| Sendt: 27 November 2005 kl. 22:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Jeg har fået fat i en større, ældre subwoofer som jeg ikke kan lide designet på. Tænkte derfor om det er muligt og om det er besværet værd at ombygge den. Den har et design som ligner de sub's hvor der følger 4 sat med. Høj, dyb og smal. Jeg kunne godt tænke mig en lavere, mere firkantet udgave og tænker derfor på at bygge en kasse eller købe en færdig. Kan jeg bare tage enhederne og forstærker fra den nuværende og bygge ind, eller er forstærkeren, filter osv. afmålt/udmålt? til den kasse som de er bygget ind i ?
Den nuværende sub har flg. data iflg. manualen, måske nogle kunne vurdere om det er godt eller skidt. Det er en tung satan på 27 kg. Modellen er en Sony SA-W70ES har også navnet SA-W705 iflg. brugsanvisning. Alder ? 4- 6 år gammel, har fået oplyst at den var halvdyr da den var ny. De tekniske info er flg:
- Woofer 2 x 8" inch (2 x 20 cm). 200 watt (8 ohms DIN), 400 watt musik
- Frequence range 18 - 150 Hz, High cut of frequence 50 - 150 Hz, phase selecter: normal/reverse
- Line in: input jack, speaker in: Input terminals. Strømforbrug 190 W.
Det var ikke meget, men det er alt jeg har. Såfremt det er besværet værd, kan man købe færdige kasser nogle steder, gerne link's
Med venlig hilsen
Kim Bernhart
|