Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 09:19   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV modtagere
 HIFI4ALL Forum : TV modtagere
Emne Emne: Digital DVB-T tuner eller ikke? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
NitroBlast
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 29 August 2007 kl. 12:42 | IP-adresse registreret  

Jeg er ved at anskaffe mig en dvd-optager, og jeg vil bare lige spørge, om det på nuværende tidspunkt kan betale sig at give lidt ekstra for en maskine med digital tuner, eller om man lige så godt kan vente med den digitale tuner, indtil det analoge sendenet lukkes ned om ca. 2 år?

WATT er et udtryk for kvantitet - ikke kvalitet ;o)
Til top Vis NitroBlast's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NitroBlast Besøg NitroBlast's Websted

slate
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Maj 2007
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 29 August 2007 kl. 12:52 | IP-adresse registreret  

Hvis den skal være fremtids sikret skal den også understøtte MPEG4... nu kender jeg ikke markedet men det og det er sikkert de færreste som tilbyder andet end MPEG2.

På den anden side ser det pt ud til at der går en rum tid før at DVB-T med MPEG4 bliver udbredt - se http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articl eid=1242&zoneid=19

Til top Vis slate's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af slate

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 29 August 2007 kl. 13:11 | IP-adresse registreret  

Jeg kan fortælle dig hvad jeg har gjort - købte en af de der Grundig scart DVB-T dimser til 300 kr. i kvickly. Super billed i forhold til det analog jeg havde før. Valget kommer også an på hvordan din dvd optager er skruet sammen, min kan f.eks. sættes til at optage så snart den får et signal på en bestemt scart indgang, så jeg slipper for at kode dobbelt, altså både harddisk optager + dvbt.

Mht. fremtidssikring, ja så syntes jeg 300 kr. er fint for en der kan det hele med tv guide, undertekster osv. Der skal sikkert aligevel noget nyt til når de begynder at sende 720p ud på dvbt, mpeg4 eller ej.
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

slate
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Maj 2007
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 29 August 2007 kl. 13:19 | IP-adresse registreret  

ja det lyder som vejen frem - minimum tab af investering
Til top Vis slate's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af slate

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 29 August 2007 kl. 13:27 | IP-adresse registreret  

= mere musik og film 
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

NitroBlast
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 29 August 2007 kl. 14:54 | IP-adresse registreret  

Jeg takker for de rigtigt brugbare svar!

Jeg bor i en boligforening, hvor vi har fællesantenne, så jeg har ikke brug for digital-tuner lige nu, men det kunne jo være, at det ville være mere fremtidssikret. Mit TV er et billedrørs-tv, som ikke bliver udskiftet før det brænder af, og den dvd-optager jeg har kig på, er en Sony RDR-HX750 eller en RDR-HXD970.

Jeg tror jeg sparer de ca. 1200,- og nøjes med en 750'er

WATT er et udtryk for kvantitet - ikke kvalitet ;o)
Til top Vis NitroBlast's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NitroBlast Besøg NitroBlast's Websted

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 29 August 2007 kl. 17:34 | IP-adresse registreret  

På den der hx750'er mener jeg kan det samme som min - prøv at kigge i manualen når du får den. Scart indgang 3 eller Decoder, som den vist også hedder kan det der smarte med at optage når den får input.

Held og lykke med det - jeg er i alt fald gald for min Sony ... og konen kan betjene den uden hjælp (yes!)

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes