Hey
Jeg har nasset en hel masse på Noise, janpo, wuffer og Gela's viden, så nu vil jeg også bringe lidt viden videre til folk som der også vil gå i krig :) Men mange gange tak for hjælpen til overnævnte :)
Det er mit første forstærker projekt, så jeg har ikke taget det dyreste, men jeg synes jeg er kommet frem til et rigtig fedt produkt, som jeg kun kan anbefale, hvis man har lyst til at gå i krig med at bygge, men der stadig kommer god lyd ud.
Mit projekt er LM3886*2, altså en til hver kanal, og så en 300 va trafo, på 2*25 volt.
Jeg købte dette kit:
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=26042 5032471
samt denne trafo:
http://elektronik-lavpris.dk/product_info.php?products_id=86 579
Det var lidt svært at få loddet på printpladerne, da loddeøerne var ret så små, i forhold til hvad jeg ellers har loddet, men det kunne da lodde sig gøre, uden problemer.
Hér er alle delene da jeg fik dem - dog er mobilen min egen, men så kan i se størrelses forhold:

Hér skal jeg til at teste psu-printet, shiiit det var spændende, om strømmen gik, eller hvad:P

Og selvfølgelig virkede det bare som det skulle

Hér er første modul loddet, og det er delme lyd igennem ( dog blev chippen MEGET varm, så jeg lyttede ikke ret længe)

Så er andet modul færdigt, og det virker bare super :)

ét billede så i kan se størrelsen på det - det er altså ret småt synes jeg :) det er min finger på billedet hvis der skulle være tvivl 

Lige et billede af psu-printet bagfra. Jeg ved godt der er lidt for meget tin på, MEN som sagt, var svært at komme til, og min loddekolbe er heller ikke helt så god:)

Og et billede af det ene modul bag fra:

Det skal siges, at jeg kun har loddet på den ene side af printet, altså bagpå, ikke noget foran hvor dioderne sidder.
Men som sagt skal der altså køling på, da de bliver mega varme, så der skulles tænkes lidt, og rodes i et par kasser, og så kom kølingen bare frem, som sendt fra himlen.

Imellem chip og køler har jeg et fint lag kølerpasta på, som man bruger imellem cpu og kølerprofil - kan købes i de fleste pc butikker :)
Og så kom der ledninger på - fandt en stump ledning hvor der var 3 ledere i, passer jo helt perfekt :)

OG så til kabinettet, som der ikke er der :P lige pt er det bare mit skrivebord, men hva søren, det virker jo :)

Skal have fat i en fin kasse det kan stå i, når tid og $ er :)
Så lige et billede af højtaler ledningerne, hvor de lige præcis passer ind i "terminalerne".

På signal ind siden har jeg bare brugt noget lakrids kabel, men jeg skal helt sikkert prøve med noget andet - overvejer at danse op i hifiklubben :) bare trist man klipper stikene af i den ene ende af, men det går da til et godt formål :)
Lidt teori bag projektet:
Der kommer 230 volt ind i trafo'en på den primære side, og så kommer der 2*25 volt ud på den sekundære side - og begge dele er selvfølgelig vekselstrøm. Så løber der 4 ledninger over til psu-printet. Det er så de 2*25 volt - men til det her print skal 2 af ledningerne samles - det skal være 2 fra hver sin sekundærspole, så man får et fælles 0 punkt imellem spolerne. Så når man måler imellem de 2 sammensatte ledninger, og en af de andre, skal der stadig være 25 :) Men psu-kortets funktion er at få vekselstrømmen over til jævnstrøm, det klarer ensretteren. Så sidder der de 4 kondensatore, som bliver ladt op, så når forstærkeren skal bruge strøm suger den bare hvad den skal bruge, og så bliver der ellers tømt kondensatore, hvor efter de så bliver ladt op igen af trafo'en :)
Så løber der 3 ledninger fra psu-printet over til hvert modul. en + en 0 og en -. Imellem + og 0 er der 35 volt DC ( jævnstrøm), imellem - og 0 er der også 35 volt DC. Grunden til der er 35 volt, og ikke 25 som der kom ind er fordi, under processen hvor der bliver lavet ac -> dc stiger volt'ene - er ikke pro på dette område, jeg ved bare det sker, men ikke hvorfor.
lyden:
Jeg er meget overrasket over projektet - jeg har kasseret min sony forstærker, da den lyd jeg sidder med nu er meget mere rolig, og meget mere detaljeret + bassen er super kraftig, og ikke mindst præcis. Fatter slet ikke jeg har kunne holde ud at lytte til den gamle sony forstærker, i forhold. Det skal lige siges, at jeg har 2* B&W 685 som højtalere, så ikke de helt store strømslugere. Jeg har ingen idé om med watt tal på projektet, men interessere mig egenligt heller ikke, bare det lyder godt :)
Jeg håber denne tråd er brugbare for andre, og hvis jeg har skrevet noget forkert, så endelig skriv, så jeg kan rette det :)
Næste projekt bliver et kabinet, og så et delefilter så jeg kan få min subwoofer med på, da den slet ikke spiller nu. Jeg er åbne over for løsninger :)
Lige til sidst, tak for hjælpen her inde, og fortsat god byg til jer alle :)
Hilsen Mathias Neerup