| Forfatter |
|
madsen Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 566
|
| Sendt: 27 December 2007 kl. 13:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er en Lenco modifceret så den kan bruge armbaser fra Micro Seiki og dermed være universel mht tonearme og længder of do. Plinten er 3 mdf plader på 30 mm udskæring er nødvendig da zinktallerknen er meget lav. den står på 3 Denon fødder og vejer ca 16 - 17 kg
|
| Til top |
|
| |
madsen Forum Bruger

|
| Sendt: 27 December 2007 kl. 13:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
madsen Forum Bruger

|
| Sendt: 27 December 2007 kl. 13:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
madsen Forum Bruger

|
| Sendt: 27 December 2007 kl. 13:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
madsen Forum Bruger

|
| Sendt: 27 December 2007 kl. 13:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
KrammeAcoustics Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1443
|
| Sendt: 27 December 2007 kl. 13:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fede billeder  ...er Lenco kassen fjederophængt ?
|
| Til top |
|
| |
madsen Forum Bruger

|
| Sendt: 27 December 2007 kl. 15:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
KrammeAcoustics skrev:
Fede billeder ...er Lenco kassen fjederophængt ? |
|
|
Nej stålplinten er skruet i mdf pladen med de originale gummiskiver imellem. man tager pladetallerknen af, der sider 4 skruer, jeg har før brugt den med en SME serie 3 arm som var monteret i træet under stålet på den originale plint, der måtte jeg lave hul i stålet så den passede til SME, men da jeg har en Mikro DDX 1500 med en del udstyr til syntes jeg at det kunne vare smart hvis det kunne bruges på Lenco værket, den spiller udmærket, ingen problemer med de arme jeg har afprøvet : REGA 300 - SME serie 3 Micro Seiki MA 505 M. lll
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 December 2007 kl. 16:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok ...så spørger jeg på en anden måde, har Lenco kassen engang været fjederophængt ( fra original ) ?
|
| Til top |
|
| |
madsen Forum Bruger

|
| Sendt: 27 December 2007 kl. 17:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
KrammeAcoustics skrev:
| Ok ...så spørger jeg på en anden måde, har Lenco kassen engang været fjederophængt ( fra original ) ? |
|
|
Ja den er oprindeligt fjederophængt den øverste pint står på 4 spiralfjedre som har forskellig bæreevne i forhold deres placering da vægten ikke er er symmetrisk fordelt, det der sker når de bliver ældre er at de kan hænge så den ikke står lige. Desuden er armene ikke særligt gode da de specielle lejer mørner ( plast - gummimateriale ) men de kan købes hos svalander audio, jeg har en del Lenco stående som er ok.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 December 2007 kl. 20:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
oki, godt at vide.
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 27 December 2007 kl. 20:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er en flot finish du har på plinten madsen. Synd at billederne ikke er lidt større.
Hvordan synes du at den spiller sammenlignet med din Micro?
Hvor god er en Micro Seiki MA-505 MkIII egentlig sammenlignet med f.eks. Rega RB300?
Har du prøvet en anden måtte end den der ufede (ikke specielt pæne) originale gummi-slambert?
Hvis du bruger en upload service som enten Photobucket (kræver registrering) eller ImageShack kan du poste billeder uden begrænsning (dog maks. 800 pixel i bredden).
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
madsen Forum Bruger

|
| Sendt: 28 December 2007 kl. 15:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
Det er en flot finish du har på plinten madsen. Synd at billederne ikke er lidt større.
Hvordan synes du at den spiller sammenlignet med din Micro?
Hvor god er en Micro Seiki MA-505 MkIII egentlig sammenlignet med f.eks. Rega RB300?
Har du prøvet en anden måtte end den der ufede (ikke specielt pæne) originale gummi-slambert?
Hvis du bruger en upload service som enten Photobucket (kræver registrering) eller ImageShack kan du poste billeder uden begrænsning (dog maks. 800 pixel i bredden).
Mvh. Rega er bedre end Microen som er lid blød i anslagene, men til gengæld er den dejlig nem at justere og skifte armrør er jo muligt da jeg har den lige og S armen jeg har prøver en Record Interface måtte, en hollandsk som jeg bruger på Microen, den en svagt konisk og skal bruges med pladestrammer det er klart bedre end gummi. jeg skal se om jeg kan finde ud af det med billedet en anden gang
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
| Sendt: 28 December 2007 kl. 17:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Smadderflot projekt!
Hvis det stod til mig havde jeg nok fundety en måde at gemme de to huller væk på, men ud over det ser det bare lækkert ud.
Du kan evt. kigge på den guide jeg har lavet (linket er i signaturen), den er rimelig udførlig. __________________
Guide til billedupload
|
| Til top |
|
| |