Sendt: 19 Maj 2009 kl. 19:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Inspireret af en anden tråd hvor "BoPtiljudrop" nævner nogle Shoestring kabler, lavede jeg lidt research på nette om, hvad det dog kunne være for noget. Det viste sig at være et rigtigt DIY kabelprojekt, hvor resultatet ifølge beskrivelser skulle være helt på linie med endog meget dyre købekabler. Da jeg havde alle de nødvendige "stumper" i diverse rodekasser, så var det da oplagt at afprøve konceptet. Resultatet er efter min mening, kabler som er ganske fortrindelige, og jeg vil derfor benytte lejligheden til at gøre opmærksom på projektet. Så andre måske også kan blive inspirerede til et forholdsvist simpelt DIY projekt, med et godt resultat. Opskriften på kablerne findes her: http://www.tnt-audio.com/clinica/shoestrings_e.html så jeg vil ikke gå i dybden med den egentlige konstruktion. Her er resultatet af mit første (men helt sikkert ikke sidste) forsøg:  PS. For at holde konstruktionsprisen ned, sparede jeg i prototypen det nævnte snørrebånd til at trække uden på herlighederne  PPS. Denne tråd er IKKE tænkt til åbning af en ny kabeldiskusion
|