Sendt: 19 Juli 2009 kl. 14:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej!
Efterhånden har mit setup ændret sig en del. Derfor ville jeg lige opdatere lidt. Anlægget spiller godt men som overskriften viser er spørgsmålet om hvorvidt det er high fidelity nok til diskussion. Det interesserer mig heller ikke synderligt med prædikater men kan bare sige at dette her anlæg har fodtrampsfaktor og gør musiklytning til en sand fornøjelse. Bassen er svær at integrere i rummet og er fortsat lidt for voldsom, men det må jeg nok leve med. Et større rum ville passe højtalerne godt men det er ikke aktuelt. Til gengæld kan jeg høre musik til langt ud på natten selvom at børnene sover ikke så langt derfra.
Højtalerne er JBL 240 TI med bitumenisolering på inderside og bagside og malet i hvid autolak. Mellemtone og basenheder er nedfræset hvilket de ikke er oprindeligt. Om farven er flottere end en standard 240 TI er jo en smagssag men bitumenplader kan sagtens anbefales. Resten af anlægget er Stello 200 cd-transport og North Star Extremo dac samt Musical Fidelity A5 forstærker og en kenwood KD 990 pladespiller med Thorhauge Plademåtte og strammer(kan anbefales!) monteret med Ortofon 2m blue pickup. Dab-radio, dvd og fjernsyn passer til mit behov men indgår ikke i seriøs lytning. På kabelsiden bruger jeg overvejende Mictor og Chord kabler.

Setup fra sweetspot!

Kenwood KD 990, en fin pladespiller som godt kunne bære en bedre pickup!

Forstærker Musical Fidelity A5, Stello 200 transport, North Star Extremo dac
|