Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 23:37   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV modtagere
 HIFI4ALL Forum : TV modtagere
Emne Emne: Selector og TV2??? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Soundfreak35
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 16 Oktober 2006 kl. 23:48 | IP-adresse registreret  

Hej. Vil skynde mig at sige at jeg ejer selektor'en fra day one og har aldrig haft problemer med. Men her i sidste 7-8 dage har jeg oplevet nogle mystiske ting. Det drejer sig om at jeg mangler undertekster på TV2? Har prøvet par gange med sluk/tænd metoden som har ikke hjulpet ret meget? Nu undrer jeg mig hvorfor har jeg ikke undertekster? Med andre kanaler har jeg overhovedet ikke noget at klager over. Har ikke kontaktet TDC i nu, men overvejer stærkt at gøre det imorgen, tidligt... Vil meget gerne høre forklaring på denne X-file??? Vil også gerne nævne at selektor kommer ud med varmen, men den har den altid gjort?

Til top Vis Soundfreak35's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Soundfreak35

bøje
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 17 Oktober 2006 kl. 00:15 | IP-adresse registreret  

Du skal købe en af de nye Selector Sagem 60 De gamle kan ikke vise undertekster på TV2 længere på grund af ny digital sende metode som gælder for DR1, DR2, TV2, og Tegnesprogskanalen, som man nu kan få digitalt i den lille pakke fra TDC ligesom DVB-T af den årsag er NRK1 fjernet fra den lille pakke.

Mvh. 

Til top Vis bøje's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bøje

Soundfreak35
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Oktober 2006 kl. 00:28 | IP-adresse registreret  

Hmmmm??? Du må ikke misforstå mig, men har lidt svært med at tro på den? Har slet ikke modtaget brev eller noget som helst fra TDC, med en eller anden forklaring til denne her??? Hvorfor sker den nu?
Til top Vis Soundfreak35's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Soundfreak35

lunddal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 17 Oktober 2006 kl. 11:33 | IP-adresse registreret  

TDC udsender ikke breve, men skriver nyheder på hjemmesiden og Infokanalens tekst-tv, hvor det længe har været offentliggjort, at vi nu får det
rene signal fra TV2, hvilket så betyder DVB undertekster, som de gamle Selectors ikke understøtter.
Til top Vis lunddal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lunddal

Soundfreak35
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Oktober 2006 kl. 12:33 | IP-adresse registreret  

Da jeg ringede for par måneder siden til tdc og har sprugt efter forskel mellem den nye sagem60 og den gamle jeg har, var forskellen kun i softwaren og menu'en på selve selector'en. Så, er ikke helt med, hvis det 2 er næsten ens, hvorfor har jeg ikke undertekster?

Soundfreak35
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Oktober 2006 kl. 12:49 | IP-adresse registreret  

Hej igen. Har snakket med tdc og forklaringen lød på; "Generelt fejl" hos tdc. Kunne ikke forstå at manglende undertekster var på grund af min gamle selector? Da min er også Digitalt.

Tommy21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2004
Sendt: 20 Oktober 2006 kl. 21:56 | IP-adresse registreret  

Jeg har ingen lyd på tv2 over selector...

Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95

Ps3, xbox 360, Wii, PsP
Til top Vis Tommy21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tommy21

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Sendt: 20 Oktober 2006 kl. 22:13 | IP-adresse registreret  

Tommy21 skrev:

Det lader til at TV2 automatisk slår over i prologic?

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

Thunder
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2004
Sendt: 20 Oktober 2006 kl. 22:15 | IP-adresse registreret  

Soundfreak35 skrev:
Hmmmm??? Du må ikke misforstå mig, men har lidt svært med at tro på den? Har slet ikke modtaget brev eller noget som helst fra TDC, med en eller anden forklaring til denne her??? Hvorfor sker den nu?

Det er kun tv2 det er gået ud over:
Kabel tv nyhed

Kunder med digitalmodtageren Sagem 60 kan se de nye, digitale kanaler uden brug af Selectorkort. Kunder med ældre digitalmodtagere skal af tekniske årsager have et Selectorkort for at se de nye kanaler.

Bemærk venligst, at det kun vil være muligt at se undertekster på den digitale version af TV2 med en Sagem 60-digitalmodtager.

Der kan stadig ses undertekster på DR1 og DR2.

Ingen grund til at fælde en regnskov, når info kan formidles via infokanalen og hjemmesiden

Tak TV2 for deres valg af sendemetode
Til top Vis Thunder's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thunder

Thunder
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Oktober 2006 kl. 22:18 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:
Tommy21 skrev:

Prologic ligger gemt i stereo signalet. Sendes aldrig seperat, så i alle tilfælde, ville man stadig have lyd - mono, nicam, prologic .. whatever.

Mindes du havde problemer tidligere med din modtager Tommy?

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Oktober 2006 kl. 23:11 | IP-adresse registreret  

Thunder skrev:
jdg1 skrev:
Tommy21 skrev:

Prologic ligger gemt i stereo signalet. Sendes aldrig seperat, så i alle tilfælde, ville man stadig have lyd - mono, nicam, prologic .. whatever.

Mindes du havde problemer tidligere med din modtager Tommy?

På min Selector slår den automatisk over i prologic  på TV2 - slår du den tilbage til stero går der ca. 2 sekunder og så slår den over i prologic igen.

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

Thunder
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Oktober 2006 kl. 23:19 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:
Thunder skrev:
jdg1 skrev:
Tommy21 skrev:

Prologic ligger gemt i stereo signalet. Sendes aldrig seperat, så i alle tilfælde, ville man stadig have lyd - mono, nicam, prologic .. whatever. Mindes du havde problemer tidligere med din modtager Tommy?

På min Selector slår den automatisk over i prologic på TV2 - slår du den tilbage til stero går der ca. 2 sekunder og så slår den over i prologic igen.

Det jo klart. Hardwaren registrere Dolby surround signalet.

Dolby Surround®: (4.0 / 2.0)
Den originale Dolby multi-kanal analoge film lyd der revolutionerede film lydsiden.
Denne teknologi koder 4 kanaler ind i et stereo lydspor, der bliver brugt til TV udsendelser og VHS videofilm.
Materiale der bliver kodet til Dolby Surround® er fuldt ud kompatibelt med mono og stereo systemer.
Ved brug på udstyr med Dolby Pro Logic® teknologien bliver lyden rekonstrueret til dens originale 4 kanals surround sound.

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Oktober 2006 kl. 08:40 | IP-adresse registreret  

Thunder skrev:
jdg1 skrev:
Thunder skrev:
jdg1 skrev:
Tommy21 skrev:

Prologic ligger gemt i stereo signalet. Sendes aldrig seperat, så i alle tilfælde, ville man stadig have lyd - mono, nicam, prologic .. whatever. Mindes du havde problemer tidligere med din modtager Tommy?

På min Selector slår den automatisk over i prologic på TV2 - slår du den tilbage til stero går der ca. 2 sekunder og så slår den over i prologic igen.

Det jo klart. Hardwaren registrere Dolby surround signalet.

Dolby Surround®: (4.0 / 2.0)
Den originale Dolby multi-kanal analoge film lyd der revolutionerede film lydsiden.
Denne teknologi koder 4 kanaler ind i et stereo lydspor, der bliver brugt til TV udsendelser og VHS videofilm.
Materiale der bliver kodet til Dolby Surround® er fuldt ud kompatibelt med mono og stereo systemer.
Ved brug på udstyr med Dolby Pro Logic® teknologien bliver lyden rekonstrueret til dens originale 4 kanals surround sound.

Men ikke desto mindre ret irriterende.........

Hvorfor kan man ikke bare vælge stereo ? (som man altid har kunnet)

KOS.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Marts 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 21 Oktober 2006 kl. 09:24 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:
Thunder skrev:
jdg1 skrev:
Thunder skrev:
jdg1 skrev:
Tommy21 skrev:

Det jo klart. Hardwaren registrere Dolby surround signalet. Dolby Surround®: (4.0 / 2.0) Den originale Dolby multi-kanal analoge film lyd der revolutionerede film lydsiden. Denne teknologi koder 4 kanaler ind i et stereo lydspor, der bliver brugt til TV udsendelser og VHS videofilm. Materiale der bliver kodet til Dolby Surround® er fuldt ud kompatibelt med mono og stereo systemer. Ved brug på udstyr med Dolby Pro Logic® teknologien bliver lyden rekonstrueret til dens originale 4 kanals surround sound.

Men ikke desto mindre ret irriterende.........

Hvorfor kan man ikke bare vælge stereo ? (som man altid har kunnet)

Samme problem her,har så været nød til at gå ind og lave indstillingen om fra Home Cinima til Stero men ser det ikke som et problem da jeg ikke har nogen kanaler der sender i DD eller Ds.

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 21 Oktober 2006 kl. 10:24 | IP-adresse registreret  

Vælg tråd og læs alt om Selector, men mest om Sagem 81 HD.

Tryk her 

Soundfreak35
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 14:38 | IP-adresse registreret  

Thunder skrev:
Soundfreak35 skrev:
Hmmmm??? Du må ikke misforstå mig, men har lidt svært med at tro på den? Har slet ikke modtaget brev eller noget som helst fra TDC, med en eller anden forklaring til denne her??? Hvorfor sker den nu?

Det er kun tv2 det er gået ud over:
Kabel tv nyhed

Kunder med digitalmodtageren Sagem 60 kan se de nye, digitale kanaler uden brug af Selectorkort. Kunder med ældre digitalmodtagere skal af tekniske årsager have et Selectorkort for at se de nye kanaler.

Bemærk venligst, at det kun vil være muligt at se undertekster på den digitale version af TV2 med en Sagem 60-digitalmodtager.

Der kan stadig ses undertekster på DR1 og DR2.

Ingen grund til at fælde en regnskov, når info kan formidles via infokanalen og hjemmesiden

Tak TV2 for deres valg af sendemetode

Fint nok! Så skal man have ny sagem-box hvis man skal have undertekster på TV2? Det kalder jeg monopoly! Har haft den gammle i 8-9 år, så skulle jeg have en nye en gratis? Men nej, skal af med 295-,?

lunddal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2006
Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 15:04 | IP-adresse registreret  

TDC kan jo ikke gøre for at TV 2 vælger at benytte DVB tekster.
Til top Vis lunddal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lunddal

Thunder
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 15:10 | IP-adresse registreret  

Soundfreak35 skrev:

Fint nok! Så skal man have ny sagem-box hvis man skal have undertekster på TV2? Det kalder jeg monopoly! Har haft den gammle i 8-9 år, så skulle jeg have en nye en gratis? Men nej, skal af med 295-,?

Hvorfor i alverden skulle du få en gratis? Det er TV2 der ændrer deres måde at sende undertekster på. Kan da umuligt være TDC's problem. TDC lejer ikke digital modtagere ud mere, efter skiftet til den nye Sagem. Ved skifte til ny, så skal man købe en modtager, ligesom alle parabol ejere skal idag. Forskellen er, at du får den meget billigere!

Kom nu over det monopol ævl

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 17:53 | IP-adresse registreret  

Men er det en "feature" eller en bug at tv2 på selector nu automatisk slår over i prologic (og at man ikke kan vælge stereo!)

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes