Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2024 | 02:41   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Mictor Optimal Hi-End Cable (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
bech
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 August 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 221
Sendt: 07 September 2010 kl. 21:07 | IP-adresse registreret  

Mictor.dk findes åbenbart ikke mere.

Så er der nogen, der kan oplyse ca. alder (hvornår var det i handlen) og nypris for dette 2 x 3 m Mictor Optimal Hi-End Cable højttalerkabel???

På forhånd tak.

 

Til top Vis bech's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bech
 
bech
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 August 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 221
Sendt: 08 September 2010 kl. 12:13 | IP-adresse registreret  

Ping!

Nogen der kan svare?

Til top Vis bech's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bech
 
bech
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 August 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 221
Sendt: 08 September 2010 kl. 21:23 | IP-adresse registreret  

Sidste ping til aftenholdet
Til top Vis bech's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bech
 
jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 3787
Sendt: 08 September 2010 kl. 21:30 | IP-adresse registreret  

Har du brugt søgefunktionen her på H4A?

p.s. jeg ville være skeptisk overfor et kabel med pile, vidende at musik = vekselstrøm, der går lige meget strøm hver vej!
Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman
 
bech
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 August 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 221
Sendt: 08 September 2010 kl. 21:36 | IP-adresse registreret  

Jeg har googlet uden held. Har iøvrigt haft gode erfariger med Mictors signalkabler tidligere.

 

Til top Vis bech's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bech
 
Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3399
Sendt: 08 September 2010 kl. 21:46 | IP-adresse registreret  

jazzman skrev:
p.s. jeg ville være skeptisk overfor et kabel med pile, vidende at musik = vekselstrøm, der går lige meget strøm hver vej!

Arh... Vi kan da godt blive enige om at retningsorienteringen og dens holdbarhed kan være tvivlsom, men ligefrem at fravælge et kabel fordi der er pile på... Fanden lurer ikke nødvendigvis rundt om hvert hjørne

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax
 
Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3399
Sendt: 08 September 2010 kl. 21:49 | IP-adresse registreret  

bech skrev:
Mictor.dk findes åbenbart ikke mere.

Korrekt - han stoppede for en 2-3 år siden.

Det kan blive svært at aldersfæste kablet - du kan vist ikke engang være sikker på at det er en del af en produktlinie. Så vidt jeg har forstået var der en del prototype højttalerkabler der blev handlet, og der var ikke mange af hver model. Internettet lader til at være gabende tomt omkring det.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax
 
hugoheinninja
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 November 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 425
Sendt: 08 September 2010 kl. 22:32 | IP-adresse registreret  

jazzman skrev:
Har du brugt søgefunktionen her på H4A? p.s. jeg ville være skeptisk overfor et kabel med pile, vidende at musik = vekselstrøm, der går lige meget strøm hver vej!
nok mange der er uenige der.. det eneste kobber jeg har hørt det skulle være lige meget hvordan man vender er pc-occ. eller det siger dem der arbejder idet der ihvertfald
Til top Vis hugoheinninja's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hugoheinninja
 
jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 3787
Sendt: 08 September 2010 kl. 22:38 | IP-adresse registreret  

hugo, strømmen i et audiosignal går hele tiden frem og tilbage lige langt - det er vekselstrøm!
Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman
 
roundsound
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Marts 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1660
Sendt: 09 September 2010 kl. 08:02 | IP-adresse registreret  

jazzman skrev:
hugo, strømmen i et audiosignal går hele tiden frem og tilbage lige langt - det er vekselstrøm!


Jeg tror du skal læse indlægget inkl. smileys igen
Til top Vis roundsound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af roundsound
 
jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 3787
Sendt: 09 September 2010 kl. 08:41 | IP-adresse registreret  

undskyld, roundsound og huge, emnet om retningsbestemte kabler er så wacky at jeg ikke kan skelne skæg fra snot!
Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman
 
F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 4023
Sendt: 09 September 2010 kl. 13:20 | IP-adresse registreret  

Pilene viser ekstruderings-retningen.

Og kablet lyder MÅSKE bedst når strømtrækket følger pilenes retning?!

Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians
 
morkaj
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Bornholm
Status: Offline
Indlæg: 260
Sendt: 09 September 2010 kl. 13:30 | IP-adresse registreret  

Pilene er til for at hjælpe signalet i det tilfælde at man har for meget kabel og har rullet det op, hvis man ikke har retningspile på kablet vil signalet bare køre rundt og rundt uden at vælge de rigtige "afkørsel".

High-End Clown havde en længere varende studie desangående og konklusionen var entydig, uden pile kom musikken mærkbar senere.... Det bedste resultat fik man ved lysregulering, mener P Belt Ltd. har noget under udvikling.

Har desværre slettet linket til ovenstående men det er ganske vist.

TrylleRut
Morten

Til top Vis morkaj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af morkaj Besøg morkaj's Websted
 
hugoheinninja
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 November 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 425
Sendt: 09 September 2010 kl. 14:03 | IP-adresse registreret  

jazzman er det noget du har testet i?, jeg har ikke. men det er der rigtigt mange der har.. det er skægt nok lidt snot dumt at udtale sig om noget og kalde det wacky uden at have testet i det, syntes du ikk?
Til top Vis hugoheinninja's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hugoheinninja
 
jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 3787
Sendt: 09 September 2010 kl. 14:40 | IP-adresse registreret  

Nej, det er aldrig dumt at bruge sit hoved. Jeg behøver heller ikke at teste en cykel med ottekantede hjul for at udtale mig om dens komfort eller mangel på samme. Vekselstrøm går frem og tilbage; der er INGEN retning, så ideen om retningsbestemthed er grebet ud af den blå luft.


Spil en 100Hz tone: elektronerne går den ene vej i 5ms, den anden vej i 5ms. Hvis kobberet er lavet så specialfantastisk at elektronerne lettere løber den ene vej, får man travlt med at vende kabel!

Man kunne kalde det naivt at tro på alt hvad diverse producenter prøver at bilde en ind, synes du ikke?

Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman
 
klogesen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 August 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 598
Sendt: 09 September 2010 kl. 14:53 | IP-adresse registreret  

Det er da sjovt, så går der ingen strøm fra forstærkeren til højttalerne? Det må jo være tilfældet, når elektronerne bare står og svinger lige meget frem og tilbage. Så er det måske magi, som afsættes som energi ude i højttaleren? Jeg er godt klar over, at man vistnok har diskuteret hvor vidt strømmen løb fra plus til minus eller omvendt, men at der ingen strøm løber overhovedet, den er vist for langt ude.
Når der skal transporteres noget i en retning, kan dette naturligvis også påvirkes af materiale eller sammenkobling.
Kan ingen huske de Audioquest højttalerkabler, hvor et antal ledere kørte i hele kablets længde, men kun var forbundet til minus i den ene ende? Det var faktisk ikke lige meget, hvordan dette system vendte.
Ligeledes skulle den pileformede krystalform på almindeligt og langkrystallinsk kobber gøre en forskel. Om det er en påstand fra uvederhæftige fabrikanter eller en videnskabeligt konstaterbar sandhed ved jeg så ikke.

Undskyld off-topic.


__________________
venlig hilsen Klogesen.
Til top Vis klogesen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af klogesen
 
jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 3787
Sendt: 09 September 2010 kl. 17:20 | IP-adresse registreret  

klogesen skrev:
Det er da sjovt, så går der ingen strøm fra forstærkeren til højttalerne? Det må jo være tilfældet, når
elektronerne bare står og svinger lige meget frem og tilbage. Så er det måske magi, som afsættes som energi ude i
højttaleren? Jeg er godt klar over, at man vistnok har diskuteret hvor vidt strømmen løb fra plus til minus eller omvendt, men
at der ingen strøm løber overhovedet, den er vist for langt ude. Når der skal transporteres noget i en retning, kan dette
naturligvis også påvirkes af materiale eller sammenkobling.


Det er altså morsomt, som vekselstrøm kan få folk ud på dybt vand. Vi prøver med noget mere håndgribeligt:
Læg et 20m tov om et træ, og gå 10 m væk, og tag en ende af tovet i hver hånd. Træk frem og tilbage. Hvis du bliver ved
længe nok, forsvinder barken, selvom tovet - som du siger "svinger lige meget frem og tilbage" - der afsættes energi alligevel.
Du er forstærker, tovet er elektroner, træet er højttaleren.
Hvis fysik er lukket land for en, kan enhver bilde en noget ind, og det profiterer kabelfabrikanterne på.
Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman
 
hugoheinninja
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 November 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 425
Sendt: 09 September 2010 kl. 17:56 | IP-adresse registreret  

klogesen skrev:
Det er da sjovt, så går der ingen strøm fra forstærkeren til højttalerne? Det må jo være tilfældet, når elektronerne bare står og svinger lige meget frem og tilbage. Så er det måske magi, som afsættes som energi ude i højttaleren? Jeg er godt klar over, at man vistnok har diskuteret hvor vidt strømmen løb fra plus til minus eller omvendt, men at der ingen strøm løber overhovedet, den er vist for langt ude. Når der skal transporteres noget i en retning, kan dette naturligvis også påvirkes af materiale eller sammenkobling. Kan ingen huske de Audioquest højttalerkabler, hvor et antal ledere kørte i hele kablets længde, men kun var forbundet til minus i den ene ende? Det var faktisk ikke lige meget, hvordan dette system vendte.Ligeledes skulle den pileformede krystalform på almindeligt og langkrystallinsk kobber gøre en forskel. Om det er en påstand fra uvederhæftige fabrikanter eller en videnskabeligt konstaterbar sandhed ved jeg så ikke.Undskyld off-topic.
ved jeg heller ikke men det har vist været kendt i omkring 30år
Til top Vis hugoheinninja's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hugoheinninja
 
bech
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 August 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 221
Sendt: 09 September 2010 kl. 22:54 | IP-adresse registreret  

Wymax skrev:

bech skrev:
Mictor.dk findes åbenbart ikke mere.

Korrekt - han stoppede for en 2-3 år siden.
Jeg er stadig interesseret i at høre, hvis der er noget, der kender nyprisen - eller ved i hvilket prisleje Mictor solgte sine prototyper.

Det kan blive svært at aldersfæste kablet - du kan vist ikke engang være sikker på at det er en del af en produktlinie. Så vidt jeg har forstået var der en del prototype højttalerkabler der blev handlet, og der var ikke mange af hver model. Internettet lader til at være gabende tomt omkring det.

Tak fordi du - som den eneste - svarede på det jeg spurgte om.

Tankevækkende, at der er 13 andre indlæg, der diskuterer / skændes om noget andet. I må godt nok kede Jer! 

 

Til top Vis bech's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bech
 
jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 3787
Sendt: 09 September 2010 kl. 22:56 | IP-adresse registreret  

jamen jeg fik også dårlig samvittighed og lover at holde bedre trådjustits fra nu af!

Min dårlige undskyldning er at "pilene" er så underholdende.
Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes