| Sendt: 25 Juli 2005 kl. 20:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad skal man dog få tiden til at gå med en sløv weekend i Odense hos mor og far... Nåe jo... For ca. 8 år siden begyndte jeg på et lille projekt "The End mk3". Modulerne var samlet for længe siden og de spillede fremragende med en lille intermistisk sammenflikket strømforsyning - men det gik lidt i glemmebogen igen.
Alt var indkøbt for laaang tid siden. Sidste år blev indkøbt et kabinet, men det kom aldrig vidre end det - indtil i lørdags.
Det blev indkøbt saltsyre og brintoverilte og der blev tegnet print til strømforsyningerne. Det gik også fint indtil det viste sig at den tusch jeg ville bruge ikke kunne holde i syren. Fremdraget blev mor's neglelak - det virkede 
Lørdag aften og søndag morgen blev der boret i kassen og loddet print og søndag eftermiddag kunne det hele monteres.
Alle spændinger passede og mit softstart viste sig at være en god ide. Uden softstart knalder jeg en 16A sikring i tavlen når forstærkeren tænder - 4 stk ringkerner (500VA + 20VA) med tilhørende lytter trækker jo også en lille smule startstrøm 
Og nu lidt billeder...

(Den tynde ledning er til 12V remote der tænder forstærkeren)

Og der står den så med sit ene blå øje og spiller. Allerede nu ærger det mig at jeg ikke fik den samlet for længe side - for tjuhej den lyder rart. Selv med min Denon snurrerundt-reciever som preamp og min 250 kroners dvd som CD-kilde - en ny preamp og CD-spille må være det næste (efter mine nye højttalere der "bare" skal have skåret træ og samles [suk] )
/Brian
|