Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. maj 2025 | 04:29   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit DIY-projekt
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit DIY-projekt
Emne Emne: højtaler hjælp (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
lille_smed
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 13 September 2008 kl. 21:27 | IP-adresse registreret  

hej

jeg er i gang med at lave nogen dipol højtaler med folde kabinet . men 4*15" bas pr side

men jeg vil gerne have min forstærker under højtalerne .. den kommer ikke til at have kontakt til kabinettet  den skal skubbes ind i et rum under højtaleren..  men da basenhederne pejer ned i forstærker har jeg valgt at lave et sand kammer (30mm sand) i mellem enheden og forsærkerne .. men ved ikke om det er nok

hvad siger i har inde .. er det nok eller vil forstærkeren tage skade med tiden ...

KrammeAcoustics
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 13 September 2008 kl. 22:27 | IP-adresse registreret  

Umiddelbart vil rådet være at holde forstærkerne væk og fri fra vibrationer og magnetisk påvirkning. Hvis dette overholdes så er placeringen ingen hindring.

Dit projekt ser spændende ud  ...det er første gang i sådan en konstruktion, at jeg har set en horisontal placering af enhederne, hvor de normalt er vertikalt placeret.

Som tegnet skal hver anden enhed fasevendes, men det ved du sikkert allerede ...det er jo ikke første gang du mikker med dipoler.

Er det Zomax 15"erne som du skal bruge i dit projekt ?

Til top Vis KrammeAcoustics's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KrammeAcoustics

heltny
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Cujo m.fl.

Bruger siden: 08 Juni 2007
Lokalitet: Øerne
Sendt: 13 September 2008 kl. 22:51 | IP-adresse registreret  

lille_smed skrev:
hej

jeg er i gang med at lave nogen dipol højtaler med folde kabinet . men 4*15" bas pr side

men jeg vil gerne have min forstærker under højtalerne .. den kommer ikke til at have kontakt til kabinettet  den skal skubbes ind i et rum under højtaleren..  men da basenhederne pejer ned i forstærker har jeg valgt at lave et sand kammer (30mm sand) i mellem enheden og forsærkerne .. men ved ikke om det er nok

hvad siger i har inde .. er det nok eller vil forstærkeren tage skade med tiden ...

Hey Smed.

Jeg er sikker på at det er ganske glimrende det du har lavet der, for der findes jo alligevel snart mange aktive HT, som der ikke er gjort NÆR det ud af det, som du har gjort.

Jeg har selv før i tiden, bygget mindre PA-HT - Med f.eks 12" + 7" + horn og 2 effektforstærkere indbygget (i en skuffe lige bag 12"eren) og de spiller da stadig i dag (ca 10 år siden)
Til top Vis heltny's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af heltny

lille_smed
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 14 September 2008 kl. 10:31 | IP-adresse registreret  

hej .. jo det er zomax 15" med dobbelt sving sople .. så det kommer lidt an på om jeg vil bruge 2 forstærker moduler til at trække basserne  eller kun et ... det ved jeg ikke helt i nu ... for vil lave højtaleren aktiv .. skal bare lige have ground sound til at bliver færdig med hans forforstærker med dele finter i .. så tror jeg skal have sådan en ...

jeg håber bare ikke håber bare ikke jeg for hornvirknings problemer med dipol sub.. .. men det vil tiden jo vise ..

selv om jeg bruger 4*15  kan jeg lave den meget lille  i brede og dybte .. kan holdes inden for 45*45*140

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes