| Forfatter |
|
Exxtreme Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1694
|
| Sendt: 08 Januar 2008 kl. 22:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey gutter
Jeg faldt lige over denne som jeg synes er fed (den sorte model).
http://www.technisat-force.tv/indexfd21.html?nav=Sat_DVB_S_, en,64-1
Den kan alt det jeg har brug for, men spørgsmålet er om den virker på mit Canal Digital?
Jeg fik at vide i butikken da jeg hentede min Sagem HD boks, at kort og boks ikke var parret (låst) til hinanden, så det burde da virke ikke?
Har skrevet til Canal Digital og hørt dem, for gider ikke vente på at de finder en de vil sælge...
Der er lidt mere teknisk info her: http://www.marcush.de/2007/02/22/hdtv-receiver-technisat-dig it-hd-s1-pvr/
Og det er altså den sorte model på billede nummer 2 jeg gerne vil have... Glæder mig til at høre hvad Canal Digital har at sige...
EDIT: Boksen er jo lavet af Force (Technisat) som allerede har fået godkendt en HD boks ved Canal Digital, så mon ikke den virker...
|
| Til top |
|
| |
digitalt.tv Forum Bruger

Bruger siden: 15 November 2005
Status: Offline Indlæg: 88
|
| Sendt: 09 Januar 2008 kl. 07:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den bør virke med Canal Digital kort.
Bemærk at den ikke kan optage 2 HDTV kanaler samtidigt. __________________ http://www.digitalt.tv
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Januar 2008 kl. 15:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ved jeg, men det har jeg heller ikke brug for...
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Januar 2008 kl. 17:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har stadig ikke hørt fra Canal Digital, men mon ikke det er fordi de ikke vil indrømme at den virker... Og selv vil tjene på en boks når de engang vil sælge en anden HD boks end den skod Sagem boks vi har nu...
Men det vil nu også være fladt at bruge penge på dyret i tyskland for så derefter at finde ud af at den ikke virker...
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
| Sendt: 10 Januar 2008 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har fået at vide at Canal Digitals kort og satboxe idag er parrede til hinanden.
Jeg har selv HD boks og tilhørende kort fra canal digital. Imorgen har jeg en bekendt som også får sådan et sæt, og så skal jeg nok prøve at tage mit kort med over til ham og se om det virker i hans modtager. Hvis det virker, så er kort + boks jo ikke parret sådan som Canal Digital påstår. Jeg vil nemlig også meget gerne selv have en anden modtager 
Jeg får det prøvet i weekenden og melder tilbage senest mandag. __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Januar 2008 kl. 12:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
perejvind skrev:
|
Hej
Jeg har fået at vide at Canal Digitals kort og satboxe idag er parrede til hinanden.
Jeg har selv HD boks og tilhørende kort fra canal digital. Imorgen har jeg en bekendt som også får sådan et sæt, og så skal jeg nok prøve at tage mit kort med over til ham og se om det virker i hans modtager. Hvis det virker, så er kort + boks jo ikke parret sådan som Canal Digital påstår. Jeg vil nemlig også meget gerne selv have en anden modtager 
Jeg får det prøvet i weekenden og melder tilbage senest mandag.
|
|
|
Ja jeg har også læst flere steder at de er parrede, men han fortalte mig i butikken at de ikke var, men jeg fik også boksen inden selve abonnementet blev oprettet fordi de havde lavet en fejl, så måske er jeg bare heldig...
Men vil meget gerne høre fra dig når du har fået testet med din ven...
|
| Til top |
|
| |
kaso Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Status: Offline Indlæg: 959
|
| Sendt: 11 Januar 2008 kl. 18:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med 500Gb ser den helt fornuftig ud - bortset fra en væsentlig detalje (for mig): Den mangler DVB-T!
Jeg har idag Grundig 6450 (SD) - og har "blandet" DVB-S og -T kanaler i samme programliste, så jeg reelt kun har 1 modtager og dermed nemme og hurtige kanalskift uanset "kilde". Det vil jeg nødigt undvære. Selvfølgelig kan jeg programmere mig ud af det med min fjernbetjening (Logitech Harmony) - og det er reelt kun TV2, jeg har brug for på DVB-T, men alligevel.....
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Januar 2008 kl. 19:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
perejvind skrev:
|
Hej
|
|
|
Har du fået testet om jeres bokse og kort er parrede?
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Januar 2008 kl. 20:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Exxtreme skrev:
perejvind skrev:
|
Hej
|
|
|
|
|
|
Ja, så har jeg testet. Hans kort virker fint i min receiver. Og mit kort fungerer i hans receiver.
Om det er en tilfældighed kan jeg jo ikke vide. Måske nogle af kortene er parrede og andre ikke? __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Januar 2008 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
perejvind skrev:
Exxtreme skrev:
perejvind skrev:
|
Hej
|
|
|
|
|
|
Ja, så har jeg testet. Hans kort virker fint i min receiver. Og mit kort fungerer i hans receiver.
Om det er en tilfældighed kan jeg jo ikke vide. Måske nogle af kortene er parrede og andre ikke?
|
|
|
Det er sgu rart at høre... Og i har begge den samme Sagem HD boks som mig???
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Januar 2008 kl. 20:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Januar 2008 kl. 20:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Januar 2008 kl. 22:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Ja, det er rigtigt nok at der er 3 HD bokse, som er godkendt, men det er kun Sagem boksen der kan bruges idag. Grundig og Force boksen er til det gamle MPEG2 system, som ikke bruges længere af Canal Digital.
Den boks du linker til ser ganske rigtigt fed ud. Men kan den optage et HD-signal? Mon ikke bare den gemmer det som et almindeligt SD signal, ligesom de harddisk recordere vi kender idag? __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
| Til top |
|
| |
digitalt.tv Forum Bruger

Bruger siden: 15 November 2005
Status: Offline Indlæg: 88
|
| Sendt: 13 Januar 2008 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
DigiCorder HD S2 kan optage HDTV. Den gemmer som det sendes. Trods Twin tuner kan den dog kun optage 1 HDTV kanal af gangen. __________________ http://www.digitalt.tv
|
| Til top |
|
| |
Kvistgaard Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 27
|
| Sendt: 13 Januar 2008 kl. 22:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv en Sagem boks fra Canal Digital. Den var i en periode i stykker og jeg lånte en anden i forretningen hvor jeg købte den. Den virkede uden problemer i en uge og den blev ikke omkodet til mit kort.
Hvis de virkelig er parrede vil det sansynligvis først give problemer når der skal hentes opdateringer. __________________ /Kvistgaard
Pioneer PDP-LX5090H ||
Harman Kardon AVR 235 || Harman Kardon DVD 22 || AudioVector K1 Super || AudioVector K-X || AudioVector KC Super || AudioVector M Sub
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Januar 2008 kl. 16:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
perejvind skrev:
|
Hej
Ja, det er rigtigt nok at der er 3 HD bokse, som er godkendt, men det er kun Sagem boksen der kan bruges idag. Grundig og Force boksen er til det gamle MPEG2 system, som ikke bruges længere af Canal Digital.
Okay... Jeg har slet ikke set på deres specs.
Den boks du linker til ser ganske rigtigt fed ud. Men kan den optage et HD-signal? Mon ikke bare den gemmer det som et almindeligt SD signal, ligesom de harddisk recordere vi kender idag?
Den kan godt optage i HD-opløsning |
|
|
|
| Til top |
|
| |
Morten Fog Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 106
|
| Sendt: 27 Januar 2008 kl. 20:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej
nogen der ved om den kan sende signalet diregte igennem, så den ikke stå for scalingen? altså så normale SD programmer kommer ud på hdmi'en som 480/576i? og fx 1080i også kommer som 1080i og ikke 1080P
for det er da helt sikkert en ting jeg ikke vil undvære.
__________________ mvh Morten Fog
|
| Til top |
|
| |