| Forfatter |
|
HIFI4ALL Lukket konto

Bruger siden: 14 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1301
|
| Sendt: 02 Maj 2006 kl. 23:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
MonoTovarisj Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1487
|
| Sendt: 02 Maj 2006 kl. 23:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så må vi se om tv2 stadig fastholder at de sender i 4:3 .. spader...  Men hvis de vil sende HD så bliver de vel nødt til at sende 16:9 da man ikke kan sende HD i 4:3 med letterbox.
__________________ MonoTovarisj
Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
|
| Til top |
|
| |
Administrator Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3105
|
| Sendt: 02 Maj 2006 kl. 23:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
MonoTovarisj skrev:
Så må vi se om tv2 stadig fastholder at de sender i 4:3 .. spader... 
Men hvis de vil sende HD så bliver de vel nødt til at sende 16:9 da man ikke kan sende HD i 4:3 med letterbox. 
|
|
|
Har digitv, og her sendes der altså 16:9??? Modsat DR, skal man dog manuelt selv vælge formatet.
|
| Til top |
|
| |
McDave Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 208
|
| Sendt: 03 Maj 2006 kl. 10:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad menes der
"i den kommende periode ikke sende HDTV til alle danskere, men på længere sigt ønsker vi naturligvis også at udsende HDTV-produktioner på vores egne netværk"
hvilken periode er der tale om? og hvorfor ikek alle danskere, når nu de siger de vil sende ud til seerne..... har det noget med udbydere at gøre...tdc/stofa? __________________ Mit Grej
|
| Til top |
|
| |
Epedemic Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juli 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 24
|
| Sendt: 03 Maj 2006 kl. 10:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er tale om VM perioden... Og de sender kun via kabeltv, dvs man SKAL have tdc kabeltv eller stofanet...
I øvrigt gad jeg godt vide mere om boksen... Har selv en Medion fladskærm, som jeg ikke regner med er "HD Ready" da den hverken har HDMI eller component :( Til gengæld har den DVI, men jeg tvivler på den indgang støtter HDCP... Så vidt jeg har læst er det dog kun et problem hvis HD boksen kræver HDCP, og det er det jeg ikke ved om den gør :P
|
| Til top |
|
| |
McDave Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 208
|
| Sendt: 03 Maj 2006 kl. 13:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
aaah... ok.. så med "deres" net, mener de luftvejene? __________________ Mit Grej
|
| Til top |
|
| |
lunddal Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 815
|
| Sendt: 03 Maj 2006 kl. 14:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Administrator skrev:
Har digitv, og her sendes der altså 16:9???Modsat DR, skal man dog manuelt selv vælge formatet. |
|
|
Det lyder som om du har Selector og TDC kabeltv, der netop havde det problem med manuel omskiftning, men det blev da løst for ca. en uge siden
- ingen problemer her.
|
| Til top |
|
| |
StoneColdO Forum Bruger

Bruger siden: 24 August 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 130
|
| Sendt: 03 Maj 2006 kl. 17:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det nok med en Selector og et HD-ready TV for at kunne se dette?
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 03 Maj 2006 kl. 17:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
StoneColdO skrev:
| Er det nok med en Selector og et HD-ready TV for at kunne se dette? |
|
|
Det skal være den nye HD selector, ellers ja. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
Thomasen Forum Bruger

Bruger siden: 25 Februar 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 117
|
| Sendt: 03 Maj 2006 kl. 18:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Epedemic skrev:
Der er tale om VM perioden... Og de sender kun via kabeltv, dvs man SKAL have tdc kabeltv eller stofanet...
I øvrigt gad jeg godt vide mere om boksen... Har selv en Medion fladskærm, som jeg ikke regner med er "HD Ready" da den hverken har HDMI eller component :( Til gengæld har den DVI, men jeg tvivler på den indgang støtter HDCP... Så vidt jeg har læst er det dog kun et problem hvis HD boksen kræver HDCP, og det er det jeg ikke ved om den gør :P |
|
|
Det vil sige at man ikke kan se det i HD, hvis man er tilsluttet til en fællesantenne?
|
| Til top |
|
| |
StoneColdO Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Maj 2006 kl. 18:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
StoneColdO skrev:
|
|
Det skal være den nye HD selector, ellers ja.
|
|
|
Altså en Sagem 60 ?
|
| Til top |
|
| |
MonoTovarisj Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1487
|
| Sendt: 04 Maj 2006 kl. 01:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Administrator skrev:
MonoTovarisj skrev:
Så må vi se om tv2 stadig fastholder at de sender i 4:3 .. spader... 
Men hvis de vil sende HD så bliver de vel nødt til at sende 16:9 da man ikke kan sende HD i 4:3 med letterbox. 
|
|
|
Har digitv, og her sendes der altså 16:9??? Modsat DR, skal man dog manuelt selv vælge formatet.
|
|
|
Ja det har jeg hørt at de nu sender 16:9 når man ser det digitalt, så det kunne da godt være man skulle overveje at få digital tv2 .. hvad skal der til når man har tdc kabel ? __________________ MonoTovarisj
Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
|
| Til top |
|
| |
Thunder Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 231
|
| Sendt: 04 Maj 2006 kl. 06:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
StoneColdO skrev:
Otto, TC skrev:
StoneColdO skrev:
|
|
|
|
|
Altså en Sagem 60 ? |
|
|
Kom nu ind i kampen
Sagem 60 har jo kun scart udgang og understøtter ikke HD, Sagem 60 har nøjagtig samme billedkvalitet som den gamle store grå. Gammel svend i nye stramme klæder med mini-jack udgang for digital lyd.
Der er en ny selector på vej til HD med indbygget harddisk og HDMI udgang. Skulle lande på tdc KABELTV's lagere d.24 Maj, hvornår tdc PRIVAT får den (dvs. butikkerne!), vides ej.
|
| Til top |
|
| |
StoneColdO Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Maj 2006 kl. 09:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thunder skrev:
StoneColdO skrev:
Otto, TC skrev:
StoneColdO skrev:
|
|
|
|
|
Altså en Sagem 60 ?
|
|
|
Kom nu ind i kampen
Sagem 60 har jo kun scart udgang og understøtter ikke HD, Sagem 60 har nøjagtig samme billedkvalitet som den gamle store grå. Gammel svend i nye stramme klæder med mini-jack udgang for digital lyd.
Der er en ny selector på vej til HD med indbygget harddisk og HDMI udgang. Skulle lande på tdc KABELTV's lagere d.24 Maj, hvornår tdc PRIVAT får den (dvs. butikkerne!), vides ej. |
|
|
Pardon, men som temmelig noob, var jeg ikke klar over dette. Nogen ide om hvad den nye selector kommer til at koste, da den formentlig er nødvendig for at kunne fortsætte mit Canal+ abon.
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 04 Maj 2006 kl. 09:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
StoneColdO skrev:
Thunder skrev:
StoneColdO skrev:
Otto, TC skrev:
StoneColdO skrev:
|
|
|
|
|
Altså en Sagem 60 ?
|
|
|
Kom nu ind i kampen
Der er en ny selector på vej til HD med indbygget harddisk og HDMI udgang. Skulle lande på tdc KABELTV's lagere d.24 Maj, hvornår tdc PRIVAT får den (dvs. butikkerne!), vides ej. |
|
|
Pardon, men som temmelig noob, var jeg ikke klar over dette. Nogen ide om hvad den nye selector kommer til at koste, da den formentlig er nødvendig for at kunne fortsætte mit Canal+ abon.
|
|
|
Søgefunktionen er en god ting....der er adskillige tråde om dette 
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 04 Maj 2006 kl. 09:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thunder skrev:
StoneColdO skrev:
Otto, TC skrev:
StoneColdO skrev:
|
|
|
|
|
Altså en Sagem 60 ?
|
|
|
Kom nu ind i kampen
Sagem 60 har jo kun scart udgang og understøtter ikke HD, Sagem 60 har nøjagtig samme billedkvalitet som den gamle store grå. |
|
|
Jeg har faktisk både den gamle og den nye box og har sammenlignet de to. Den nye har en marginal bedre billedkvalitet. Hvad dette skyldes ved jeg ikke (måske bedre mpeg2 dekoder?), men forskellen er der!
Derudover er det sku´ meget fedt at se film fra Canal Digital - knivskarpt billede (næsten som dvd) og Dolby Digital 5.1 lyd 
|
| Til top |
|
| |
kenneth1605 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 13
|
| Sendt: 04 Maj 2006 kl. 10:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
StoneColdO skrev:
Thunder skrev:
StoneColdO skrev:
Otto, TC skrev:
StoneColdO skrev:
|
|
|
|
|
Altså en Sagem 60 ?
|
|
|
Kom nu ind i kampen
|
|
|
|
|
Hej.
Som tidligere skrevet lander HD selector d. 29. maj til en pris a 2495 dkr. Inkl. i prisen er abonnement på alle 64 VM kampe i HD kvalitet (720p).
Jeg har i dag fra pålidelig kilde hørt, at der kun kommer 2000 stks til landet - dvs af de butikker som er registreret selectorforhandlere for hver mindre end 10 stks. Dette betyder helt klart at der bliver rift om box'ene.
Er der andre som kan bekræfte dette?
Venlig hilsen
Kenneth
|
| Til top |
|
| |
Thunder Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 231
|
| Sendt: 04 Maj 2006 kl. 10:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
kenneth1605 skrev:
Som tidligere skrevet lander HD selector d. 29. maj til en pris a 2495 dkr. Inkl. i prisen er abonnement på alle 64 VM kampe i HD kvalitet (720p).
Jeg har i dag fra pålidelig kilde hørt, at der kun kommer 2000 stks til landet - dvs af de butikker som er registreret selectorforhandlere for hver mindre end 10 stks. Dette betyder helt klart at der bliver rift om box'ene.
Er der andre som kan bekræfte dette?
Venlig hilsen
Kenneth |
|
|
Så vil jeg være endnu en pålidelig kilde, arbejder i tdc, og holde folk til min info og data og forsikre om at der på nuværende tidspunkt, ikke er kommet andre oplysninger end det jeg har viderbragt her. Der vil være selectorer til alle, omend de måske kommer i rater. 24 Maj er dato'en der er blevet oplyst til butikkerne, at tdc KABELTV vil have dem på lager. Vil ikke modsige din kilde, men blot pointere at butikkerne ikke er informeret om det samme åbenbart. Afhængig af hvor pålidelig din kilde er
Venter selv spændt som alle andre
|
| Til top |
|
| |
lunddal Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 815
|
| Sendt: 04 Maj 2006 kl. 12:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thunder skrev:
Der er en ny selector på vej til HD med indbygget harddisk og HDMI udgang. Skulle lande på tdc KABELTV's lagere d.24 Maj,
hvornår tdc PRIVAT får den (dvs. butikkerne!), vides ej. |
|
|
Tja, TDC har jo offentligt sagt den 29. maj, men der skulle ikke være harddisk indbygget.
|
| Til top |
|
| |
kenneth1605 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 13
|
| Sendt: 04 Maj 2006 kl. 20:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thunder skrev:
kenneth1605 skrev:
Som tidligere skrevet lander HD selector d. 29. maj til en pris a 2495 dkr. Inkl. i prisen er abonnement på alle 64 VM kampe i HD kvalitet (720p). Jeg har i dag fra pålidelig kilde hørt, at der kun kommer 2000 stks til landet - dvs af de butikker som er registreret selectorforhandlere for hver mindre end 10 stks. Dette betyder helt klart at der bliver rift om box'ene. Er der andre som kan bekræfte dette?
Venlig hilsen Kenneth |
|
|
Så vil jeg være endnu en pålidelig kilde, arbejder i tdc, og holde folk til min info og data og forsikre om at der på nuværende tidspunkt, ikke er kommet andre oplysninger end det jeg har viderbragt her. Der vil være selectorer til alle, omend de måske kommer i rater. 24 Maj er dato'en der er blevet oplyst til butikkerne, at tdc KABELTV vil have dem på lager. Vil ikke modsige din kilde, men blot pointere at butikkerne ikke er informeret om det samme åbenbart. Afhængig af hvor pålidelig din kilde er
Venter selv spændt som alle andre  |
|
|
Officiel dato ifølge oncable.dk er 29. maj, og der skulle efter sigende kun lande 2000 stk på samme dato - selvfølgelig kommer der flere løbende, men spørgsmålet er - hvor mange kan de nå at smide ud inden VM i fodbold?
Vh
Kenneth
|
| Til top |
|
| |