Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2025 | 03:09   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit DIY-projekt
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit DIY-projekt
Emne Emne: DIY Højttalerkabinetter hjælp! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ThomZe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 12 August 2006 kl. 23:35 | IP-adresse registreret  

Sidder og roder lidt med tanken om at lave mine egne kabinetter. Jeg har et sæt dali 104, der er meget medtaget.. Ridser over alt, laminatet har løsnet sig i hjørner og er slået af her og der.. Men ved ikke helt hvad jeg skal lave et nyt kabinet ud fra? Findes der nogle gratis computerprogrammer hvor man kan lave et 2d\3d billede\arbejdstegning af sit projekt?

Mighty-boy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2005
Sendt: 13 August 2006 kl. 00:28 | IP-adresse registreret  

Umiddelbart kan jeg ikke hjælpe dig angående programmer der kan bruges til at "designe" udover at jeg ved der findes en masse, men har aldrig selv prøvet, så kan ikke anbefale noget..

Hvis du vil genbruge enhederne, (som jeg tror du havde i tanke?) er det som udgangspunkt ret basalt at du bygger et kabinet med tilnærmelsesvis samme indre størrelse (volumen). Hvis nogle af dine "gamle" enheder ser trætte ud, kan jeg anbefale at få dem "lappet" af basrep.dk! Du skal være opmærksom på ikke at pille ved delefilteret, da ændringer af dette vil gøre det meget teknisk vanskeligt sådan lige at overføre en allerede afstemt højttaler (Dali) over i et andet kabinet.... Derudover skal basrefleks portene også sidde nogenlunde identisk placeret i.fht. hvordan de gør på det oprindelige kabinet.. Hvis jeg var dig, ville jeg prøve at bygge et par kabinetter i 21mm mdf (som på det oprindelige dali kabinet) og så ellers bare efterligne dette, altså bygge en klon.. Ellers kunne du måske først og fremmet prøve med lidt spartel masse og en omgang sandpapir?

Mvh. Daniel

Til top Vis Mighty-boy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mighty-boy

musicus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 13 August 2006 kl. 02:20 | IP-adresse registreret  

Hvad med at male front/top/bagpl. sort og så montere laminat træ (køkkenbordsplade) på siderne, med skrå kanter, og så måske en flot sokkelplade af granit
Til top Vis musicus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af musicus

ThomZe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2006
Sendt: 13 August 2006 kl. 14:07 | IP-adresse registreret  

det lyder sq som en god ide musicus, og tak mighty-boy, det gav mig en hel del at tænke over. Det var meningen at genbruge mine enheder, da de har det helt fint! men jeg vidste ikke man kunne købe træ laminat? jeg har aldrig set det nogle steder, så kunne man jo godt få dem til at se pæne ud igen!

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes