Forfatter |
|
rvu84 Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 251
|
Sendt: 02 Marts 2014 kl. 13:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Anlægget bruges primært til musik samt TV/Film.
Udstyr
Rotel RA-12 i sølv
Dynaudio Excite 14 i hvid
Van den Hul Clearwater højtalerkabel loddet med bananstik
Apple TV2
Playstation 3
Apple Ipad/Macbook Air med Spotify
Er ved at undersøge hvilken subwoofer jeg skal have, om jeg skal købe den passende model fra Dynaudio eller prøve en anden
model.
Generelt for setuppet er at det gerne skal passe ind i indretningen hvorfor der er lidt begrænsninger til f.eks. hvor langt fra væggen
højtalerne er placeret med mere.
Lytterum:
Sweetspot:
Forstærker:
Dynaudio:
Diverse:
__________________ Mit Setup
|
Til top |
|
|
prime Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 101
|
Sendt: 02 Marts 2014 kl. 14:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nydeligt og enkelt setup du har dig der.
Så vidt jeg kan se når jeg spidser øjnene så ser det ud som om du har filt-dutter under dine højttalere, formentlig for
at beskytte din reol.
Min erfaring med filt under højttalere er at de "dræber" lyden, eller sagt på en anden måde lyden bliver ulden.
Prøv i stedet for med nogle hårdere selvklæbende gummidutter de kan sandsynligvis stramme din lyd lidt op.
Det er da et forsøg værd og det koster ikke en formue at prøve og kan købes i et hvert byggemarked.
Mvh. Peter
|
Til top |
|
|
rvu84 Forum Bruger

|
Sendt: 02 Marts 2014 kl. 14:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
prime skrev:
Nydeligt og enkelt setup du har dig der.
Så vidt jeg kan se når jeg spidser øjnene så ser det ud som om du har filt-dutter under dine højttalere, formentlig for
at beskytte din reol.
Min erfaring med filt under højttalere er at de "dræber" lyden, eller sagt på en anden måde lyden bliver ulden.
Prøv i stedet for med nogle hårdere selvklæbende gummidutter de kan sandsynligvis stramme din lyd lidt op.
Det er da et forsøg værd og det koster ikke en formue at prøve og kan købes i et hvert byggemarked.
Mvh. Peter |
|
|
Tak, du har et par skarpe øjne  . Du har helt ret, det er filt dutter, troede egentlig ikke de betød så meget, men vil prøve og se
efter lidt hårdere afkobling som du siger. __________________ Mit Setup
|
Til top |
|
|
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
Sendt: 02 Marts 2014 kl. 17:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ser godt ud. Jeg kan godt lide den enkle og stilrene opstilling :-)
__________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
Til top |
|
|
znefi Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 492
|
Sendt: 02 Marts 2014 kl. 18:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fint setup, ikke så tit man ser rotel nu om dage
|
Til top |
|
|
rvu84 Forum Bruger

|
Sendt: 08 Marts 2014 kl. 17:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
znefi skrev:
Fint setup, ikke så tit man ser rotel nu om dage |
|
|
Enig, jeg var også en del i tvivl omkring forstærker valg, men må sige at jeg på alle måder er positivt overrasket over den Rotel,
både hvad angår byggekvalitet/finish samt lyd. Havde ikke set forstærkeren live inden jeg købte den, så det var lidt af et sats __________________ Mit Setup
|
Til top |
|
|
Jackinvestor Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2011 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 122
|
Sendt: 08 Marts 2014 kl. 18:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er tydeligt, at indretning kommer før lyden.
Personligt havde jeg købt dynaudios højtalerstandere, da dette løfter lyden meget. Jeg synes næsten det vil se bedre ud at sætte højtalerne ved siden
af reolen. Jeg synes det ser lidt mærkeligt ud, at de står sådan lidt kunstigt på tv-møblet.
Højtalerne bør også vinkles lidt ind mod midten. Står det ikke i den medfølgende manual, at højtalerne skal vinkles mod lyttepositionen?
|
Til top |
|
|
rvu84 Forum Bruger

|
Sendt: 08 Marts 2014 kl. 19:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej jo det er rigtigt der står de skal vinkles mod lytte position. Jeg sidde dog stort se aldrig lige i sweetspot når jeg hører musik,
men er sådan lidt over det hele, derfor er de ikke vinklet  .
A ren nysgerrighed, hvad er der præcist der løfter lyden ved et par standere sammenlignet med reol placering? Er det alene det at
man kan placere dem længere fra bagvæggen der gør forskellen? Tvivler på at standerne er mere "stabile" end en 18 mm MDF reol. __________________ Mit Setup
|
Til top |
|
|
Jackinvestor Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2011 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 122
|
Sendt: 08 Marts 2014 kl. 23:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
En Dynaudio Stand 4 kan anbefales. Den er specielt designet til at eliminere resonanser og er den optimale måde, at placere en standerhøjtaler på. En
Stand x3 kan sikkert også bruges.
Det vil give et pænt løft i lyden, ligesom optimal placering i forhold til bagvæggen og rummet i øvrigt også vil.
|
Til top |
|
|
mx jelle Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 773
|
Sendt: 09 Marts 2014 kl. 11:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stilrent og fedt setup! Meget gennemført. Som der bliver sagt, så vil du nok blive overrasket over hvor meget
afkobling/tilkobling af højtalerne betyder for lyden.
Din akustik ser heller ikke ligefrem for god ud. Hvis du vil have noget mere ud af dit anlæg, så skal der gøres noget ved dette.
Start med noget så simpelt som et stort tæppe foran sofaen og over til reolen. __________________ Mvh. Mx jelle
Mit Anlæg
|
Til top |
|
|