Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 23:20   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV modtagere
 HIFI4ALL Forum : TV modtagere
Emne Emne: Hjælp til antenneforstærker (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Bigby
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2008
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 29 Marts 2008 kl. 23:02 | IP-adresse registreret  

I mit nye hus er der en god håndfuld kabel-tv-stik. Signalet kommer ind i  den fløj, der ligger længst væk fra stuen, hvor signalet derfor bliver for svagt. Det forværres af, at jeg har en T-adapter i stue-stikket, så jeg også kan se kabel-tv på pcen i det tilstødende kontor.

På loftet sidder en større installation, hvor signal-forstærkeren vistnok hedder Arcodan 93138-220. I bunden har den to blå skruer - men uden nogen forklaring af, hvad de laver. Opsætningen er ret uoverskuelig, fordi der tidligere har været webspeed i huset.

På selve forstærkeren er påtrykt 4-25MHz der hvor signalet kommer ind. Herfra er tegnet dels en vandret streg til udgangs-stikket. Dels en sløjfe, der går gennem en cirkel med EQU og dernæst en cirkel med ATT. Til højre herfor står 20 DB 45-862 MHz, hvorpå stregen går ned til udgangsstikket, så der dannes en firkant. Håber dette giver en smule mening for folk, der har forstand på den slags.

Hvad skal jeg skrue på for at få stærkere signal i stuen - uden at overstyre de andre tv-udtag, hvor billedet står flot? Eller er det noget, jeg bør overlade til en tv-fagmand med måleudstyr osv?
Til top Vis Bigby's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bigby

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes