Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 08:08   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV modtagere
 HIFI4ALL Forum : TV modtagere
Emne Emne: Plamager i billedet på trods af Selector (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
balloonhorsens
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 27 Oktober 2007 kl. 18:49 | IP-adresse registreret  

Hej alle!

Har købt et demo-brugt Samsung LCD TV 32" som jeg er glad for.
Har derefter købt en Selector uden abonnement hos TDC, og har sat den op med hjælp fra TDC pr. tlf. Det hele virker, og jeg har hul igennem til
det digitale signal (DR1, DR2 og TV2).

Mit kabelTV signal går til selectoren med et antennekabel, derfra til TV'et med scart (eneste mulighed på denne Sagem 60). Problemet er, at jeg
synes mit billede er uskarpt. Især hudfarver ser lidt mærkelige ud, fx kan det se ud som om personer har "plamager" i panden. Baggrundsfarver,
fx en rød væg, står nærmest og "svinger" og prikker, det ser ud som om der er røde plamager på den røde baggrund. Håber det er forståeligt
hvad jeg beskriver.

Når man betaler kassen for en Selector kan man vel med rette forvente et skarpt (jeg er ikke entusiast) billede? Jeg sidder ca 2,5 m fra mit 32"
TV, men problemet med plamagerne er der også hvis jeg går længere væk. Kan der være noget i vejen med mit TV?

De venlige mennesker hos TDC support siger, at der ikke er noget i vejen med mit signal, med andre ord får jeg det digitale signal ind. Jeg synes
bare overhovedet ikke det er pænt. Kan det skyldes scart-ledningen? Man kunne jo også vente til februar og købe TDC's nye boks til den tid.

Håber på svar fra en venlig sjæl herinde Jeg får TV'et tjekket hos Tape Connection på mandag - men jeg tænker at da det er en demovare,
fejler det sikkert ikke noget (så ville de have opdaget det i butikken).

Tak for Jeres tid!

Michael.
Til top Vis balloonhorsens's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af balloonhorsens

torpedo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 28 Oktober 2007 kl. 07:59 | IP-adresse registreret  

Hej Michael,

Det lyder desværre som et kendt issue jeg før har læst om hos Samsung. Flg. tråd omhandler det nævnte problem, du kan bl.a se et par screenshots for sammenligning:

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=45356

Det lyder som om at et besøg hos TC er den bedste løsning.

Til top Vis torpedo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af torpedo

balloonhorsens
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Oktober 2007 kl. 18:06 | IP-adresse registreret  

Tak for svar

Jeg snakkede også med TC igår. Den flinke medarbejder kunne godt huske mig og sagde, at de jo havde et andet demo-TV stående som jeg så
kunne få i stedet for. Men jeg er lidt bange for at det er den model der er screenshot af ovenfor (M61). Så jeg ved ikke helt hvilket ben jeg skal stå
på. Håber at den M61'er jeg kan få i stedet intet fejler. Så er alt jo godt.

Ellers skulle jeg lægge penge oveni og få en af de nye Samsung modeller. Eller et andet TV. Men det ville være surt. Den jeg har købt var trods alt
sat ned fra 10k til 5k, så alt burde jo være i orden. Update følger!

Michael.
Til top Vis balloonhorsens's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af balloonhorsens

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 28 Oktober 2007 kl. 18:15 | IP-adresse registreret  

Du skulle nok prøve at se på Pioneer fladskærm (dem har TC også, nok også til demo pris) end Samsung, Samsung er et af de ringes
fladskærme mærker man kan købe, ok de koster selfølig mindre end Pioneer fladskærm, men man få hvad men betale for.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

balloonhorsens
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Oktober 2007 kl. 18:42 | IP-adresse registreret  

Det virker da lidt vildt - det er mit inftryk at Samsung er det måske mest solgte i DK.

Anyway, måske jeg lægger lidt penge oveni for at få noget andet.

Mic.

balloonhorsens
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Oktober 2007 kl. 18:55 | IP-adresse registreret  

Hej igen

Skal man generelt være nervøs for at Samsung LCD TV udvikler dette plamage-fænomen? Hvad skal man så købe hvis det er? 32", max 8k. Jeg vil
bare have et skarpt billede med min selector.

Tak

Mic.

balloonhorsens
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Oktober 2007 kl. 19:15 | IP-adresse registreret  

Mit tv er Samsung LCD 32 R 72

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 28 Oktober 2007 kl. 22:46 | IP-adresse registreret  

Men bruge du selector ?

balloonhorsens
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Oktober 2007 kl. 08:40 | IP-adresse registreret  

Jep

Har nu fået byttet mit TV. De havde endnu et stående - samme model. Og nu er der ingen problemer. Jeg troede bare Samsung var udmærkede TV
- nu ved jeg, at jeg skal købe noget andet næste gang.

Men der er jo også noget økonomi i det. Nu har jeg fået mit TV til 5k, og det synes jeg er en god deal. Så jeg er ok tilfreds. Bortset fra, at jeg synes
det er for dårligt at Selector boksen kun kan tilsluttes med scart stik. Så ryger idéen med at købe den, synes jeg.

mentallapse....
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 07 November 2007 kl. 12:37 | IP-adresse registreret  

Hej alle!

Har købt et demo-brugt Samsung LCD TV 32" som jeg er glad for.
Har derefter købt en Selector uden abonnement hos TDC, og har sat den op med hjælp fra TDC pr. tlf. Det hele virker, og jeg har hul igennem til
det digitale signal (DR1, DR2 og TV2).

Øhhh-undskyld !!

Du skriver, at du har købt en Selector UDEN abonnement - hvorfor det? Det er da med et abonnement du får de rigtige digitale signaler....

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 07 November 2007 kl. 13:45 | IP-adresse registreret  

Det er ind til vider kun med HD Selector og IP-TV boxen fra TDC, man kan få et ægte digital signal hele vejen på grund af de er den enste med
HDMI udgang fra TDC, der er desværre ikke komme SD Selector box med HDMI udgang (de skulle hvis værre på vej, men med hastighed som
TDC har, kan det nok tage lange tid), så SD TV er lige med analog overførlse og HDTV er lige med digital overførlse.

Men det skal lige siges at hvis man kan hente RGB over scart stik fra Selector og TV kan modtage RGB over scart stik, og Tv har indbygget en
rigtig god scaler, er der ingen grund til at bruge en digital overførlse, man kan minst opnår ligså så god (nogle gang beder) billde på denne måde.

Ruben
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2006
Sendt: 07 November 2007 kl. 14:26 | IP-adresse registreret  

Hej

Samsung laver udemærket skærme og har været heldige med et par modeller som ligger helt i top i diverse tests. Så at Samsung skulle være bundskraberen tror jeg nu ikke på. Det er helt rigtigt at Pioneer laver de nok bedste skærme men også noget dyrere.
Efter min mening burde den Samsung skærm være et nogenlunde køb, og prisen taget i betragtning finder man nok ikke nogen bedre.

Ruben
Til top Vis Ruben's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ruben

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes