Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 19:08   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV modtagere
 HIFI4ALL Forum : TV modtagere
Emne Emne: Digitalt TV via Common Interface? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
CosworthDriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 01 November 2007 kl. 12:04 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har købt mig et Panasonic Plasma TV (TH-37PX70) og har pt. TDC´s normale analoge TV-pakke. Nu er det så jeg tænker på hvordan jeg får digitalt tv via kabel uden at skal have den grimme Sagem modtagerbox fra TDC stående (som jeg også mener er i alt for dårlig kvalitet, bl.a. mht. tilslutningsmuligheder). Desuden ønsker jeg heller ikke endnu en fjernbetjening, da jeg har nok af disse i forvejen.

Jeg har i diverse tyske hifi og video-blade læst om brugen af CI-moduler på satellitmodtagere. Og så er det jeg tænker. Kan man ikke købe et CI-kortlæser modul fra Tyskland, hvori man så kan bruge TDC's kort og derigennem modtage digitalt tv via kabel (da mit TV jo har et CI på bagsiden)? Så vidt jeg ved er TDC's kort af Viaccess-typen (mener jeg at have læst et eller andet sted)?

Se f.eks. her:

http://www.srt-versand.de/shopdh/catalog/index.php?cPath=484 _550

Kan sådan et CI-modul ikke bruges?

Nogle som har erfaringer med ovenstående?

Mvh

CosworthDriver

Til top Vis CosworthDriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CosworthDriver

larl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 01 November 2007 kl. 12:14 | IP-adresse registreret  

CosworthDriver skrev:

Nej, for selve digital tuneren i TV'et virker ikke til kabel-tv.

Den tuner der sidder i er af typen DVB-T, som er beregnet til digital TV udsendt via master på landjorden. Nogle fællesantenner genudsender dog DVB-T signalet, så det også nogle steder i landet kan modtages selvom man henter sit TV via kabel.

De store kabel-tv udbydere bruger derimod DVB-C, som er digital TV via kabel. Og Selector er en DVB-C modtager til Viaccess, som er den kodning TDC kabel-tv benytter til kanalerne.

Der findes TV med DVB-C tuner. Loewe har modeller. Metz også. Og Sony er på markedet med en masse modeller i år. Disse TV vil kunne erstatte Selector - men det kan dit Panasonic PX70 ikke.

/Lars

CosworthDriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 01 November 2007 kl. 18:53 | IP-adresse registreret  

larl skrev:

CosworthDriver skrev:

Nej, for selve digital tuneren i TV'et virker ikke til kabel-tv.

Den tuner der sidder i er af typen DVB-T, som er beregnet til digital TV udsendt via master på landjorden. Nogle fællesantenner genudsender dog DVB-T signalet, så det også nogle steder i landet kan modtages selvom man henter sit TV via kabel.

De store kabel-tv udbydere bruger derimod DVB-C, som er digital TV via kabel. Og Selector er en DVB-C modtager til Viaccess, som er den kodning TDC kabel-tv benytter til kanalerne.

Der findes TV med DVB-C tuner. Loewe har modeller. Metz også. Og Sony er på markedet med en masse modeller i år. Disse TV vil kunne erstatte Selector - men det kan dit Panasonic PX70 ikke.

/Lars

Det jeg tænkte på er, om man ikke kan få et CI-modul med DVB-C modtager indbygget (og kortlæser)? For det ville da gøre det hele mere enkelt.  

Til top Vis CosworthDriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CosworthDriver

Landsbytosse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Oktober 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 04 November 2007 kl. 17:40 | IP-adresse registreret  

Det kan du ikke, dit tv skal have en DVB-C indbygget for at kunne afkode DVB-C det fås ikke i kort version desværre.
Til top Vis Landsbytosse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Landsbytosse

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes