Forfatter |
|
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 115
|
Sendt: 26 Juni 2011 kl. 21:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
I mit surround system køre jeg med aktivdeling , det fungere på denne måde:

Det var planen at filteret skal side i mit rack sammen med rørforstærkerne, så selfølgelig skal filterne monteres i en rack-skuffe fra Bofa:

Filteret blev MiniDSP, og selvom jeg kun lige har fået det sat til, så tegner det rigtig godt.
Eneste minus ved Mini DSP'en er de print monteret phonostik, dem ville jeg gerne fjerne men tør ikke rigtig, da det er dobbeltsidet print og jeg har ikke teknikken til den opgave
|
Til top |
|
|
aprox Udelukket fra forum

Tidl. Denon4life - Mulig svindler i KSB
Bruger siden: 12 April 2011 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 928
|
Sendt: 26 Juni 2011 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
godt lavet
|
Til top |
|
|
Diamagnetic Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1508
|
Sendt: 26 Juni 2011 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
dfms skrev:
I mit surround system køre jeg med aktivdeling , det fungere på denne måde:

Det var planen at filteret skal side i mit rack sammen med rørforstærkerne, så selfølgelig skal filterne monteres i en rack-
skuffe fra Bofa:

Filteret blev MiniDSP, og selvom jeg kun lige har fået det sat til, så tegner det rigtig godt.
Eneste minus ved Mini DSP'en er de print monteret phonostik, dem ville jeg gerne fjerne men tør ikke rigtig, da det er
dobbeltsidet print og jeg har ikke teknikken til den opgave |
|
|
Hvis du har rådighed over 2 loddekolber går det fint hvis det vel at mærke kun er 2 lodninger på hvert stik ?
|
Til top |
|
|
Per.G Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 183
|
Sendt: 30 Juni 2011 kl. 10:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej dfms.
Det ser ud som om du har minidsp i 3 skuffer i bofaen. Er det ikke et modul mere end du behøver? Jeg mener du kan køre 2 gange 4vejs med 2 moduler og det rigtige plugin.
Jeg har selv smadret en behringer dcx 2496 i et modificeringsforsøg (indsættelse af indkøbt ny digital indgang). Så nu står med indgangsmodulet uden behringer og overvejer minidsp istedet.
Jeg er lidt spændt på at høre om du syntes lyden er "langtidsholdbar" dvs. og uden for meget kompromis. Det syntes jeg bestemt ikke behringeren var i sit udgangspunkt.
Mvh Per
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem

Kjeldsens forbindelser
Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9389
|
Sendt: 30 Juni 2011 kl. 11:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg gik fra umodifceret Behringer til MiniDSP, og MiniDSP'en var et klart skridt fremad både mht. støj og lydkvalitet.
|
Til top |
|
|
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
|
Sendt: 30 Juni 2011 kl. 11:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ Per.G
Den tredje kanal er til centeren, den deler jeg to vejs så der er reelt en kanal tilovers, men det kan være centeren også bliver delt tre vejs en gang i fremtiden.
Lyden er jeg godt tilfreds med, men er kun lige begyndt at lytte til Mini-DSP'en.
Det er klart at der vil være et lille minus ved at konventere lyden fra analog til digital, og så tilbage til analog igen, men fordelene overstiger langt ulemperne:
Mine højtaler er opbygget med en 15" subbas, en 10" bas/mellem og to horn til toppen. D.v.s. 10" enheden har jeg ikke, men jeg et par 12" højtaler havde jeg liggende, så dem bruger jeg istedet for. Disse 12" er krop umulige at få til at lyde godt over 1000Hz (selvom data siger op til 3.5KHz), selv med 18db filter lyder de forfærdeligt, med DSP er der igen problemer der deler jeg ved 900Hz 48db og nu spiller de rigtig godt, overvejer faktisk at beholde dem i systemet. Mellemtone hornet er et gammelt cellehorn fra B&o, den var der også problemmer med, den kan ikke tåle at dele under 1000Hz, så med passivt delefilter var det næste umuligt at få den til at spille højt, nu dele jeg den ved 900Hz 48db så den når ned til 12"en og det funger perfekt. For satan hvor kan man lige pludselig spille højt .
Forstærkerne nyder også at trække højtaler enhederne direkte og ikke igennem en masse kondensatore og spoler.

|
Til top |
|
|
JAV. Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2010 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 75
|
Sendt: 30 Juni 2011 kl. 21:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flot lavet.
Har du ikke et delay pågrund af konverteringerne ?
|
Til top |
|
|
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
|
Sendt: 30 Juni 2011 kl. 22:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak.
Der er sikkert lidt delay, men det er ikke noget jeg har bemærket .
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem

Kjeldsens forbindelser
Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9389
|
Sendt: 01 Juli 2011 kl. 07:58 | IP-adresse registreret
|
|