Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. maj 2025 | 10:53   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Første HIFI! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
clemme
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 August 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 06 April 2004 kl. 18:39 | IP-adresse registreret  

Ikke noget prangende anlæg, men jeg synes alligevel det spiller super duper. (husk lige på at jeg er fattig gymnasieelev :) Fors: Denon PMA925-r (opgraderet til 2*115W i 8ohm) CD/DVD : Philips 729 Video : Funai (6 hoved stereo) Scartstik : Tech-Link High-End Analog Audio kabel : Tech-Link XS Højttaler kabler : RS highend Audiowire 2*2,5 Højttalere : B&W604+N (+N = opgraderet med Nautilus diskant) Fjernsyn : Philips 8609 Alt dette ser nogenlunde sådan her ud:

Stikkene er lidt sporadisk fordelt desværre :)
Regner med at købe et Denon Surround system engang
Til top Vis clemme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af clemme

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 07 April 2004 kl. 00:13 | IP-adresse registreret  

vi er mange studerende herinde så du er ikke den eneste der må "nøjes" ...

jeg synes at kunne se på dit billede at din dvd står ovenpå din forstærker, hvis det ER tilfældet vil jeg anbefale dig at bytte om på deres placering. Det har to væsentlige fordele, 1. din forstærker kan komme af med varmen, 2 din dvd slipper for at få al forstærker-varmen, og dens levetid er dermed forlænget.

ellers nydeligt setup

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Sendt: 07 April 2004 kl. 00:19 | IP-adresse registreret  

jeps...du er langt fra den eneste studerende

velkommen til og fornuftigt grej

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

octo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 07 April 2004 kl. 00:22 | IP-adresse registreret  

Ja det er fantastik når hifi'ens fagre verden åbner sig for en, jeg har også fornyligt fået mit første "hifi". Det er fantastik men kan allerede mærke det bliver dyrt!!
Til top Vis octo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af octo

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 07 April 2004 kl. 08:06 | IP-adresse registreret  

Det er da et helt fint starter anlæg, kommer der et billede af setup'et forfra?

Husk nu på at selv folk med dyre anlæg har startet et sted og at det med HiFi ikke er en konkurence på hvem der har det største dankort.

Sjovt at se at dit grej har en del modifikationer, har du selvbygger gener eller hvordan hænger det sammen?

Et råd til starter Hifi: køb brugt, mange penge at spare der.

Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

thohan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Juni 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 07 April 2004 kl. 08:40 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=clemme]Ikke noget prangende anlæg, men jeg synes alligevel det spiller super duper. (husk lige på at jeg er fattig gymnasieelev :)

Fors: Denon PMA925-r (opgraderet til 2*115W i 8ohm)
CD/DVD : Philips 729
Video : Funai (6 hoved stereo)
Scartstik : Tech-Link High-End
Analog Audio kabel : Tech-Link XS
Højttaler kabler : RS highend Audiowire 2*2,5
Højttalere : B&W604+N (+N = opgraderet med Nautilus diskant)
Fjernsyn : Philips 8609

]

Hvordan har du opgraderet din forstærker og dine B&W ht.?

Til top Vis thohan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thohan

Fournais
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004
Sendt: 07 April 2004 kl. 10:47 | IP-adresse registreret  

Jeg synes det er ved at være lidt plat at man skal "undskylde" for ikke at have brugt flere hundredetusinde kr på hifi.... Hvis ikke man har pengene til det så har man vel ikke pengene til det ... ?

William H. Shakespeare.

Mit stereo
Til top Vis Fournais's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fournais Besøg Fournais's Websted

Phat Simon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2003
Lokalitet: København
Sendt: 07 April 2004 kl. 11:10 | IP-adresse registreret  

witzel skrev:

jeg synes at kunne se på dit billede at din dvd står ovenpå din forstærker, hvis det ER tilfældet vil jeg anbefale dig at bytte om på deres placering. Det har to væsentlige fordele, 1. din forstærker kan komme af med varmen, 2 din dvd slipper for at få al forstærker-varmen, og dens levetid er dermed forlænget.

ellers nydeligt setup

Jeg har aldrig selv turde sætte en forstærker oven på en DVD afspiller. DVD afspillere er ofte lavet af plast, og selvom jeg kan se logikken mht. varmen, så er jeg bange for at tage livet af DVD'en ved at læggen et monstrum af en forstærker (højest sandsynligt med metal-kabinet) ovenpå.
Er jeg den eneste her der har det sådan?

Til clemme: Jeg ville enormt gerne se et billede af dine højtt. Hva koster det at lave en sådan opgradering?
Og har du evt. overvejet at skifte dine højtt. kabler ud? Ikke en kritik, men de ser en anelse "tynde" ud sammen med en sådan forstærker og de højtt.

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Sendt: 07 April 2004 kl. 11:17 | IP-adresse registreret  

Fournais skrev:

Jeg synes det er ved at være lidt plat at man skal "undskylde" for ikke at have brugt flere hundredetusinde kr på hifi.... Hvis ikke man har pengene til det så har man vel ikke pengene til det ... ?

Plus det kommer også an på hvordan man vil prioriterer sine penge. Glæden ved HiFi er vel også at det er sjovt at sammensætte sit grej så det lyder efter ens egen ide om hvordan det skal være. Om det så koster 1,10 eller 100 tusinde er vel lige meget i forhold til at det er en hobby man kan glæde sig over. Jeg startede ud med et par Dali 104'ere på en gammel slidt brugt NAD reciever med en gammel brugt og slidt Rega pladedrejer - og jeg var da mindst lige så glad for det anlæg dengang som jeg er for det jeg har nu.

Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

Nørd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 07 April 2004 kl. 11:48 | IP-adresse registreret  

Phat Simon skrev:
witzel skrev:

ellers nydeligt setup

Jeg har aldrig selv turde sætte en forstærker oven på en DVD afspiller. DVD afspillere er ofte lavet af plast, og selvom jeg kan se logikken mht. varmen, så er jeg bange for at tage livet af DVD'en ved at læggen et monstrum af en forstærker (højest sandsynligt med metal-kabinet) ovenpå.

Jamen - det har da også den fordel, at en tung forstærker vil dæmpe et ellers tyndt flagrende kabinet - og det skal sgu´ nok holde !

Hilsen

Nørd

Til top Vis Nørd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nørd

clemme
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 April 2004 kl. 12:47 | IP-adresse registreret  

Hey.. Smider nogle billeder op om lidt.. Mit netværk har været nede, da jeg har opgraderet til trådløst (som ikke virker endnu)

clemme
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 April 2004 kl. 13:03 | IP-adresse registreret  

Så er de oppe.. Mine højttalere er opgraderet med samme diskant der sidder i B&W604s3. Det hele startede med at nogle venner brændte min diskant af og jeg så lige så godt kunne eksperimentere lidt med det, hvorfor jeg købte nogle nautilus diskanter. Lyder fantastisk godt nu. Købte forresten højttalerne brugt til 3k for 2 stk. Hvilket jeg selv mener var et røverkøb :)
I starten havde jeg en Denon PMA1500r, som levererde 2*70W 8ohm så vidt jeg husker. Den brændte dog af og så købte jeg en brugt PMA925r der leverede 2*85/90W i starten.. Den fik jeg også lyst til at eksperimentere med, da jeg syntes der var så forbandet meget luft i den, som da måtte kunne udnyttes :-D Så fik fat i en ekstra GT 881 TK transformator, der øgede effekten til 2*115W 8 ohm. Havde dog voldsommme problemer med at få l**tet til at virke i starten, men det gik til sidst ;)

clemme
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 April 2004 kl. 15:55 | IP-adresse registreret  

Har tilføjet et ekstra billede. Jeg overvejer lidt at bygge mit fjernsyn ind i skabet, så det ligner et fladt :D Jeg har sådan et træskab bagved fjernsynet, som jeg alligevel ikke bruger, da fjernsynet står foran det

chriller4
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Oktober 2003
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 20 April 2004 kl. 16:01 | IP-adresse registreret  

Phat Simon skrev:
witzel skrev:

ellers nydeligt setup

Til clemme: Jeg ville enormt gerne se et billede af dine højtt. Hva koster det at lave en sådan opgradering?
Og har du evt. overvejet at skifte dine højtt. kabler ud? Ikke en kritik, men de ser en anelse "tynde" ud sammen med en sådan forstærker og de højtt.

Jeg har både cd og dvd under min forstærker...jeg ser det ikke som noget problem, så længe vi ikke snakker en 70 kg klasse A de er under 

Mit anlæg, klik her

Min hjemmeside: www.christerholte.dk
Til top Vis chriller4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chriller4 Besøg chriller4's Websted

clemme
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 April 2004 kl. 22:10 | IP-adresse registreret  

Det måske ikke så fiks ud med sådan en slim-dvd afspiller som jeg har under en f**ker stor Denon forstærker

clemme
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 April 2004 kl. 22:11 | IP-adresse registreret  

Jeg lavede desuden opgraderingen for omkring 1000kr eksl. montering

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes