alternativer? Medmindre det er pungen der bestemmer det skal være Wega. For man kan få så meget federe(på den gode måde) bass end fra Wega. Så vidt jeg ved ligger der en Velodyne-forhandler i Odense. Der kunne du jo prøve at smutte forbi. Selvom prisen er en lidt anden end på Wega, men så har du da en fornemmelse af hvad man kan få. Mht. at diskanten er lidt "høj" er det så noget du primært oplever når du spiller højt? I så fald kan det måske afhjælpes med lidt dæmpning af rummet. Da det så vidt jeg kan se har rimelig nøgne vægge. Den slags kan du jo næsten sætte kæresten til  Mvh. l´Blundt
|
Til top |
|
|
Casper_W Forum Bruger

|
Sendt: 13 Juli 2009 kl. 00:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
l´Blundt skrev:
DJ Camy siger mig desværre ikke så meget. Men eurodance kan jeg huske, og ærligt så savner jeg det ikke. Men underholdende var det dengang Hvis du vil have store Cervin Wega disko-højttalere så kan jeg godt unde din kæreste et par nips-ting, hehe. Men inden du investerer i Cervin Wega-subén for at få vild bass må jeg så ikke prøve at overtale dig til at prøve nogle bedre alternativer? Medmindre det er pungen der bestemmer det skal være Wega. For man kan få så meget federe(på den gode måde) bass end fra Wega. Så vidt jeg ved ligger der en Velodyne-forhandler i Odense. Der kunne du jo prøve at smutte forbi. Selvom prisen er en lidt anden end på Wega, men så har du da en fornemmelse af hvad man kan få.
Mht. at diskanten er lidt "høj" er det så noget du primært oplever når du spiller højt? I så fald kan det måske afhjælpes med lidt dæmpning af rummet. Da det så vidt jeg kan se har rimelig nøgne vægge. Den slags kan du jo næsten sætte kæresten til
Mvh. l´Blundt
|
|
|
Er lige blevet student på hhx og skal i gang med mekanikeruddannelsen (og ja det er lidt mærkeligt men det betyder så desværre også at pungen har en lidt for stor indflydelse, den er nemlig lidt tom. Tror også bar det er en kærlighed til cerwin vega min far har præget mig med - igen
Du har ret i at der er bart på væggene. meget. men det er også fordi jeg er nervøs for at bore i vægge. Har en ide om at jeg en dag rammer en 220 v. ledning 
.. og ja, det er primært når jeg spiller højt atdiskanten bliver for høj :)
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 13 Juli 2009 kl. 10:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil helt sikkert råde dig til at lidt ting op på væggene så, for det er helt sikkert refleksioner der bliver eget pågående når du skruer op, og så begynder det at skære i ørene. Det er en billig opgradering. En equalizer kan du kun skrue ned for diskanten med, det vil ikke løse dit problem, selvom det kan virke sådan i starten. Der imod kan det være du oplever andre problemer med løsningen når du har brugt det et stykke tid. Prøv at finde de første refleksioner på væggene og sæt noget op til at sprede lyden der(til at afprøve kan du jo bare stille en stol eller noget der sender refleksionen en anden vej, så ikke der skal bores). Er sikker på dette vil afhjælpe meget af dit problem med diskanten når du skruer op. Har i store nøgne vinduespartier kan disse også være skyld i meget af den slags skrigende diskant.
Mvh. L´Blundt
|
Til top |
|
|
abel Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 566
|
Sendt: 13 Juli 2009 kl. 10:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan du så begynde at leder efter nye højttalere. Det forstærkersæt kræver meget mere end de Jamo-dimser du har :-)
__________________ /Abel
|
Til top |
|
|
Casper_W Forum Bruger

|
Sendt: 13 Juli 2009 kl. 12:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
abel skrev:
Kan du så begynde at leder efter nye højttalere. Det forstærkersæt kræver meget mere end de Jamo-dimser du har :-) |
|
|
Som sagt før, bestemmer pengepungen lidt for meget, og fik dem gratis :D
men igen. cerwin vega.. savle savle :)
|
Til top |
|
|
Casper_W Forum Bruger

|
Sendt: 13 Juli 2009 kl. 17:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der nye og lidt klarere billeder af anlægget :) En lille tilføjelse er en gave fra en ven som bare havde det liggende i skuret: Nad 4020A tuner! Det er jo et helt klenodie og den virker
Håber i kan lide billederne.. - og ja, anlægget er desværre i alle regnbuens farver og tidsaldre, men alt har en begyndelse

|
Til top |
|
|
Casper_W Forum Bruger

|
Sendt: 14 Juli 2009 kl. 11:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogen der har et forslag til et sæt højtalere der vil passe til sættet? De skal være brugte og til under 2000 samlet :)
|
Til top |
|
|
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
Sendt: 14 Oktober 2009 kl. 00:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Casper_W skrev:
Nogen der har et forslag til et sæt højtalere der vil passe til sættet? De skal være brugte og til under 2000 samlet :) |
|
|
vad er der galt med dem du har på billedet er de ikke gode nok de ser da ellers ud til at være ok til din forstærker, dejligt at se en gamel NAD tuner i fungsion 
|
Til top |
|
|
Casper_W Forum Bruger

|
Sendt: 31 Oktober 2009 kl. 19:25 | IP-adresse registreret
|
|
|