Forfatter |
|
sirhish Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 Januar 2009 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 545
|
Sendt: 29 December 2009 kl. 22:36 | IP-adresse registreret
|
|
|

Har hørt flere steder at man skal skifte bøjlerne mellem diskant og bas/mellemtone ud med nogle ordenlige kabler, så jer har lavede mit et par jumper-kabler af et van den hul magnum kabel og nogle banan-stik :-)
|
Til top |
|
|
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3133
|
Sendt: 29 December 2009 kl. 22:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Næh, hvor har du været flink
__________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
Til top |
|
|
Hyl.dk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 413
|
Sendt: 29 December 2009 kl. 22:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser godt ud! men hånden på hjertet, ville du kunne udpeje dem i blindtest ift et sæt messingbøjler?
|
Til top |
|
|
Svend88 Lukket konto

Lukket efter eget ønske
Bruger siden: 14 December 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 491
|
Sendt: 29 December 2009 kl. 23:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg lavede også jumperkabler af van der hul clearwater, da de er ret fleksible med mange ledere. En langt billigere løsning end at købe prefabrikerede. Lyden blev mere åben og detaljeret og bassen dybere. Kan klart anbefales at udskifte bøjlerne ud med jumperkabler.
Og for nu at imødekomme den uungåelige kabel disskussion: Hvis man har øre for detaljer, køb gode kabler til højtaler og forstærker og lav gode tweaks såsom jumberkabler, hvis man ikke tror på den slags: Køb 4 m. 230 v ledninger i byggemarkedet til højtalere og forstærker og behold bøjlerne på og vær glad for det.
|
Til top |
|
|
jan_stevns Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
Sendt: 29 December 2009 kl. 23:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
bassen bliver dybere fordi man skifter messingbøjlen ud med et eksotisk kabel ?
Et eller andet sted knækker filmen da her :) __________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
Til top |
|
|
C.Bukowski Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 402
|
Sendt: 29 December 2009 kl. 23:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis dine Klipsch blev så mege bedre - Så husk lige og skift de interne kabler, for sætter de skod jumper på er de interne lige så dårlige ....Så bliver lyden nok endnu mere åben og bassen endnu mere dyd (nok dybere end kabinettet er beregnet til  )
|
Til top |
|
|
Svend88 Lukket konto

Lukket efter eget ønske
|
Sendt: 30 December 2009 kl. 09:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skifter ikke ud med et et eksotisk kabel, men med to stk. højtalerkabler med banan og spade loddet på og isolerert med krypeflex ligesom ovenstående billede.Prisen var lige under 200 kr. og gu' virker det. Det vil være hul i hovedet at give små 1000 kr. for et par prefabrikerede, som jeg har set et sted, når princippet er det samme. De ser pænere ud, men det er da også det eneste man får ud af de ekstra penge. Jeg ved ikke om mine Klipsch blev meget bedre, da det var et par Monitor Audio RS 1 jeg havede erfaringen med. Men da jeg fik mine Klipsch, røg jumperkablerne selvfølgelig på der med det samme i stedet for metalbøjlerne. Små tweaks påvirker lyden, det handler jo om at tweake sit anlæg ind til lytterummet. Vi snakker jo ikke om små krystaller oven på højtalerne eller sådan noget. Men om gode og mindre gode ledrere. Lyd er jo som bekendt strøm og kan man ikke høre forskel på strømsignaler sendt gennem en flad meatalplade og signaler sendt gennem 98 forsølvede kobberledningner, så er det helt fint. Men det at påstå at så kan ingen høre forskel, det er bare ved at blive lidt fortærsket i dette forum, derfor satte jeg det lidt på spidsen med man så bare kan gå i byggemarkedet.
|
Til top |
|
|
jan_stevns Forum Bruger

|
Sendt: 30 December 2009 kl. 10:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend88 skrev:
... Men det at påstå at så kan ingen høre forskel, det er bare ved at blive lidt fortærsket i dette forum, derfor satte jeg det lidt på spidsen med man så bare kan gå i byggemarkedet. |
|
|
Der var vist ikke nogen der påstod ingen kan høre forskel - men igen, du må hjertens gerne fortælle hvordan i alverden bassen kan blive dybere. __________________ -Jan@tecdata.dk
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 30 December 2009 kl. 10:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige sat pile på jumperne, så signalet undgår at løbe den forkerte vej, det lyder 1,475 % bedre end før (dette er målt med meget fint måleudstyr).....
Utroligt hvad sådan en tråd kan ud udvikle sig til :-)
|
Til top |
|
|
jan_stevns Forum Bruger

|
Sendt: 30 December 2009 kl. 10:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
sirhish skrev:
Jeg har lige sat pile på jumperne, så signalet undgår at løbe den forkerte vej, det lyder 1,475 % bedre end før (dette er målt med meget fint måleudstyr)..... |
|
|
Jeg har længe undret mig over hvordan nogen kan mene kabler kan være retningsbestemte :)
Godt det ikke er tilfældet med kablet i svingspolen, så endte vi nemlig alle med nogle højttalere hvor membranen manuelt skulle enten skubbes ind, eller hives ud <grin>
sirhish skrev:
Utroligt hvad sådan en tråd kan ud udvikle sig til :-) |
|
|
Jep - __________________ -Jan@tecdata.dk
|
Til top |
|
|
Pingel Forum Bruger

Bruger siden: 15 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 298
|
Sendt: 30 December 2009 kl. 11:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det er et lidt fortærsket emne; men i denne tråd (s.14-15) når vi nye og uanede højder i kabler og termineringens betydning for lyden - og hvor fine ører nogen går rundt med...
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=67329&P N=1&TPN=15
Mvh.
|
Til top |
|
|
bittermand Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1294
|
Sendt: 30 December 2009 kl. 11:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
sirhish skrev:
Jeg har lige sat pile på jumperne, så signalet undgår at løbe den forkerte vej, det lyder 1,475 % bedre end før :-) |
|
|
|
|
Medlem Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 2084
|
Sendt: 30 December 2009 kl. 11:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pingel skrev:
Ja, det er et lidt fortærsket emne; men i denne tråd (s.14-15) når vi nye og uanede højder i kabler og termineringens betydning for lyden - og hvor fine ører nogen går rundt med...
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=67329&P N=1&TPN=15
Mvh.
|
|
|
Ja, det er langt ude 
|
Til top |
|
|
C.Bukowski Forum Bruger

|
Sendt: 30 December 2009 kl. 11:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Årets sidste grin
Hvad bliver det bedste grin i år 2010 ?
Temperatur styret loddekolbe på +/- 0.02 grad ellers kan man høre forskel ?
Digitalt aflæst momentnøgle med usikkerhed på 0.1 % ?
Special metode til rensning af ørevoks ...Med lys som i Hollywood ?
|
Til top |
|
|
jan_stevns Forum Bruger

|
Sendt: 30 December 2009 kl. 11:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
mjoeh - sjov læsning....
Dybest set er det jo nok lidt synd at en fortælling om et sæt hjemmelavede kabler som regel altid udarter sig. Kablerne er jo pæne nok, og fejler vel ikke noget, og hvis Sirhish mener det nu lyder bedre, når han bruger dem, fremfor bøjlerne, jamen det kan man ikke ændre på.
Jeg må nok høre til dem der ikke bare lige sådan køber fortællinger om at bassen pludseligt bliver dybere, eller andre ting, der åbenbart kan opstå, når man forøger antallet af samlinger undervejs, men igen, det er andre øren end mine, der åbenbart kan høre sådan noget.
Hvis bøjlen er så forfærdelig, kan man vel med fordel lodde kablerne på bagsiden af tilslutningsdåsen sammen istedet for ? __________________ -Jan@tecdata.dk
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 30 December 2009 kl. 11:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det skal lige siges og de 1,475 % er målt ved 21,3 grader celcius og en luftfugtighed på 47 %...
|
Til top |
|
|
C.Bukowski Forum Bruger

|
Sendt: 30 December 2009 kl. 12:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
sirhish skrev:
Det skal lige siges og de 1,475 % er målt ved 21,3 grader celcius og en luftfugtighed på 47 %... |
|
|
På hvilken breddeggrad ? For husk at jorden tiltrækningskraft ikke er ens over hele kloden og du skal nok have klokken og årstiden med, da månen ophæve en del
|
Til top |
|
|
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3133
|
Sendt: 30 December 2009 kl. 12:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
sirhish skrev:
Det skal lige siges og de 1,475 % er målt ved 21,3 grader celcius og en luftfugtighed på 47 %... |
|
|
47% relativ luftfugtighed? Damn, det var sgutte meget. Knitrer det så ikke, når du spiller vinyl?
Iøvrigt er de ret flotte, de jumpers du har kreeret. __________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
Til top |
|
|
jan_stevns Forum Bruger

|
Sendt: 30 December 2009 kl. 12:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
sirhish skrev:
|
|
Kan man formode det så ikke er sket udendørs ? __________________ -Jan@tecdata.dk
|
Til top |
|
|
Svend88 Lukket konto

Lukket efter eget ønske
|
Sendt: 30 December 2009 kl. 12:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
jan_stevns skrev:
Svend88 skrev:
... Men det at påstå at så kan ingen høre forskel, det er bare ved at blive lidt fortærsket i dette forum, derfor satte jeg det lidt på spidsen med man så bare kan gå i byggemarkedet. |
|
|
Der var vist ikke nogen der påstod ingen kan høre forskel - men igen, du må hjertens gerne fortælle hvordan i alverden bassen kan blive dybere.
|
|
|
Ja, okay, hvad jeg mente var at den lød dybere.
|
Til top |
|
|