Forfatter |
|
Hovedskou Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juni 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 190
|
Sendt: 06 Januar 2010 kl. 09:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har kigget på Van den Hul's - The link Kabel http://www.hifiklubben.dk/produkter/kabel/div-kabeladaptor/v an_den_hul_the_link_kabel.htm  Spekulere på om det kan betale sig at give de 299 kr for sådan et sæt? Eller er der evt en måde at lave sådanne kabler selv? Hvad type kabel er brugt i sådan et kabel?
|
Til top |
|
|
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
Sendt: 06 Januar 2010 kl. 10:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
VdH´s The link er lavet af van den Hul SCS-12 kabel. Et ofc-kobberkabel hvor hver af de 19 ledere er forsølvet.
Man kan godt lave sådan et kabel selv. Man skal bruge ca. 25 cm egnet kabel, og 4 gode phonostik.
__________________ Mvh Thue
|
Til top |
|
|
m@dsen Forum Bruger

Bruger siden: 02 December 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 718
|
Sendt: 06 Januar 2010 kl. 11:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skulle det ikke have været postet under "selvbyggeri" og så billeder af det her når du har lavet kablerne. Men hvis man er lidt fiks med en loddekolbe kan man snilt lave sådan et kabel.
m@dsen __________________ Øvelse gør ikke kun mester, det giver også viden!
Sandheden er der ude, man skal bare lede!
|
Til top |
|
|
Hovedskou Forum Bruger

|
Sendt: 06 Januar 2010 kl. 12:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
m@dsen skrev:
Skulle det ikke have været postet under "selvbyggeri" og så billeder af det her når du har lavet kablerne. Men hvis man er lidt fiks med en loddekolbe kan man snilt lave sådan et kabel.
m@dsen |
|
|
Jo, det var vidst en fejl40.. hehe Men hvad kabel vil man typisk bruge til sådan et kabel? ganske almindeligt signalkabel? ville dette kunne bruges? http://hificable.dk/produkter/8-signalkabel/17-vdh-d-501-hyb rid-signalkabel/ sammen med disse? http://hificable.dk/produkter/20-rcaxlr/86-vdh-rca-c-1 20/
|
Til top |
|
|
m@dsen Forum Bruger

Bruger siden: 02 December 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 718
|
Sendt: 07 Januar 2010 kl. 06:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3922
|
Sendt: 07 Januar 2010 kl. 07:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hovedskou skrev:
Har kigget på Van den Hul's - The link Kabel http://www.hifiklubben.dk/produkter/kabel/div-kabeladaptor/v an_den_hul_the_link_kabel.htm

Spekulere på om det kan betale sig at give de 299 kr for sådan et sæt?
Eller er der evt en måde at lave sådanne kabler selv?
Hvad type kabel er brugt i sådan et kabel?
|
|
|
Hej, jo mindre du vil bruge et bestemt type kabel, så er det jo begrænset hvad man kan spare, det er kun hot lederen(+) der skal overføres, men hvis du vil bruge stik af samme kvalitet som vdh og får fat i noget kabel af samme kvalitet, så er de første 150 kr væk, er det så bøvlet værd ? __________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|
Hovedskou Forum Bruger

|
Sendt: 07 Januar 2010 kl. 11:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe, ja det burde man sku også :D
De koster nærten 4 gang mere en den komplette løsning fra VDH...
|
Til top |
|
|
Hovedskou Forum Bruger

|
Sendt: 07 Januar 2010 kl. 11:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
[/QUOTE] Hej, jo mindre du vil bruge et bestemt type kabel, så er det jo begrænset hvad man kan spare, det er kun hot lederen(+) der skal overføres, men hvis du vil bruge stik af samme kvalitet som vdh og får fat i noget kabel af samme kvalitet, så er de første 150 kr væk, er det så bøvlet værd ?[/QUOTE]
Det er netop derfor jeg har oprettet dette forum, for at finde ud af om det overhovedet kan betale sig at begynde at ekspermentere med denne slags kabler...
Og for at finde ud af om der er en hørbar forskel ved at erstatte standart klemmerne med disse fra VDH...
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

|
Sendt: 07 Januar 2010 kl. 12:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej, jo mindre du vil bruge et bestemt type kabel, så er det jo begrænset hvad man kan spare, det er kun hot lederen(+) der skal overføres, men hvis du vil bruge stik af samme kvalitet som vdh og får fat i noget kabel af samme kvalitet, så er de første 150 kr væk, er det så bøvlet værd ?[/QUOTE]
Det er netop derfor jeg har oprettet dette forum, for at finde ud af om det overhovedet kan betale sig at begynde at ekspermentere med denne slags kabler...
Og for at finde ud af om der er en hørbar forskel ved at erstatte standart klemmerne med disse fra VDH...
[/QUOTE] Det kommer vel an på hvor gode de originale kortslutningsbøjler er, hvis de bare er lavet af noget fornikelet messing, så burde der være noget at hente, er de der i mod lavet af forsølvet eller forgylds copper, så tvivler jeg på hvor meget der er at hente.
Både vdh's stik og scs-12 skulle efter signe også være top kvalitet, så 300 kr for at sikre sig at bøjlerne ikke er forstærkerens svage punkt, der er ikke galt. __________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|
gx55 Forum Bruger

Bruger siden: 06 April 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 523
|
Sendt: 07 Januar 2010 kl. 15:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvad med noget fin sølv i 3mm i diameter det kommer til og koste ca 35 kr for 6 cm __________________ Rigtige mænd kører A-klasse
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

|
Sendt: 07 Januar 2010 kl. 15:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
gx55 skrev:
hvad med noget fin sølv i 3mm i diameter det kommer til og koste ca 35 kr for 6 cm  |
|
|
Jeg har læst flere steder at 0,5 mm fin sølv er den optimale leder tykkelse, ved at vælg tykkere modeller så risikere man at få skarpe S og T lyde. Det er godt nok gældene for signal kabler, men der er jo entlig også hvad jumperen er. __________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|
jan_stevns Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
Sendt: 07 Januar 2010 kl. 15:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
gx55 skrev:
hvad med noget fin sølv i 3mm i diameter det kommer til og koste ca 35 kr for 6 cm  |
|
|
Hvis man aldrig vil gøre brug af pre out / main in - kan man med fordel åbne hytten og lodde kablerne samme indvendigt, så er man fri for at bekymre sig om eventuelle kablers og stik's betydning
:) __________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
Til top |
|
|
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
Sendt: 07 Januar 2010 kl. 16:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
jan_stevns skrev:
Hvis man aldrig vil gøre brug af pre out / main in - kan man med fordel åbne hytten og lodde kablerne samme indvendigt, så er man fri for at bekymre sig om eventuelle kablers og stik's betydning
|
|
|
Ja, men der er jo også dem der mener at en lodning lyder dårligt. 
|
Til top |
|
|
esf-opti Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juli 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 69
|
Sendt: 07 Januar 2010 kl. 16:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville da også klart anbefale at lodde indvendigt, så er den vidst lige i øjet !
|
Til top |
|
|
erlingt Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1532
|
Sendt: 07 Januar 2010 kl. 17:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stanley skrev:
jan_stevns skrev:
|
|
|
Ja, men der er jo også dem der mener at en lodning lyder dårligt. 
|
|
|
Ja, og det er jo noget skidt, for dem er der jo nogle tusinde af i en forstærker Men hvis man nu flytter den ene ledning over på den anden stik i stedet for at lave en "lus", så kan man jo spare en lodning.
|
Til top |
|
|
gx55 Forum Bruger

Bruger siden: 06 April 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 523
|
Sendt: 07 Januar 2010 kl. 17:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
gx55 skrev:
|
|
Jeg har læst flere steder at 0,5 mm fin sølv er den optimale leder tykkelse, ved at vælg tykkere modeller så risikere man at få skarpe S og T lyde. Det er godt nok gældene for signal kabler, men der er jo entlig også hvad jumperen er. |
|
|
nu var det til og lave en ny kortslutningsbøjler bare i sølv __________________ Rigtige mænd kører A-klasse
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

|
Sendt: 07 Januar 2010 kl. 17:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
gx55 skrev:
dan a. skrev:
gx55 skrev:
|
|
Jeg har læst flere steder at 0,5 mm fin sølv er den optimale leder tykkelse, ved at vælg tykkere modeller så risikere man at få skarpe S og T lyde. Det er godt nok gældene for signal kabler, men der er jo entlig også hvad jumperen er. |
|
|
nu var det til og lave en ny kortslutningsbøjler bare i sølv |
|
|
Jep, det er jeg klar over, men bøjlen transpoter + signalet fra pre delen til effekt delen, lige som man gør fra en forf. til en effektf., den eneste forskæld er at - er forbundet intern og at længden er 2-3 cm frem for 50-200 cm. __________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|
Hovedskou Forum Bruger

|
Sendt: 07 Januar 2010 kl. 18:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
jan_stevns skrev:
gx55 skrev:
|
|
:) |
|
|
SÅ tror jeg hellere jeg vil ofre 300 kr på VDH The Link Hvis jeg på et tidspunkt vil sælge min forstærker, er det ikke ligefrem hjemmegejl der hæver prisen...
|
Til top |
|
|
jan_stevns Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
Sendt: 07 Januar 2010 kl. 19:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hovedskou skrev:
jan_stevns skrev:
gx55 skrev:
|
|
:)
|
|
|
SÅ tror jeg hellere jeg vil ofre 300 kr på VDH The Link Hvis jeg på et tidspunkt vil sælge min forstærker, er det ikke ligefrem hjemmegejl der hæver prisen...
|
|
|
Der er jo ikke nogen der forbyder dig at re-etablere tingene igen hvis du sælger :)
Er man bekymret for lodninger og forbindelser, og kabeltyper, bør man vel i den hellige ånds navn reducere antallet af samlinger  __________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
Til top |
|
|