Bruger siden: 06 April 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 523
Sendt: 29 Juli 2009 kl. 18:30 | IP-adresse registreret
Så kommer mit projekt som køre sideløbende med mit Nova projekt. Dette er dov af en helt anden kaliber Jeg har taget de enheder der efter min mening er nogen de beset.
Diskanten er: Michael Børresens fantaske Raidho ftt75
Bas/mellemtonen er: den samme som sider i C-1 Ayra fra Raidho
Bassen er : Scan-Speak 22W/4851T00
Kabinetter bliver lavet i 22mm MDF med en 66mm front også godt med stivet i.
Diskanten får ca 10L så det også er plads til delfiltret.
Mellemtonen får også 10L i basreflex.
Bassen får ca 40L også i basreflex
frontpladen har ikke fået skåret ud til diskanten.
Sendt: 30 Juli 2009 kl. 18:04 | IP-adresse registreret
sådan ser højtaler ud som den står nu bar med diskant og mellemtone, og spiller helt kanon, magler bare noget huk i bassen.
Det er så planden at bassen skal trækkes af sin ejen forstærker med B-1 aktivdelfilter fra Reckhorn.
Sendt: 30 Juli 2009 kl. 19:01 | IP-adresse registreret
planden er at der komme læder på front, top, bag og bund. Siderne er jeg ikke helt sikker på men har nogen 10mm MDF plade det skal på sider så kom enlig med nogen ideer
Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
Sendt: 30 Juli 2009 kl. 19:26 | IP-adresse registreret
Lyder fedt og specielt med det læder. Måske male siderne med hvid maling og polere dem op så de står i højglas. Kunne se flot ud med (sort?) læder og den lysegrå keramiske enhed.
Sendt: 30 September 2009 kl. 18:27 | IP-adresse registreret
så skete der lidt igen jeg har lavet lidt om på deserteret så jeg kun laver en bundkasse til dem jeg har nu syns det kommer se beder ud så jeg skulle save helle "toppen" af ikke lige det sjoveste rundsaven måtte give op på den 66mm front plade Sådan ser den ud ind i med en masse blygummi
Sendt: 30 September 2009 kl. 21:51 | IP-adresse registreret
Friman skrev:
Hvordan med filter og målinger? Roder du selv med filter...?
mine stander er færdig og spiler og så skal jeg bare have en bundkasse på bliver nok aktiv. men nej jeg kan ikke selv lave filter inu men det skal nok komme
Sendt: 08 Oktober 2009 kl. 19:21 | IP-adresse registreret
Så kom jeg lidt vide. fik monter demping delfilter pt. en 15mh spole virker enlig rimeligt godt. og fik samlet det heller så de kunne spiller. har dov kun 12m2 og spille på så de kan ikke folde sig ud men dyb bas og masser af den er der
et meget sjovt skum type som jeg har meget god af faring med det er heldet vildt dødt og absorberne.
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum