Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. maj 2025 | 14:23   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit DIY-projekt
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit DIY-projekt
Emne Emne: pics af halvfærdig Zappulse (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jonnravn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 August 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 12 Marts 2004 kl. 20:56 | IP-adresse registreret  

Ja jeg kunne ikke vente til den er færdig. så her er et billede af min Zappulse........ uden de endnu ikke købte Zappulse moduler. jeg vil selvfølgelig ligge flere billeder ud når jeg engang får den gjort færdig......Der kan dog godt gå et par måneder, da det tager lidt tid at spare pengene sammen til modulerne, når man er på en lærlinge løn..... man skal jo lige tage hensyn til hustandens økonomi. den lille kan jo nok ikke undvære sine bleer!.

Nå hvad syntes i ser det helt forfærdeligt ud!!??

Til top Vis Jonnravn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonnravn

asger
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 12 Marts 2004 kl. 21:12 | IP-adresse registreret  

Jamen det ser da fint ud, jeg er selv i gang med at bygge et par monoblokke med zappulse, venter bare på kabinetterne. Jeg har valgt at ligge mine lytter ned for at få en så kort lednings føring til modulet som muligt, det anbefaler LC jo. 

Hvad er dit kabinet lavet af?

Til top Vis asger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af asger

evoc
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 12 Marts 2004 kl. 21:18 | IP-adresse registreret  

Det ser da rigtig flot ud. Og en hel fodboldarena uden om.
Bare for at nasse på din opmærksomhed, så er her et billede at en tidligere konstruktion, jeg havde. Dog med 2.0 SE. Beklager det uskarpe billede.

Til top Vis evoc's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af evoc

evoc
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Marts 2004 kl. 21:28 | IP-adresse registreret  

Og her er et billede at mit nye 2.2se monotrin. Det er ved hjælp af 4 højtalerstik monteret direkte i indgangsbøsningerne på bagsiden af højtaleren.

Severin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Marts 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 12 Marts 2004 kl. 23:54 | IP-adresse registreret  

DGU Kort det kan jeg li ! Hvad skal dine nye ven trække ?

Asger: hvordan lyder den nye digitale zappulse enligt.

Til top Vis Severin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Severin Besøg Severin's Websted

Jonnravn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Marts 2004 kl. 09:02 | IP-adresse registreret  

Lækkert at se i andres Zappulse forstærkere, de ser rigtigt lækre ud, det gør det næsten uudholdeligt at at vente på mine egne moduler. hvad syntes i om lyden fra jeres forstærkere?

Kabinettet er nok kun et midlertidigt kabinet (jeg ville ikke ofre 1000kr på et kabinet før jeg ved om jeg kan lide lyden). Det er lavet af 16mm MDF og bundpladen er en 5mm aluplade. Pris 30kr....det er da til at have med at gøre!

Grunden til at kabinettet er så stort som det er, er at så er der plads til flere moduler hvis nu man får lyst til at bi-ampe + så passer det i Racket med alt det andet udstyr med en bredte på 42-44cm.

Forstærkeren kommer til at trække et sæt Proac 2,5 kloner, med troels gravesen modifikationer.

P.S. DGU kortet har jeg faktisk aldrig taget, havde ikke tid, det dumpede bare ind af brevsprækken en dag! en fejl fra golfklubbens side.

Pascal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 13 Marts 2004 kl. 09:10 | IP-adresse registreret  

Fedt at se de billeder. Jeg går selv med tanker om at skulle bygge sådan en fætter her til sommer en gang, når jeg har lidt bedre tid.

I må meget gerne skrive nogle links, til de steder I har købt de forskellige dele, eller hvis I har læst forskellige ting om konstruktioner andre steder.

Er der en fra Århus der ligger inden med en forstærker, kunne vi måske finde ud af noget med et lyt?

Til top Vis Pascal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pascal

evoc
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Marts 2004 kl. 11:11 | IP-adresse registreret  

Over mit anlæg (zap 2.2se, ProAc 3.5 m. komplet delefilter upgrade, EC EMC 1up CD samt Embla pre-one) er lyden mere velopløst end jeg tidligere har oplevet. Instrumenter, vokal og rum fremtræder pænt. Mangler lidt dybdeperspektiv, hvilket dog altid har været tilfældet i min kvadratiske stue. Dæmpning af rummet hjælper, men jeg har ikke fundet en pæn løsning på dette problem endnu. Bassen er velkontrolleret og noget af det bedste jeg har hørt. Mellemtonen er ikke helt på samme høje niveau som bassen, men mange længder bedre end f.eks. zap 2.0 se. Diskanten synes jeg leverer en realisme som jeg ikke har hørt bedre på mit anlæg med andre forstærkere.

På grund af lange (mikrofon)signalkabler m. bulletplugs mellem pre og -amps (2*3 meter) og Embla'ens manglende mulighed for balanceret ind/ud så overvejer jeg at købe anden preamp, ligesom jeg snart vil lytte på et andet kabel.

Bob Dylan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 13 Marts 2004 kl. 11:47 | IP-adresse registreret  

Hej Jonnravn og I andre,

Jeg spiller selv på ProAC 2.5 kloner og overvejer at bygge en Zappulse forstærker.  Er der nogen af jer der har lyttet til kombinationen ?

Jeg spiller i dag på Primare I20 og har oplevet lidt problemer med at styre bassen på f.eks. Jennifer Warnes - The Hunter skæring 8 o.lign.  Det virker som om der går lidt selvsving i den, det kan muligvis være et HT-placeringsproblem ?

Er der andre der har registreret lignende med ProAC klonerne ?

Vh/Bob  

- nu med ProAC kloner

Til top Vis Bob Dylan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bob Dylan

Kasper H
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2003
Lokalitet: København
Sendt: 14 Marts 2004 kl. 19:11 | IP-adresse registreret  

Hej alle

Som en del andre herinde, går jeg også med tanker om, at bygge sådan en fætter. Jeg har dog en del tanker i den forbindelse. Er der nogle af jer der har lavet en integreret version? I så fald, hvad har I gjort med hensyn til indgangsvælger, og volumen-potmeter? Jeg kunne selv godt tænke mig en fjernbetjent version, da jeg desværre ikke har fjernbetjening til min nuværende Cyrus :o( Er der nogle af jer der har prøvet at bygge sådan noget selv, eller er der ingen vej udenom en færdigkøbt pre? Ellers glæder jeg mig meget til jeg får råd til, at købe modulerne, jeg skulle gerne have dele til strømforsyninngen. Ligger inde med 2 stk. 190VA ringkerner med enkelt udtag, samt nogle lytter fra forskellige apparater. Har I nogle erfaringer med, betydningen af lytterne i strømforsyningen? Jeg ved ikke hvad det er for nogle jeg har, men de er på 63V og på 4700 mikro stykket, og jeg har 6-8 sykker, så mon ikke det er nok?

Nå, det var en masse spørgsmål. Der er mange flotte billeder der får det til at krible i mine fingre...

Mvh
Kasper H

Til top Vis Kasper H's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kasper H Besøg Kasper H's Websted

no-limit
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 23 August 2004 kl. 18:54 | IP-adresse registreret  

Jonnravn skrev:

Ja jeg kunne ikke vente til den er færdig. så her er et billede af min Zappulse........ uden de endnu ikke købte Zappulse moduler. jeg vil selvfølgelig ligge flere billeder ud når jeg engang får den gjort færdig......Der kan dog godt gå et par måneder, da det tager lidt tid at spare pengene sammen til modulerne, når man er på en lærlinge løn..... man skal jo lige tage hensyn til hustandens økonomi. den lille kan jo nok ikke undvære sine bleer!.

Hvad er det der skuer mine øjne? er det ikke en Passed trafo? hvor har du fået fat i sådan en?

Lars Christensen må da sidde og  i sine små hænder over salget af de mange Zap's, der er bare mange der har dem herinde. Jeg tror aldrig at salget ville have gået så godt uden HIFI4ALL.DK's hjælp! Har hele tiden syntes det var fed med de nye digitale og tænte da også på at bygge en. Men nu kan jeg ikke vente til jeg for penge til en. Hvilket er hjulpet godt på vej af al den omtale og megen ros der har været af produktet! Se bare hvor mange der også skal til at bygge en.

HilseN

Til top Vis no-limit's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af no-limit

no-limit
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 August 2004 kl. 18:58 | IP-adresse registreret  

Da var da ellers en ordentlig trafo du har fået købt dig der Evoc! Og kan godt lide dit designvalg nummer 2, ser for fedt ud og mindre ordinært en de normale rackkabinetter.

Edit: Det var da en halvlagret tråd jeg fik fat i her.

HilseN

Jonnravn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 August 2004 kl. 19:04 | IP-adresse registreret  

no-limit: Trafo'en er købt hos Elfa. det er en 800VA 2x42V, Audio ringkerne (hvad forskellen så end må være) mener at huske at den kostede i omegnen af 900kr incl. moms.

no-limit
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 August 2004 kl. 19:08 | IP-adresse registreret  

Jonnravn skrev:
no-limit: Trafo'en er købt hos Elfa. det er en 800VA 2x42V, Audio ringkerne (hvad forskellen så end må være) mener at huske at den kostede i omegnen af 900kr incl. moms.

Oki, håber du har fået dine moduler!

Kan vi så ikke få lov at se nogle flere billeder?

HilseN

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 23 August 2004 kl. 19:19 | IP-adresse registreret  

no-limit skrev:
Jonnravn skrev:

Hvad er det der skuer mine øjne? er det ikke en Passed trafo? hvor har du fået fat i sådan en?

Lars Christensen må da sidde og  i sine små hænder over salget af de mange Zap's, der er bare mange der har dem herinde. Jeg tror aldrig at salget ville have gået så godt uden HIFI4ALL.DK's hjælp! Har hele tiden syntes det var fed med de nye digitale og tænte da også på at bygge en. Men nu kan jeg ikke vente til jeg for penge til en. Hvilket er hjulpet godt på vej af al den omtale og megen ros der har været af produktet! Se bare hvor mange der også skal til at bygge en.

HilseN

Ja, jeg stod alene herinde ret længe, med dejligt at se de mange lidelsesfæller!

Zape-dap!

Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 August 2004 kl. 19:22 | IP-adresse registreret  

Jonnravn skrev:

Nej, det ser dejligt ud!

Går og leder efter det rette kabinet til den rigtige pris. Ellers flot det du har, men hvad med ind/udstråling med et MDF kabinet?

Hvad er det for nogle stik bagpå og hvor har du købt dem?

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 August 2004 kl. 19:23 | IP-adresse registreret  

evoc skrev:
Og her er et billede at mit nye 2.2se monotrin. Det er ved hjælp af 4 højtalerstik monteret direkte i indgangsbøsningerne på bagsiden af højtaleren.
Lækkert småt og flot, men hvad hedder kabinettet og hvor har du købt det?

no-limit
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 August 2004 kl. 19:30 | IP-adresse registreret  

Så kom der igen gang i tråden!

HilseN

Jonnravn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 August 2004 kl. 19:40 | IP-adresse registreret  

PPP: phone stikkene er af mærket neutrik (mener jeg) de er også købt hos elfa til den nette sum af ca 40kr pr. stk.....tror jeg. højtaler bøsningerne er købt i biltema, jeg kan ikke huske prisen men det var billigt! de bliver nok også skiftet på et tidspunkt.

P.S. der vil nok snart følge billeder at den færdige forstærker. Jeg er nemlig næsten færdig med biograf/lytterummet i kælderen så nu bliver der nok tid til at få den færdig. 

christian m
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juni 2004
Lokalitet: København
Sendt: 29 Marts 2007 kl. 21:53 | IP-adresse registreret  

Jonnravn skrev:

PPP: phone stikkene er af mærket neutrik (mener jeg) de er også købt hos elfa til den nette sum af ca 40kr pr. stk.....tror jeg. højtaler bøsningerne er købt i biltema, jeg kan ikke huske prisen men det var billigt! de bliver nok også skiftet på et tidspunkt.

P.S. der vil nok snart følge billeder at den færdige forstærker. Jeg er nemlig næsten færdig med biograf/lytterummet i kælderen så nu bliver der nok tid til at få den færdig. 

kan vi få nogle billeder
Til top Vis christian m's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af christian m

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes