Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 10:49   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV modtagere
 HIFI4ALL Forum : TV modtagere
Emne Emne: Jeg vil have Kvalitets-TV her til vinter (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mbm1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 11 September 2007 kl. 09:14 | IP-adresse registreret  

Har nu haft TDC-TV i ½ års tid og det har bestemt ikke være uden problemer. Det vil jeg ikke trætte jer med her.

Men jeg har kigget lidt på Canal Digital, som også udbyder HD-kanaler. Men hvordan er det med sådan en parabol-modtager. Hvor kan sådan en sættes op? Skal den sidde og skæmme husmuren? Eller kan den sættes et andet ikke så iøjenfaldende sted?

m.h.t TV så købte jeg et Philips 42" plasma for vel 3 år siden (18.000kr for et SD-TV)

Dette bør jeg vel også kigge efter en afløser til? Og hvad kan i foreslå? Skal være min. 42" og helst Plasma. Pris ikke over 15000kr

Til top Vis mbm1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mbm1

KBAndersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 11 September 2007 kl. 09:56 | IP-adresse registreret  

Panasonic eller Pioneer...Det er kvalivare begge to. Pioneeren lidt dyrer og måske en tand bedre. Har selv Panasonic og er yderst tilfreds og jeg var ellers meget skeptisk mht. fladskærmsteknologi i det hele taget. Men er meget tilfreds med mit næsten nye flade tv.

MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 11 September 2007 kl. 10:01 | IP-adresse registreret  

Jeg ved man kan få nogle parabol modtagere som er helt flade og kan sidde på taget. Men man ser dem ikke så mange steder da de vist nok er ret dyre. Men de skal om ikke andet peje ca syd alt efter hvilken satelit du skal modtage fra.

Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
Til top Vis MonoTovarisj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MonoTovarisj Besøg MonoTovarisj's Websted

kaso
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Sendt: 11 September 2007 kl. 11:30 | IP-adresse registreret  

Parabolen skal have frit sigte mod syd - dvs. ingen træer, hustage eller andet, der kan "skygge" for signalet. Udover dette er der (næsten) frit slag.
Til top Vis kaso's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kaso

mbm1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 September 2007 kl. 11:59 | IP-adresse registreret  

kaso skrev:
Parabolen skal have frit sigte mod syd - dvs. ingen træer, hustage eller andet, der kan "skygge" for signalet. Udover dette er der (næsten) frit slag.

Så den kan godt sættes på jorden i baghaven?

Er der en begrænsning i afstanden fra parabolen til modtageren?

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 11 September 2007 kl. 12:19 | IP-adresse registreret  

KBAndersen skrev:
Panasonic eller Pioneer...Det er kvalivare begge to. Pioneeren lidt dyrer og måske en tand bedre. Har selv Panasonic og er yderst tilfreds og jeg var ellers meget skeptisk mht. fladskærmsteknologi i det hele taget. Men er meget tilfreds med mit næsten nye flade tv.

Jeg har selv fået et pana som det ses i min profil nedenfor, og jeg er mere end tilfreds

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 11 September 2007 kl. 12:30 | IP-adresse registreret  

mbm1 skrev:

kaso skrev:

Så den kan godt sættes på jorden i baghaven?

Er der en begrænsning i afstanden fra parabolen til modtageren?

Jeg vil tro at de forskellige parabol modtagere har forskellige specifikationer og forskellig rækkevidde men er sikker på man kan få en antenne forstærker som kan forstærke det signal der kommer fra parabolen.

Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
Til top Vis MonoTovarisj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MonoTovarisj Besøg MonoTovarisj's Websted

mbm1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 September 2007 kl. 12:58 | IP-adresse registreret  

Vil gerne høre fra folk som har Canal Digital med HD-pakken hvordan kvaliteten er? også på de almindelige SD-kanaler

mbm1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 September 2007 kl. 18:51 | IP-adresse registreret  

Var lige nede i en sonofonbutik tror jeg det var, som solgte canal digital også.

Der var desværre ikke et Tv jeg kunne se kvaliteten af kanalerne på, men eksp. sagde at kvaliteten afhang af mit tv, og at det kun var HD kanalerne der var i "god" kvalitet.

Kvaliteten på SD-kanalerne var ikke i bedre kvalitet end på kabelTV

Jeg må indrømme jeg er i tvivl om hvad søren jeg skal vælge.

Det jeg i første omgang nok søger er TV-kanaler er i en kvalitet som alm. DVD -ikke nødvendigvis HD.

Mit SD-TV viser jo helt fint billede ved afspilning af DVDér. Så det at købe et HD-TV gør vel ikke forskellen da jeg ser det som om det ikke er TVét der er "flaskehalsen"

Håber i forstår hvad jeg mener og hvad det er jeg søger. Og håber I har en løsning?  

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Sendt: 30 September 2007 kl. 11:45 | IP-adresse registreret  

mbm1 skrev:
Vil gerne høre fra folk som har Canal Digital med HD-pakken hvordan kvaliteten er? også på de almindelige SD-kanaler

Du kan bare besøge en af Canal Digitals forhandlere. De kan alle demonstrere det for dig.

Jeg har det iøvrigt selv. Med en HD-receiver fra Canal Digital for du den bedst mulige billedkvalitet. De 6 HDTV kanaler ser selvfølgeligt fremragende ud, men også de almindelige SD kanaler er fine. De ser ikke nær så komprimerede ud som hos Viasat. HD-receiveren har også indbygget DVB-T tuner, som er nødvendig for at kunne modtage TV2.

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Sendt: 30 September 2007 kl. 12:00 | IP-adresse registreret  

mbm1 skrev:

Var lige nede i en sonofonbutik tror jeg det var, som solgte canal digital også.

Der var desværre ikke et Tv jeg kunne se kvaliteten af kanalerne på

Så må du finde en anden forhandler, for det er da ikke seriøst! Såvidt jeg ved er alle Expert / 2Tal butikkerne forhandlere af Canal Digital, og der vil du kunne se signalet kørt op på et TV.

mbm1 skrev:

eksp. sagde at kvaliteten afhang af mit tv, og at det kun var HD kanalerne der var i "god" kvalitet.

Kvaliteten på SD-kanalerne var ikke i bedre kvalitet end på kabelTV

Nu er "Kabel-TV" jo mange ting. Hvis du sammenligner med almindeligt analogt kabel-TV, så er billedkvaliteten med parabol langt bedre. Nu findes der jo også kabel TV med digitale receivere (Selector, Det digitale spejl m.v.). Hvordan billedkvaliteten er på disse sammenlignet med parabol ved jeg ikke.

mbm1 skrev:

Det jeg i første omgang nok søger er TV-kanaler er i en kvalitet som alm. DVD -ikke nødvendigvis HD.

Det får du desværre ikke. Canal Digital er dem der kommer tættest på, og på et almindeligt TV ser det "næsten" ligeså flot ud som en DVD film. Selv bruger jeg en projektor som TV, og så er forskellen tydelig. Kvaliteten på de 6 HDTV kanaler jeg kan modtage er til gengæld bedre end kvaliteten fra en DVD film.

mbm1 skrev:

Håber i forstår hvad jeg mener og hvad det er jeg søger. Og håber I har en løsning?  

Jeg håber jeg har kunnet bidrage lidt, og at du kan bruge mine kommentarer til noget

Rotte
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 30 September 2007 kl. 12:15 | IP-adresse registreret  

Jeg har "almindeligt" canal digital kørende hjemme hos os, og det ser rigtig anstændigt ud (også uden HD). Som TV har vi det akutelle 37'' Panasonic plasma.

Vores medleverede CanalDigial-Reciever er dog meget upålideligt, og i 25% af tilfældene går et eller andet galt når jeg programmerer den, så min HDD recorder kan optage en udsendelse. Der er kommet en software opgradering som den burde kunne dowloade fra satellitten, men det kan den ikke (den siger bare fejl) Jeg burde vidst egentligt brokke mig C.D. , men da vi alligevel snart flytter til et Stofa område gider jeg ikke rigtig

Til top Vis Rotte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rotte

Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 17 Oktober 2007 kl. 01:00 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har CanalDigital med HD-boks.

Virker perfekt.
HD-kanalerne er KANON - fås ikke bedre uden Blu-ray eller HD-DVD.
SD-kanalerne er "som de er" - samme kvalitet som på en digital selektor på kabelnettet - de er så gode som indholdsudbyderne nu engang sender.. DVS meget er super flot, men særligt kanal 4 og 5 er rimeligt ringe.. Men det er de både på Sat, Kabel, Fibernet og analog antenne - og det er kvaliteten af signalet / komprimeringen, ikke kun indholdet jeg snakker om

Du kan sætte en sattelit-modtager (parabolen) på en pæl i haven eller bagsiden af dit tag væk fra vejen.. eller hvor du har lyst, så længe der ikke er noget der skygger mod syd, hvorfra den skal modtage signalet. CD plejer at have "juletilbud" hvor installation og parabol-skål etc. er gratis, eller koster 1 krone, hvis man binder sig for 12 måneder. På den måde pumper de lige abbonements-tallene inden årsregnskabet. Spring bare på - de leverer altså varen.

Kabel-Længdemæssigt kan du sagtens trække 30 meter kabel uden problemer.. tror jeg har 20-25 meter på mit loft, og det kører bare - der skal være orkan og lynstorm samtidig, hvilket jeg kun har prøvet 1 gang - før der er udfald - selv på HD-kanalerne, som ellers burde være følsomme.

Mht. sat-boks - hvis du lejer, får du bare en ny - ingen problemer overhovedet.
Mange trækkes med gamle bokse, men inden jeg købte HD-boks (de kunne ikkelejes dengang de kom frem) skiftede jeg boks 3 gange på 2 måneder - endte med den der kombi-boks med DVB-T og hele pivtøjet - helt uden bøvl.

Prøv det prøv det - der er vist nu endeligt kommet "hele" 2 HD-kanaler på kabelnettet.. mens vi andre har 8 HD kanaler på Satelitten, og har haft 5-6 stykker i oer 1 år nu. Juhuuu hvor det kører for TDC.

Held og lykke med det.

Offcourse

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes