Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 18:06   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD og HDD optagere
 HIFI4ALL Forum : DVD og HDD optagere
Emne Emne: Sony RDR-HX1000 og component ud (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Oletho
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2006
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 27 August 2006 kl. 21:26 | IP-adresse registreret  

Jeg forsøger at vride et billede ud af følgende:

Sony RDR-HX1000 component -> Denon AVR-2807 HDMI -> Philips 37PF9731D

men der er intet liv.

Jeg har forsøgt via SCART at sætte component som udgang i systemmenuen, men menupunktet kan ikke vælges. Jeg tror det er fordi SCART er aktivt

Følgende virker fint:

Force 505SHD DVI -> Denon AVR-2807 HDMI -> Philips 37PF9731D

så HDMI udgangen på forstærkeren er OK.

Hvad gør jeg?

Til top Vis Oletho's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oletho

larl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 27 August 2006 kl. 21:29 | IP-adresse registreret  

Oletho skrev:
Jeg har forsøgt via SCART at sætte component som udgang i systemmenuen, men menupunktet kan ikke vælges. Jeg tror det er fordi SCART er aktivt

Sæt SCART udgangen til noget andet end RGB, så bliver Component aktiv.

Det er enten/eller på de modeller. Enten RGB eller Component (det kommer ud af samme chip)

/Lars

Oletho
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 August 2006 kl. 21:45 | IP-adresse registreret  

Tak, så dit svar på recordere.dk - det virker

Force 505S HD

Højklint
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 31 August 2006 kl. 12:42 | IP-adresse registreret  

HD DVD Recorder vs PCmultimediacenter

Jeg anvender min Hitachi PJ-TX 100 Projektor til at se DVD film og tv. Jeg er helt tilfreds med billedkvaliteten fra DVD film afspillet fra Sony NS 900V via. componentudgangen og 15 m. kabel. Men tv signalet fra Stofa er ikke godt på mit 40" analoge TV, og helt elendigt når det vises med projektoren - Jeg har længe villet anskaffe en DVD HD recorder, båden for at kunne optage tv (og redigere reklameblokkene væk) men også fordi jeg mangler en tv tuner til projektoren - jeg er nu kommet i tvivl om den bedste løsning.

Jeg har nemmelig en rimelig ny PC m. DVD Drev og brænder og permanent 2 Mbyte adgang til internette som jeg overvejer at opgradere m. en ekstern HD på 300GB og et nyt Grafikkort m. HDmi/DVI udgang og derefter koble pc til projektoren, der følger en fjernbetjening med til et nyt grafikkort der også tilbyder en digital tv tuner, men de mange kanaler i stofapakken kan nok ikke uanset en digital tvtuner vises i en bedre  kvalitet - og gad vide om en en film afspillet fra DVD drevet på PCén eller hentet ned fra internettet har samme kvalitet som den eksistedende løsning?

De nye videoformater kræve jo udskiftning af drevene og og opdatering af software hvis HDDVD film skal afspilles i HDopløsning, og en harddisk af enorm størrelse hvis filmene skal gemmes!

En digital satelittuner og en parabol, var måske den bedste måde at hente et bedre tv signal på, parabolen pynter da ikke på altanen - men.. så kunne jeg opgive stofa tv pakken med det dårlige analoge signal og tegne et ab. m. rabat og købe en satelittuner til en krone!

En opgradering af PC en vil koste max. 2500 kr. og en HD Recorder m. HDmi på tilbud ca 4000,-

Rent praktisk står PCén m. internetopkobling i et andet rum end projektoren, så overførsel af data vil kræve 3 stk. 20m lange kabler til (analog) TV, DVI og evt. VGA tilslutningen til projektoren fra PCen, alene signaltabet i kablerne vil sikkert betyde en forringelse af billedkvaliteten, og jeg er ikke klar til at stille PCén tættere på Projektoren - men måske et multimediacenter som afløser for NS 900V DVD afspilleren...

Jeg er sikker ikke den eneste ikke kan overskue og finde den bedste løsning - er der hjælp og vejledning at finde i dette forum?

mvh Leif

Til top Vis Højklint's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Højklint Besøg Højklint's Websted

Oletho
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 August 2006 kl. 19:23 | IP-adresse registreret  

Højklint skrev:

En digital satelittuner og en parabol, var måske den bedste måde at hente et bedre tv signal på, parabolen pynter da ikke på altanen - men.. så kunne jeg opgive stofa tv pakken med det dårlige analoge signal og tegne et ab. m. rabat og købe en satelittuner til en krone!

Personligt har jeg selv kig på en Dreambox eller Reelbox til modtagelse og optagelse af DVB-S og DVB-T, men da ingen af dem endnu kan HD har jeg på kort sigt valgt det du selv nævner, nemlig en Canal Digital HD modtager til en krone. Jeg betalte i forvejen for Family, så den ekstra udgift er til at overse.

Indtil videre må jeg sige at kvaliteten, specielt på C-more HD, er udmærket. Force modtageren på teknik- og brugersiden ved jeg ikke rigtig hvad jeg skal sige til, men til en krone er det nu et fund

Force 505S HD

Højklint
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 01 September 2006 kl. 09:43 | IP-adresse registreret  

Hej Oletho

Tak for dit indlæg. Canal digitals kampagne ophørte d.31.08 og jeg var først parat til at tjekke deres tilbud ud omkring midnat.

En prisforskel på 1000 kr mere for 12 mdr. og 2 film sendt i HD kvalitet hver aften er absolut et atraktiv tilbud samt muligheden for at tilvælge "spændende" select kanaler og "Kiosk" film.

Jeg overvejer stadig om jeg vil ha en parabol monteret på min lukkede altan, den kan vel ikke "kigge" i gennem termoruderne, og udenpå bygningen må den ikke monteres.Confused

Som jeg læser deres website levere de ikke HD boxe gratis - hvad med lydsiden, er der digital souround lyd  i 5.1 formatet?

Til top Vis Højklint's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Højklint Besøg Højklint's Websted

Oletho
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 September 2006 kl. 10:44 | IP-adresse registreret  

Højklint skrev:

Som jeg læser deres website levere de ikke HD boxe gratis - hvad med lydsiden, er der digital souround lyd  i 5.1 formatet?

HD tilbudet er ikke på CD's hjemmeside, jeg købte boxen for en krone hos http://www.paraboleksperten.dk/catalog/product_info.php?cPat h=24&products_id=515 og var yderst tilfreds med rådgivning og service (havde Family i forvejen hvilket var et lille problem)

Det tilbud gælder tilsyneladende stadig.

Min forstærker fortolker signalet som Dolby Digital, så digital surround må jeg nok svare ja til.

Force 505S HD

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes