Ved godt dette er et meget lille DIY-projekt men nu er der så mange der skal have skiftet deres diskanter til disse højtalere ( Cerwin Vega! AL-1000 ) så her kan man se en mulighed som jeg selv har brugt.
Siger ikke at folk skal bruge det og det er heller ikke noget større projekt, tværtimod, men synes bare at jeg vil vise det, da flere har spurgt om billeder og jeg har givet mit råd til nogle.
Ved godt at håndværket kunne udført bedre, og der er helt sikkert også bedre ideer, men var nu bare mest interesseret i at få det til at spille, tror alle kender følelsen når man har fået noget nyt, skide være med hvordan det ser ud, bare det virker, så er det først bagefter man skal til at tænke og pines med det andet.
Ved godt tråden virker meget meningsløs og tom uden billeder, men de er desværre for store, så hvis der var en der lige kunne låne mig lidt webplads vil jeg være meget taknemmelig.
Diskanterne jeg har brugt er et par JBL'er modellen er 046Ti-1S, som de fleste kan regne ud er dette en Titaniums diskant, følsomheden er på 96 DB imens, AL-1000 specifikationsmæssigt kun er på 95, men det spiller ikke højere, så det er meget godt, der er desuden ikke lavet nogle ændringer på delefilteret 
Selve diskanten, vejer omkring 1400g og magneten er magnetisk afskærmet, hvor de originale derimod ikke var det. På forsiden er der et lille gitter som gør at man ikke kan ramme domen, medmindre man slår meget hårdt! Diskanterne er helt sorte og passer derfor ikke ind med de tilsvarende aluminiumskanter der sidder rundt om enhederne på AL-1000. Selv synes jeg at det er blevet meget godt, og med et sort aluminumsbagplade er det især blevet godt
Diskanterne har en pris på 1200kr/stk som selvfølgelig er mange penge, og nok ikke alle der vil ofre det, personligt fik jeg rabat og fik begge 2 til 1500kr inkl porto som faktisk er billigere end de originale vil have kostet mig. Da de ikke helt passer i fysiskstørrelse er de monteret på en sort aluminiumsplade hvor der er skåret hul til stik og magnet, derefter er den blevet bearbejdet så den har fået en ru overflade og spraymalet. Pladen er 1mm. Havde dog nogle kvaler med pladen da jeg var i tvivl om at trykket inde i højtaleren ville få det til at vibrere, og det gør den overhovedet ikke, ligemeget hvor højt der bliver spillet!
Så nu hvis i har en side hvor der er plads til at jeg smider et par billeder vil dette være dejligt og jeg vil være taknemmelig. 
Hvis der er noget i vil vide, SPØRG og føl jer frie til at kommentere!
Cambridge DacMagic