| Forfatter |
|
Popsi Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2005
Status: Offline Indlæg: 98
|
| Sendt: 26 Januar 2006 kl. 10:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har 2 forskellige spørgsmål til jer....
1) Det er jo en kendt sag at Viasat skodder big time, så det har jeg planer om at skille mig af med så hurtigt som muligt. Vil så købe mig et abonnement hos Canal Digital i stedet. De er lidt længere fremme i skoen når det gælder HD signaler, efter min mening.
Spørgsmålet er så; Hvornår skal jeg opsige mit abonnement for ikke at blive ponget en masse mdr. i betaling? Ved de har nogle rigtige dårlige kunde-betingelser på dette område. Kan bare ikke rigtig gennemskue hvad de skriver inde på deres hjemmeside.
2) Vil have købt mig et DVB-T kort til mit media center, men ved samme lejlighed vil jeg gerne have skiftet min gamle antenne ud. Vil så lige høre om denne antenne http://www.direktetildig.dk/category.134.article.285 er et udmærket køb? Bor ca. 30km fra Frejlev antennen, som pt skulle udsende et digitalt signal.
|
| Til top |
|
| |
musashi Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 431
|
| Sendt: 26 Januar 2006 kl. 10:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Se du kan jo have ret i, at de tidligere har haft problemer med deres abn. betingelser. Du skulle dog sætte dig en smule ind i hvad det er du SELV skriver under på, når du tegner et abn. Jeg kan dog fortælle dig, at de problemer, de tidligere har haft på den front er løst. Det ville du vide hvis du havde fulgt med i emnet. Nok om det.
Det bedste ville jo nok være, at du bare ringede til Viasat og spurgte. Der er du jo sikker på, at få en konkret svar på dit abn. Deres kundeservice er faktisk også blevet en del bedre end i gamle dage.
Hvorfor skifte til en UHF antenne? Er en UHF ikke ligesom den vi bruger til TV2 signalet? Jeg ved ikke så meget om det men er nysgerrig
Hvis du vil have canal digital, kan du vel bare købe en pakke hos dem? Så forøvrigt, at de skal have ekstra for HD kanalerne. Ved du hvor meget ekstra?
|
| Til top |
|
| |
Popsi Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Januar 2006 kl. 11:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
musashi skrev:
|
Se du kan jo have ret i, at de tidligere har haft problemer med deres abn. betingelser. Du skulle dog sætte dig en smule ind i hvad det er du SELV skriver under på, når du tegner et abn. Jeg kan dog fortælle dig, at de problemer, de tidligere har haft på den front er løst. Det ville du vide hvis du havde fulgt med i emnet. Nok om det.
|
|
|
De betingelser jeg skrev under på for 6 år siden har ændret sig, så meget ved jeg tros alt..
Kan i det store hele ikke bruge dit svar til så meget.
|
| Til top |
|
| |
kaso Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Status: Offline Indlæg: 959
|
| Sendt: 26 Januar 2006 kl. 15:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Viasats abonnementsbetingelser blev ændret efter en dom i Sø- og Handelsretten i juni 2005. Imidlertid fastholder de nu 3mdr.s opsigelse (imod den måned, der stod i min kontrakt), hvilket iflg. Forbrugerrådet ikke er legalt. Jeg er pt. igang med at diskutere dette emne med Viasat, og har Forbrugerrådets ord for at de vil køre sagen, hvis Viasat ikke giver sig (hvilket de angiveligt har gjort nogle gange allerede i lignende sager).
Konklusion: Forbrugerrådet anbefalede mig at opsige med løbende måned + 30 dage (som den oprindelige kontrakt lød på) og klage, hvis Viasat fastholdt 3 måneder. Du kan indsende en klage (hvis det bliver aktuelt) på www.klagetjek.dk
Viasats kundeservice er intet værd: De fastholder (hvilket er lodret forkert) at deres betingelser er godkendt af Forbrugerombudsmanden (som jeg har kontaktet), men nægter at dokumentere påstanden.
|
| Til top |
|
| |
musashi Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 431
|
| Sendt: 26 Januar 2006 kl. 15:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja jeg beklager meget, hvis jeg kom til at lufte en positivitet i denne tråd....
Det er nu engang lettere at tale med firmaet - Du får trods alt ikke løst dine problemer ved kun, at tale med andre om dem?
|
| Til top |
|
| |
Popsi Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Januar 2006 kl. 15:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak skal du have Kaso, ser nok ud til at jeg gjorde ret i min antagelse om at det var bedre at spørge her, end hos Viasat.... Rigtigt godt svar, - se det var noget jeg kunne bruge, det løste alle mine problemer...
... bare ærgeligt at man skal trækkes med enkelte mavesure og "positive" indlæg før der dukker noget brugbart op.
|
| Til top |
|
| |
Claus, crtv.dk Branchemedlem

Bruger siden: 18 Maj 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 106
|
| Sendt: 26 Januar 2006 kl. 22:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du har en UHF antenne (tv2) nu og dit TV2 signal er ok/nogenlunde, er der ingen grund til at skifte den ud, for på digital TV, får du enten billed, eller intet billede.
Angående Viasat så har du 3 mdr. opsigelse skulle jeg mene 
Angående Canal Digital så koster C-MORE HD-kanalen 39 kr. pr. mdr. og det kræver at du har Family med Canal+ eller Canal+ pakken. DOG får du kanalen gratis indtil d. 31 juli. __________________ www.crtv.dk
|
| Til top |
|
| |
kaso Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Januar 2006 kl. 14:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
musashi skrev:
|
Ja jeg beklager meget, hvis jeg kom til at lufte en positivitet i denne tråd....
Det er nu engang lettere at tale med firmaet - Du får trods alt ikke løst dine problemer ved kun, at tale med andre om dem?
|
|
|
Positivitet er fint - men naivitet er knap så godt
Jeg har naturligvis prøvet at tale med Viasat, men som de også har demonstreret i diverse forbrugerprogrammer, er de på ingen måde lydhøre overfor andre meninger end deres egne. Forbrugerråd og domme i Sø- og Handelsretten føler de sig tilsyneladende ikke forpligtet til at følge - for de har jo selv defineret "sandheden".
Man får mao. ikke løst problemer ved at tale med Viasat - for de kender kun til deres egne regler og er fuldstændigt ligeglade med om de strider mod dansk lov!
De 3 måneders opsigelse, som de fastholder (og som er i modstrid med den kontrakt, jeg har skrevet under på) har de intet belæg for - men tværtimod Forbrugerrådet og en dom imod.
|
| Til top |
|
| |
kaso Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Januar 2006 kl. 14:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Popsi skrev:
|
Tak skal du have Kaso, ser nok ud til at jeg gjorde ret i min antagelse om at det var bedre at spørge her, end hos Viasat.... Rigtigt godt svar, - se det var noget jeg kunne bruge, det løste alle mine problemer...
... bare ærgeligt at man skal trækkes med enkelte mavesure og "positive" indlæg før der dukker noget brugbart op.
|
|
|
Selv tak!
|
| Til top |
|
| |
kaso Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Marts 2006 kl. 09:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
En opfølgning på sagen ovenfor:
Jeg opsagde min aftale med løbende måned + 30 dage og lukkede min betalingsaftale således at de ikke kunne opkræve yderligere direkte.
Viasat bekræftede opsigelsen, men forlangte 3mdr.'s opsigelse. Dette nægtede jeg med henvisning til de betingelser, jeg oprindeligt havde accepteret, og det gav anledning til brevvekslinger og telefonsamtaler, hvor Viasat fortsat ønskede betaling for de ekstra 2 mdr.
Efter den 1. måneds udløb returnerede jeg mit programkort i overensstemmelse med abonnementsbetingelserne og modtog en kvittering fra Viasat. Herefter måtte jeg fortsat igennem adskillige samtaler/breve før de igår sendte mig et brev med en bekræftelse på at mit abonnement var ophørt og at jeg ikke skyldte dem flere penge! 
Konklusion: Såfremt man er ihærdig nok, kan man overbevise Viasat om at følge lovgivningen - i modsat fald får man urigtige oplysninger og bliver tvunget til at betale for 2 mdr., man ikke ønsker!
|
| Til top |
|
| |
PHN2 Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1374
|
| Sendt: 06 Marts 2006 kl. 14:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Fedt nok at man ikke fandt den tråd inden man havde betalt 2 ekstra mnd, viasat skodder...
Fsva. DVB-t så sendes der pt. kun prøve signaler på nettet, jeg kan få fem kanaler og ikke alle er pt. med lyd, her i midtjylland.
mvh. Per.
|
| Til top |
|
| |