Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 08:34   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV modtagere
 HIFI4ALL Forum : TV modtagere
Emne Emne: Endelig kan 1080i HDTV/AC3 optages (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
OleH
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2007
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 08 April 2008 kl. 21:44 | IP-adresse registreret  

Jeg fik den nye Canal Digital HD modtager/ Recorder d.d. Yep den optager HD og AC3 lyd, herligt.

Meeen der ikke AC3 lyd via HDMI, hmmmm.

Måske en software opdatering hjælper her? hvilket dog ikke er muligt pt. da der skal være signal på ingang 2 som desværre ikke er muligt for
mig pt. da jeg kun har et kabel og singel lnb monteret, og man kan ikke nøjes med at bruge indgang 2 hverken før eller efter
installation/opsætning. Jeg er enlig ligeglad med at kunne se et´og optage et andet program, software opdatering, så nu skal man ud og have ny
lnb og trække kabler, bare surt.

Software ver. er 1.4.1

Støj fra blæser er ikke værst kun under opstart, men jeg skal lige optage noget mere og se om støjen stiger i takt med temp. som i øvrigt også
kan ses i menuen.

Hilsner

OleH

Andre her der har fået den nye modtager/recorder?

Til top Vis OleH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af OleH

kaso
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Sendt: 09 April 2008 kl. 12:56 | IP-adresse registreret  

Spændende!

Skriv meget gerne dine videre erfaringer her - jeg går også og lurer på, om min Grundig 6450 snart skal have en afløser.....

Hvordan fungerer kanalskift (hurtig/langsom)?

Har den TV-modulator indbygget?

Kan DVB-T delen klare MPEG-4 (når de skifter)?

Til top Vis kaso's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kaso

PARASOUND
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 November 2004
Sendt: 09 April 2008 kl. 13:54 | IP-adresse registreret  

Hvor købte du den henne er det hos CD og hvad gav du for den
Til top Vis PARASOUND's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PARASOUND

O'Brian
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 11 April 2008 kl. 09:30 | IP-adresse registreret  

Ja, kigger spændt med her. Har bestilt for 12 dage siden. 1500,-  Jeg abonere i forvejen.

Til top Vis O'Brian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af O'Brian

JeppeJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2008
Lokalitet: Sverige
Sendt: 17 April 2008 kl. 03:06 | IP-adresse registreret  

Jeg har også lige fået den nye Sagem HD receiver/ HDD recorder fra Canal digital.

Den er bare helt kanon! Bedste fjernbetjening jeg har prøvet til dato!

Støjniveauet på blæseren er ok. Det er til at leve med. Men er tv´et slukket og receiveren kører kan man sagtens høre den.

Optage delen i den er super let at anvende.

Jeg skal lige have sat det nye hovede på parabolen som fulgte med receiveren. Så skal der ses HD på mit nye PX80....  Det har jeg ikke afprøvet endnu. Men digital billedet er jo helt kanon i forhold til analogt signal.

Jeg vidste ikke man kunne købe receiveren hos Canal digital...?? Jeg troede kun man kunne leje den....

Til top Vis JeppeJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JeppeJ

OleH
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 April 2008 kl. 11:56 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg haft min kørende i 11 dage, og er absolut ikke tilfreds.

Den støjer for meget, den har et niveau hvor støjen er rimelig hvis man har et nogneunde normalt nivaeu på sine højtaler, men men så lige
pluselig så tager fanden ved den, og nu er støjen simpelhen for høj. Efter nogle minutter falden den til tilbage til sit normale niveau! Det er s.. da
forringe i med sådan et produkt i 2008.

Så er der lige lyden via HDMI, her er ingen Dolby Digital lyd, kun via s/pdif kan man få DD lyd.

Og så fryser billedet på den, det er specielt på Kanal 5 HD, det sker 2 gange med ca. 28min. mellemrum under en film, så prøver den vist selv at
genstarte når man slukker for den på remote, men det tager en krig at få den op at køre igen, og den endelig at kommet igang igen, så starter
den på program 1. Det er simpelhen forringe at sende et produkt på gaden som ikke fungere, og ikke nok med det, så vil de have penge for den
også!

Den er da lige til forbrugerstyrelsen, kontant og basta.

Jeg har haft CA i 2 år, og har nu haft 3 modtager, en PACE HD, SAGEM 81 HD og nu den nye med harddisk, og ingen og jeg mener ingen af dem
har været 100% i orden, enten har modtageren været defekt eller også skulle man vente i flere månder på en software opdatering, som adligevel
ikke får modtageren til at fungere optimal, herunder b.la. lyd udfald på DD modtager der låser, usynkron lyd, laaaaangsom EPG, text tv som
fungere dårligere end på tv app. fra 1980. osv. osv.

Hvad siger i her i forumet er i alle tilfreds?

JeppeJ, fik du et nyt hoved med "LNB" sammen med modtageren? og hvor meget betalte du for??

Hilsner

OleH

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 19 April 2008 kl. 12:33 | IP-adresse registreret  

Hej OleH

Spændende at høre om dine oplevelser med den nye receiver. Jeg har selv Sagem HD81 receiveren som jeg er godt tilfreds med. Den virker fint. Jeg bruger en projektor som TV, og HDTV billedkvaliteten er simpelthen fremragende

Jeg havde også tænkt på at opdatere til den nye receiver med harddisk, men hvis der er en blæser der hele tiden larmer, så beholder jeg den jeg har. Kører blæseren hele tiden, eller er det kun når harddisken er i drift? Jeg går ud fra at harddisken kan indstilles til at slukke, hvis den ikke har været i brug i nogle munutter.

JeppeJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 April 2008 kl. 13:20 | IP-adresse registreret  

OleH :

Det er sgu synd du har så mange problemer med din nye Hd boks. Min virker upåklageligt! Gad vide om du ikke kan få den byttet...?? Min laver ikke de fejl du nævner. (Ikke indtil videre ihvertfald).

Ja jeg fik en LNB med på 4 udgange. Jeg skal sætte den op i dag faktisk. Kører stadig på det gamle hovede.... Jeg kan ikke se HD endnu. Håber det er pga. det gamle hovede.

Jeg er ny kunde, så jeg betalte 390 Kr. for oprettelse inkl. levering på min kammerats adresse. Jeg bor i Malmø, så jeg sætter det selv op. Jeg betaler 99 kr. om måneden som mange andre.

Kan man virkelig købe boksen separat? Så man slipper for at skulle betale de 99 kr. om måneden?

OleH
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 April 2008 kl. 11:51 | IP-adresse registreret  

Ja, mon ikke de sender en ny.

Gad vide om der skal følge en LNB med når man er kunde i forvejen, når man tilkøber den nye modtager?
Nogen der ved noget om dette?

JeppeP:
Når man er kunde i forvejen, plus total. Så koster den dk 1.500,-

perejvind; Blæseren køre hele tiden med svag lyd, som dog er ganske forstyrende ved lave niveauer. En gang i mellem starter blæseren så op
med fulde omdrejninger, uden at jeg optager eller afspiller fra harddisken og efter nogle min. så falder den tilbage til det svage niveau.

Er der nogen der ved hvilket filsytem man bruger på disken og hvilket fil format der bruges?

Mvh. OleH

JeppeJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 April 2008 kl. 11:29 | IP-adresse registreret  

Jeg fik automatisk et hovede med til min parabol, da jeg modtog den nye receiver.

Så fik jeg trukket et ekstra kabel i går. Og det resulterede i jeg kom til at flænse det gamle kabel.

Så nu skal jeg ud og købe en splejs. Gad vide om Harald Skrald har sådan noget.
Er det specielt til Parabol kabler eller kan man bruge det samme som til alm. tv antennekabel?

Jeg kan stadig ikke se HD. Så jeg ringede til CD og spurgte hvorfor.... Det er såmænd bare fordi de første 14-18 dage er en visningsperiode og der får man ikke lov til at se HD. Tak for det!!

Ang. støj på min receiver, så gør den som OleH siger : blæseren kører hele tiden ved svagt lydniveau og nogle gange kører den op i et par minutter for igen at falde til det normale.

Det kan godt være lidt irriterende hvis man ser fjernsyn om aftenen når kæresten er gået i seng og man har skruet lidt ned for lyden. Så man man sagtens høre blæseren når den kører op i RPM.

PARASOUND
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 November 2004
Sendt: 22 April 2008 kl. 16:33 | IP-adresse registreret  

har også den nye fra cd med harddisk i men hvad er jeres signal på jeg har på ca 160 viser god

hvad er jeres signal på ?????

Til top Vis PARASOUND's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PARASOUND

JeppeJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 April 2008 kl. 13:47 | IP-adresse registreret  

Min viser 2/3 af signal "barren".  Den er også god.

kaso
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Maj 2008 kl. 12:55 | IP-adresse registreret  

Jeg har nu også købt en sådan boks. Satelitdelen fungerer upåklageligt - 197/200 i signal og ingen problemer.

Derimod har jeg problemer med DVB-T, der mildest talt kører dårligt. Jeg har en gl. UHF-antenne (med en løs forstærker) liggende på loftet, hvilket i sig selv ikke er optimalt, men min tidligere boks (Grundig 6450) havde ingen problemer og fungerede 100% stabilt med denne løsning. Det virker derfor som om DVB-T-tuneren er (meget) ringe - er der andre, der har oplevet tilsvarende - og/eller har gode idéer?

kaso
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Maj 2008 kl. 09:24 | IP-adresse registreret  

kaso skrev:

Jeg har nu også købt en sådan boks. Satelitdelen fungerer upåklageligt - 197/200 i signal og ingen problemer.

Derimod har jeg problemer med DVB-T, der mildest talt kører dårligt. Jeg har en gl. UHF-antenne (med en løs forstærker) liggende på loftet, hvilket i sig selv ikke er optimalt, men min tidligere boks (Grundig 6450) havde ingen problemer og fungerede 100% stabilt med denne løsning. Det virker derfor som om DVB-T-tuneren er (meget) ringe - er der andre, der har oplevet tilsvarende - og/eller har gode idéer?

Hmm - det har nu kørt upåklageligt siden....

Det skal siges, at ved nærmere eftertanke, havde vi 2 bærbare PC'ere kørende med WLAN i samme rum, da problemet opstod.....

Jeg tror, at jeg ved lejlighed skal have skiftet mine antennestik til de skærmede (RF-tætte) typer...

greve
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Februar 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 04 Juni 2008 kl. 22:22 | IP-adresse registreret  

Jeg modtog min Canal Digital HD box i denne uge med quad-LNB og 25 meter antennekabel i kassen, mange tak for det Canal Digital. Og alt det for 1500 som eksisterende total-kunde.

Min kone klager over blæseren, som hun siger hun kan høre konstant. Mig generer den ikke, måske er jeg døv på de rette frekvenser.

Et irritationsmoment er dog, at mange af de normale ikke-HD kanaler bliver ret små på skærmen, nogle af dem med ret tykke sorte rande hele vejen rundt, hvorfor skaleres disse mon ikke op til at fylde lidt mere på skærmen? Har andre også dette problem eller er det mon noget med min skærm (står i øvrigt også overfor udskiftning).

kaso
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Juni 2008 kl. 15:15 | IP-adresse registreret  

Blæseren er et irritationsmoment - også hos os!

Størrelsen på billedet kan du regulere ved at trykke på "on demand"-knappen - svjh.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes