| Forfatter |
|
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 20 Juni 2007 kl. 19:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle...
Jeg er på det nærmeste 'blank' når det handler om teknikken bag tv-modtagelse...
Jeg bor i en mindre ejendom i København, hvor der er TCD Kabel TV 'indlagt'. Man kan vist vælge mellem tre forskellige pakker til hhv. 150, 240 og 310 kroner pr. måned.*
MEN...findes der en måde hvorpå jeg kan se TV uden at skulle betale til TDC? Jeg bryder mig, af mange grunde, ikke om dette firma og har ikke lyst til at se mine penge gå i dette firmas aktionærers lommer!
Findes der nogen muligheder?
*
| Skift til større kabel-tv-pakke |
0 kr. |
Skift til mindre kabel-tv-pakke
|
295 kr.
|
Saksede lige ovenstående fra TDCs hjemmeside. Jeg synes det er grove løjer...ja, jeg mener det er dybt uetisk! Det koster vel det samme at sende en tekniker ud...uanset om han skal 'opgradere' eller 'nedgradere'? Det er én af grundene til, at jeg ikke ønsker at 'støtte' dette udenlandske firma, der kalder sig TDC.
Mvh.
Niels
|
| Til top |
|
| |
Hattori Hanzo Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 20 Juni 2007 kl. 19:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Satellit eller Internet er vist din eneste mulighed for at undslippe TDC __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 20 Juni 2007 kl. 20:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Købe en Digital decoder box til antenne, så kan du modtage nogle få danske programer gratis, men hvis du bruge et TV til at se dem på, ja så skal du betale medialicens.
Hvis du eje en af disse tinge: Radio, TV, Computer og mobiltelefon, så skal du betale medialicens og du kan modtage det eller ej.
Du betale vel over huslejen til TDC kable TV, så må de se after om man kan undgå at modage TV signale, heller du kan få lov til at sætte en parbol op, så du selv kan vælge TV udbyder.
Ved god at der er TDC du ikke syndes, syndes at medialicense, er ligså slemme som TDC.
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
| Sendt: 20 Juni 2007 kl. 21:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
|
*
| Skift til større kabel-tv-pakke |
0 kr. |
Skift til mindre kabel-tv-pakke
|
295 kr.
|
Saksede lige ovenstående fra TDCs hjemmeside. Jeg synes det er grove løjer...ja, jeg mener det er dybt uetisk! Det koster vel det samme at sende en tekniker ud...uanset om han skal 'opgradere' eller 'nedgradere'? Det er én af grundene til, at jeg ikke ønsker at 'støtte' dette udenlandske firma, der kalder sig TDC.
|
|
|
Det kan godt være du synes det er uetisk, men det er nu meget normalt og ikke noget specielt for TDC. Hvis kunder gerne vil skifte til en dyrere løsning, så man får en større omsætning, så gør man det selvfølgelig så nemt for dem som muligt = gebyr frit. Hvis kunden vil skifte til en billigere løsning, så man mister omsætning, så kommer de til at betale gebyr. Det har intet med tekniker at gøre, du får ingen tekniker ud, hverken fra TDC eller nogen andre steder for 295 kr. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
| Sendt: 20 Juni 2007 kl. 21:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det ville være meget federe hvia man altid skulle betale 295,- Det kan jeg godt følge  __________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
| Til top |
|
| |
Aaberg Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 112
|
| Sendt: 22 Juni 2007 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vi skal til at betale 318 kr. om måneden for fuldpakken. Dette synes jeg er total vildt, når der oven i købet også skal betales for internet. Det løber hurtigt op i over 600 kr om måneden!!
Hvad gør man hvis man gern vil slippe billigere? Er der bare ikke noget alternativ eller?
|
| Til top |
|
| |
plafitracer Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 Januar 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 976
|
| Sendt: 23 Juni 2007 kl. 01:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stueantenne = ingen månedlige, kun licens...
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 23 Juni 2007 kl. 02:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ved ikke om de findes derovre, men jeg har haft stofa i mange år, og er glad for deres "program" samt muligheder
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 23 Juni 2007 kl. 08:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
rattanhuset skrev:
| Ved ikke om de findes derovre, men jeg har haft stofa i mange år, og er glad for deres "program" samt muligheder |
|
|
problemet er, at stofa ikke leverer til menigmand i hovedstaden, kun til antenneforeninger/boligforeninger. Mange steder er det forbudt at sætte parabol op og lige så mange steder er de gamle antenner på taget pillet ned. Så for mange er den eneste reelle mulighed for at se tv igennem tdc. I min boligforening er vi igang med at kigge på noget fælles, men det bliver enormt dyrt både hos stofa og canal digital, omkring 1,5 mill for installering til 100 lejligheder. Der til skal det siges at foreningen består af 8 opgange, 4 på hver side af vejen. TDC kan/vil kun levere kabel tv til den ene side??
Det mest underlige er egentlig vi har en parabol stående på taget, så alle kunne se dr2 da det kom frem __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |