Forfatter |
|
hifido Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2005 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 237
|
Sendt: 23 Marts 2010 kl. 00:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så fik jeg endelig taget mig sammen, og lavet min egen strømgruppe, til hifi. Bemærk de lækre furutech kontakter...:
Lige lidt billeder:

Mvh.
|
Til top |
|
|
mcs_5 Branchemedlem

Dantimax
Bruger siden: 09 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1605
|
Sendt: 23 Marts 2010 kl. 00:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fy fy skamme - de er jo ikke godkendte i Danmark  Venlig hilsen Mikkel C. Simonsen
|
Til top |
|
|
canielsen Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 564
|
Sendt: 23 Marts 2010 kl. 00:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja - det er vist stikdåser, som en el installatør / forsikring / brand inspektør ikke vil være glade for 
Hvad er det for kabel ?. Er det alm. installationskabel ?
Men de ser da flotte ud de stikdåser.
|
Til top |
|
|
hifido Forum Bruger

|
Sendt: 23 Marts 2010 kl. 00:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er det godt, at de er monteret i mit tyske sommerhus i alperne...!
|
Til top |
|
|
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
Sendt: 23 Marts 2010 kl. 00:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifido skrev:
Så er det godt, at de er monteret i mit tyske sommerhus i alperne...! |
|
|
|
Til top |
|
|
hi-sonny-fi Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1886
|
Sendt: 23 Marts 2010 kl. 01:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ser spændende ud. Jeg følger lige med her.
|
Til top |
|
|
bjæf Udelukket fra forum

Dobbeltprofil
Bruger siden: 21 Marts 2010 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 30
|
Sendt: 23 Marts 2010 kl. 04:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad nu hvis den fase du har valgt til dit anlæg nu er samme fase som din nabo bruger til computere, komfur, vaskemaskine,
lysstofrør osv, er det så ikke lidt spild af penge tid ?
Men det ser fint ud.
|
Til top |
|
|
Encore Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 965
|
Sendt: 23 Marts 2010 kl. 07:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ser fint ud. Jeg har også overvejet furutech-kontakterne, men har bl.a. været lidt i tvivl om hvordan man får dem monteret i
væggen. Det ser ud til at et enkelt rundt hul er nok? Er der andet man skal være opmærksom på?
|
Til top |
|
|
megholm Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Januar 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 517
|
Sendt: 23 Marts 2010 kl. 08:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan man ikke få ballade med forsikringen hvis ens anlæg futter af under et lynnedslag? Eller hvis der udbryder brand i lejligheden?
__________________ You aint nobody without a naim!
|
Til top |
|
|
indomitus Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 324
|
Sendt: 23 Marts 2010 kl. 08:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
megholm skrev:
Kan man ikke få ballade med forsikringen hvis ens anlæg futter af under et lynnedslag? Eller hvis der udbryder brand i lejligheden? |
|
|
Jow hvis du bor i DK, men nu bor trådstarter jo i tyskland, hvor de er lovlig 
|
Til top |
|
|
hifido Forum Bruger

|
Sendt: 23 Marts 2010 kl. 08:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som udgangspunkt, så tror jeg at risikoen, for fejlstrøm og overgang i anlægget, er betydelig mindre, ved denne installation. Der er brugt tykkere kabel og egen gruppe, samt at disse kontakter er godkendt til 16 A. Før havde jeg ikke jord på den gruppe, hvor mit anlæg var tilsluttet, så det var primært for at få "jordet" elektronikken, at der blev lavet dette tiltag.
Mvh.
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
Sendt: 23 Marts 2010 kl. 09:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
At de der Furutech ikke er godkendt i DK, har intet med sikkerhed at gøre. Tro faktisk at de er bedre/ sikre lavet end mange af dem som sidder i danske hjem.
Jeg tror ikke at de er godkendt i DK, af den eneste grund der ikke står LK på  __________________ Vin & Vinyl
|
Til top |
|
|
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
Sendt: 23 Marts 2010 kl. 09:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
At de der Furutech ikke er godkendt i DK, har intet med sikkerhed at gøre. Tro faktisk at de er bedre/ sikre lavet end mange af dem som sidder i danske hjem.
|
|
|
Det er ikke umuligt, men det er bare ikke specielt relevant. Det relevante er hvordan forsikringen kan stille sig i sådan en sag. Jeg ved det ikke, men i trafikken vil du f.eks. automatisk få skylden for en ulykke som du er involveret i hvis du har alkohol i blodet, også selv om du objektivt set ikke er skyld i ulykken og kørte perfekt. Lad os antage at der opstår en fejl i en anden del af strøminstallationen, og brandinspektøren finder ulovlige installationer. Kan forsikringen så nægte udbetalingen selv om fejlen ikke opstod i lige præcist dén installation? Jeg ved det ikke, men jeg ville ikke tage satset. Hvad nu hvis den installation branden opstod i er nedsmeltet til ukendelighed, men der sidder ulovlige installationer andre steder - kan du så bevise at den pågældende installation hvor branden opstod var lovlig?
Kynisk set, så er det vigtigere at forsikringen dækker hvis der sker noget, end at minimere risikoen for at der sker noget. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
Til top |
|
|
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
Sendt: 23 Marts 2010 kl. 10:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
Pierre skrev:
|
|
|
Det er ikke umuligt, men det er bare ikke specielt relevant. Det relevante er hvordan forsikringen kan stille sig i sådan en sag. Jeg ved det ikke, men i trafikken vil du f.eks. automatisk få skylden for en ulykke som du er involveret i hvis du har alkohol i blodet, også selv om du objektivt set ikke er skyld i ulykken og kørte perfekt. Lad os antage at der opstår en fejl i en anden del af strøminstallationen, og brandinspektøren finder ulovlige installationer. Kan forsikringen så nægte udbetalingen selv om fejlen ikke opstod i lige præcist dén installation? Jeg ved det ikke, men jeg ville ikke tage satset. Hvad nu hvis den installation branden opstod i er nedsmeltet til ukendelighed, men der sidder ulovlige installationer andre steder - kan du så bevise at den pågældende installation hvor branden opstod var lovlig?
Kynisk set, så er det vigtigere at forsikringen dækker hvis der sker noget, end at minimere risikoen for at der sker noget.
|
|
|
Hov så må jeg jo kommentere
Landet ligger sådan at disse har en EU godkendelse og de danske regler er faktisk i strid med gældende lovgiving på området.
Grunden til de danske regler kan vi jo altid diskutere, men generelt set mener jeg, at det er rigtig sundt, ikke bare acceptere alt muligt skrammel (gælder alle byggematerialer). Men på den anden side har vi jo valgt at være med i EU-klubben og så må vi altså rette ind og arbejde på et bedre fælles regelsæt i stedet.
Om et forsikringselskab vil nægte dækning tror jeg er meget tvivlsomt, faktisk tror jeg der er større chance for at de vil gå efter producentens produktansvarsforsikring istedet! (også selv om hifilytteren har fået et glas rødvin for meget )
|
Til top |
|
|
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
Sendt: 23 Marts 2010 kl. 11:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
Pierre skrev:
|
|
|
Det er ikke umuligt, men det er bare ikke specielt relevant. Det relevante er hvordan forsikringen kan stille sig i sådan en sag. Jeg ved det ikke, men i trafikken vil du f.eks. automatisk få skylden for en ulykke som du er involveret i hvis du har alkohol i blodet, også selv om du objektivt set ikke er skyld i ulykken og kørte perfekt. |
|
|
Er du helt sikker på det?
__________________ Jesper Juul
|
Til top |
|
|
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
Sendt: 23 Marts 2010 kl. 11:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Juul skrev:
Det er ikke umuligt, men det er bare ikke specielt relevant. Det relevante er hvordan forsikringen kan stille sig i sådan en sag. Jeg ved det ikke, men i trafikken vil du f.eks. automatisk få skylden for en ulykke som du er involveret i hvis du har alkohol i blodet, også selv om du objektivt set ikke er skyld i ulykken og kørte perfekt. |
|
|
[/QUOTE]
Ikke mere sikker end at det er hvad min kørelærer oplyste, men jeg har ikke selv studeret paragraffer nej. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
Til top |
|
|
golfdane Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 889
|
Sendt: 23 Marts 2010 kl. 12:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
Jeg tror ikke at de er godkendt i DK, af den eneste grund der ikke står LK på  |
|
|
Det er den uofficielle (og sandsynligvis den korrekte) grund. Den officielle er, at angiveligt skulle de gamle firkantede hanstik kunne kile sig fast i en Schuko kontakt, og besværlliggøre at man kan flå ledningen ud ved træk i kablet. Sjovt nok, er det vist blevet tilladt at anvende fransk/belgisk standard stik, hvor jordbenet kan skubbes ind i kontakten, såfremt det anvendte hanstik ikke har hul til jordbenet. http://ing.dk/artikel/70837-slut-med-dansk-monopol-paa-stikk ontakter__________________ http://www.martinloganowners.com/~tdacquis/forum/showthread. php?t=9048
|
Til top |
|
|
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
Sendt: 23 Marts 2010 kl. 12:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
Jesper Juul skrev:
|
|
|
|
|
Ikke mere sikker end at det er hvad min kørelærer oplyste, men jeg har ikke selv studeret paragraffer nej. [/QUOTE] Jeg er nemlig ret sikker på at hvis du holder lovligt i vejkanten og lige har startet bilen og har en promille på 0,6 og der kommer en lastbil med 100 km/t og hamrer op i dig, at det ikke er dig der får skylden. __________________ Jesper Juul
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3922
|
Sendt: 23 Marts 2010 kl. 13:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
Pierre skrev:
|
|
|
Kynisk set, så er det vigtigere at forsikringen dækker hvis der sker noget, end at minimere risikoen for at der sker noget. |
|
|
Det er vist et spørgsmål om at have et ordentlig forsikrings selskab, i teorien skal alle danske husstande pt ha instaleret et hpfi relæ som lovgivningen forskriver, men der er altså rigtig mange der ikke har fået det i nu, ligeledes er der garenteret en masse instalationer som har skjulte samlinger hvilket også er ulovlig, så i princippet så vil der jævnlig være muligheder for et forsikrings selskab at slippe for regningen hvis ulykken indtræder, det er ganske enkelt et spørgsmål om de er villige til at se på årsagen til en skade eller om de bare søger en undskyldning for ikke at betale regningen. Hvis de ellers er fornuftige så vil de også betale regningen selv om Furutech stikk. er blevet brugt, bare det er håndværks messigt korekt udført. __________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|
mcs_5 Branchemedlem

Dantimax
Bruger siden: 09 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1605
|
Sendt: 23 Marts 2010 kl. 13:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Encore skrev:
Ser fint ud. Jeg har også overvejet furutech-kontakterne, men har bl.a. været lidt i tvivl om hvordan man får dem monteret i
væggen. Det ser ud til at et enkelt rundt hul er nok? Er der andet man skal være opmærksom på? |
|
|
Stikkontakter lavet efter den tyske standard kan monteres i et rundt hul i væggen (det kunne de gamle danske også), men det må man så vidt jeg ved ikke mere. Der skal et underlag (= plastikkasse) under. Men jeg har kun 1. og 2. skoleperiode af elektrikeruddannelsen, så stol ikke 100% på mig  Venlig hilsen Mikkel C. Simonsen
|
Til top |
|
|