Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 09:22   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV modtagere
 HIFI4ALL Forum : TV modtagere
Emne Emne: Strøm til DVB-T? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Hr Bobbel Basse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 29 Juni 2006 kl. 08:53 | IP-adresse registreret  

Hej allesammen.

Jeg går i tankerne om at købe en DVB-T + DVB-S receiver og har fundet Digiality 422, som ser meget spændende ud, men er der strømudgang via antennekablet til en DVB-T antenne?

Jeg synes ikke jeg kan finde det nogen steder. Jeg ville foretrække at flå den gamle fiskebensantenne ned og sætte en DVB-T antenne op, da den jo fylder en/tusindedel .

Er der ellers andre kommentarer vedr. denne modtager.

Hilsen Stefan

KEF Q5, Q9c, Q compact
KEF 3000
Til top Vis Hr Bobbel Basse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hr Bobbel Basse

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 29 Juni 2006 kl. 08:55 | IP-adresse registreret  

Der er ikke strømudtag på den til en DVB-T antenne.

Hr Bobbel Basse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Juni 2006 kl. 11:27 | IP-adresse registreret  

Ronin, tak for svaret.

Så kan jeg forstå at jeg skal anskaffe en DVB-T antenne med en strømforsyning eller fortsætte med at have fiskebenet strittende på taget . Kan man ikke anskaffe en DVB-T antenne hvor det ikke er nødvendigt at have strømtilførsel?

KEF Q5, Q9c, Q compact
KEF 3000
Til top Vis Hr Bobbel Basse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hr Bobbel Basse

kaso
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Sendt: 29 Juni 2006 kl. 14:10 | IP-adresse registreret  

Alternativet er en Grundig 6452, der har strøm til antennen, så vidt jeg kan se. Til gengæld mangler den RF-modulator....

Jeg kan heller ikke se, om den kan gemme AC-3 lyd på harddisken....

Til top Vis kaso's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kaso

Hr Bobbel Basse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Juni 2006 kl. 16:57 | IP-adresse registreret  

Jeg har lidt flere spørgsmål til Digiality'en.

Jeg har fundet lidt flere specifikationer på en hjemmeside og der kan jeg se at 422'eren kører med en opløsning på 720x576. Er det fordi signalet ikke bliver sendt ud i højere opløsning uden at det kaldes HD eller er det boksen der bare ikke kan modtage højere. Min skærm kører jo med 1024x768, så et signal med denne opløsning ville jo være at foretrække, ik?

Jeg har læst på http://en.wikipedia.org/ at MPEG2 tilsyneladende er godt nok til HDTV, men at MPEG4 vil være et godt alternativ til MPEG2. Desuden skriver de at en opløsning på 720x576 ved 50 fps ligger inden for HDTV "grænsen". Vil man kunne se en tydelig forskel på 720x576@50fps og 1080x720@50fps? Teoretisk set må det jo være bedre, men er det noget man skal sigte efter?

Så har jeg også et lidt off-topic spørgsmål. Har de forskellige producenter en intern konkurrence om hvem der kan lave den absolut grimmeste boks?  Det skærer i øjnene med nogle af de design jeg har set. Jeg tror at den flotteste jeg har set er en PACE som kunne køre HD. Den ligner noget man kan være bekendt at have stående fremme. Force og digiality laver "rimeligt" design, men tag nu og drop det grønne 7-segment display.

KEF Q5, Q9c, Q compact
KEF 3000

super
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Oktober 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 29 Juni 2006 kl. 17:26 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Ang. DVB-T + DVB-S receiver, så har jeg en Digital Combo Receiver (CDC-7000 ST) Lejeboks fra Canal Digital med DVB-T + DVB-S indbygget og jeg bruger bare en stump ledning til antenne og det er mere end rigeligt til at tag DR1,DR2 & TV2 Fyn for mig, så det kræver næppe nogen super antenne for at kan tag det.

ang. opløsningen, så har DVB-T (digitalt tv) intet med HDTV at gøre for det kører i samme opløsning nemlig 720x576 som alm. tv signal og dvd gør og for at det er HDTV der mener jeg vi skal op i 1280x960 eller deromkring ,og der er vistnok kun en kanal her i dk der sender med den opløsning og det er C More HD fra Canal Digital

Til top Vis super's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af super

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes