| Sendt: 17 Oktober 2007 kl. 16:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg havde den ære, at køre rundt med ingeniør fra Samsung, LG og Hyundai i dit område.
Jeg tror at du skal tættere på kysten..! vi fandt et sted ved Rungsted-kyst hvor vi fik ikke mindre end 32 kanaler ind ”i Sverige kan man købe Viasats kanaler på DVB_t” men bare vi kørte de 4-6 km ind mod Holte, var der intet signal at hente.
Jeg fik også forklaret, at DVB-t signalet kan/skal man ikke betragte som, et normalt antenne signal, og du kan være så uheldig at når signalet når til Hillerød/kombineret med afstand til den Svenske sende mast, er det lige nok til at fasen er vendt. Og det med at vende fasen er utrolig vigtig med DVB-t da det er sådan, at din DVB-t tuner locker på det første signal den føler i fase, ikke nødvendigvis det kraftigste.
PS: ifølge disse ingeniør ”nogle rigtig nørder, der aldrig havde været udenfor Korea” var hele DVB-t systemet noget arve L…T de mente da klart man kunne gøre alt bedre, billigere og lettere ved at baserer det på MPEG4 i stæder for at satse på forældet MPEG2. __________________ INNOVATING not IMITATING
|