Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 19:04   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Kommentarer til nyheder
 HIFI4ALL Forum : Kommentarer til nyheder
Emne Emne: Harmonic Technology CyberLight kabler (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
HIFI4ALL
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 14 November 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 29 Januar 2008 kl. 20:18 | IP-adresse registreret  

I feltet af audio kabel forbedringer, er det svært at identificere et revolutionært gennembrud, der faktisk kan ændre industrien. Harmonic Technology har formået dette med introduktionen af serien af CyberLight kabler.

Læs hele nyheden her:
http://www.hifi4all.dk/content/templates/nyheder.asp?article id=1777&zoneid=1

Til top Vis HIFI4ALL's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HIFI4ALL

Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 30 Januar 2008 kl. 10:44 | IP-adresse registreret  

Citat fra nyheden:

Lydsignalet konverteres til lys og sendes gennem kablet med lysets hastighed for i den anden ende at blive konverteret tilbage til lyd. Gennem vores unikke Light Analog Module (LAM) Photon Transducer Light Signal, der er småt nok til at passe ind I et RCA stik. Der er tale om en ren analog forbindelse – ‘med lysets hastighed’.

Der konverteres altså til lys for at kunne transmitere med lysets hastighed og så tilbage til lyd!? Det er jo forkert og vildledende.

Der konverteres fra elektriske signaler til lyssignaler, som på en optisk forbindelse i en CD eller DVD spille. I begge tilfælde er overførslen med lysets hastighed....

Lyd er trykvariationer i luft.....det er noget helt andet.....

Man opnår (muligvis) galvanisk adskillelse imellem apparaterne, men om det er en fordel er ikke sikkert.

27pH
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 30 Januar 2008 kl. 11:23 | IP-adresse registreret  

Prøv at læse Stereophiles test og målinger. De skriver bl.a. at hvis de havde været almindelige kabler ville de have været betegnet som defekte. Det er en gammel test. Utroligt at de egentlig stadig sælger dem.

vH pH

Til top Vis 27pH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 27pH

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Sendt: 30 Januar 2008 kl. 12:06 | IP-adresse registreret  

Har kablet monteret en konverter i hver ende.Skal det så have strømforsyning til disse konvertere.

MVH

André Jensen

Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen

27pH
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Januar 2008 kl. 12:09 | IP-adresse registreret  

Andre skrev:

Har kablet monteret en konverter i hver ende.Skal det så have strømforsyning til disse konvertere.

Jep.

vH pH

harmonic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Sendt: 30 Januar 2008 kl. 12:52 | IP-adresse registreret  

Jeg lugter ren dyrked woodoo

27pH
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Januar 2008 kl. 12:55 | IP-adresse registreret  

harmonic skrev:
Jeg lugter ren dyrked woodoo

Det ved jeg snart ikke. Her kan man i det mindste måle sig frem (det er helt galt). De rigtige voodooprodukter er efter min meing dem hvor man ikke kan måle noget eller se noget, men lader det være op til forbrugeren at overbevise sig selv (var der nogen der sagde quantum purifier?).

vH pH

Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 30 Januar 2008 kl. 13:50 | IP-adresse registreret  

At de stadig sælges er en indikator for at der netop ikke fokuseres på lyden, men på produktets øvrige egenskaber.....og så noget at fortælle om men man ikke spiller musik...

Typsik hi-fi, hobby for dem der keder sig og ikke bryder sig speceilt meget om musik..

janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Sendt: 30 Januar 2008 kl. 20:07 | IP-adresse registreret  

Tja ... du anvender en hundedyr forforstærker med super elektronik og lyd. Sender så signalet gennem 2 små konverter-chips drevet af en lille udvendig strømforsyning, ned til din lige så hundedyre effektforstærker. Undskyld, men jeg kan ikke se logikken!

Hvis det er galvanisk adskillelse som gør det, så er trafoerne opfundet .... og de virker!

Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006
Sendt: 30 Januar 2008 kl. 20:34 | IP-adresse registreret  

27pH skrev:

Prøv at læse Stereophiles test og målinger. De skriver bl.a. at hvis de havde været almindelige kabler ville de have været betegnet som defekte. Det er en gammel test. Utroligt at de egentlig stadig sælger dem.

vH pH

Lad os starte med et link til den anmeldelse:     http://www.stereophile.com/cables/805harm/

Lad os tage et citat fra den anmeldelse: I believe that what I think now, and have thought almost since I first installed Harmonic Tech's new CyberLight Wave and P2A LAM cables in my system, is true: The CyberLights represent one of the greatest technological breakthroughs in high-performance audio that I have experienced in my audiophile lifetime. Gulp.

Lad os se hvad andre en gutten her siger: A number of serious cable skeptics within the high-end industry have visited me in the past few months. After listening sessions in which we made many cable swaps and A/B comparisons, they came to the same conclusions I have about the clear superiority of naturally musical presentation the LAM technology provides.

Lad os lige se på princippet: There is no digital conversion, nor is amplitude or frequency modulation involved. The process is purely analog.

Jeg undrer mig over dit ærinde omkring dette produkt, vil lige sige at jeg ikke har nogen tilknytning til firmaet eller nogen erfaring med lytning til produktet, MEN jeg er træt af idioter som ikke gider sætte sig bare perifert ind i det de udtaler sig om skal forpeste en mulig "short cut" til bedre lyd, ved at vanskelliggøre markedsføringen med så unfair midler!

mvh M
Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury

Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 30 Januar 2008 kl. 21:11 | IP-adresse registreret  

Hvordan kan en "short-cut" bestå af to convertere og et stykke lysleder på få centimeter....til erstatning af få centimeter elektrisk kabel uden convertere??

Et argument: Kommunikation med LYSTES HASTIGHED.....woooooow.....det er der bare også uden det kabel

Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006
Sendt: 30 Januar 2008 kl. 21:14 | IP-adresse registreret  

Groove skrev:

Hvordan kan en "short-cut" bestå af to convertere og et stykke lysleder på få centimeter....til erstatning af få centimeter elektrisk kabel uden convertere??

Et argument: Kommunikation med LYSTES HASTIGHED.....woooooow.....det er der bare også uden det kabel

Nej jeg må nok give dig ret i at du har svært ved at se det.....
Men husk ingen er jo forpligtet udover deres talenter .

Hvordan synes du egentlig kablet lyder?
Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury

27pH
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Januar 2008 kl. 21:39 | IP-adresse registreret  

Mercury skrev:

Jeg undrer mig over dit ærinde omkring dette produkt, vil lige sige at jeg ikke har nogen tilknytning til firmaet eller nogen erfaring med lytning til produktet, MEN jeg er træt af idioter som ikke gider sætte sig bare perifert ind i det de udtaler sig om skal forpeste en mulig "short cut" til bedre lyd, ved at vanskelliggøre markedsføringen med så unfair midler!

Jeg kan da citere tilbage fra samme anmeldelse et par sider længere fremme:

If this review were of a conventional product, I would dismiss it as being broken. Ultimately, no matter what someone might think of its sound—and Michael Fremer is one the most skilled listeners I know of—I really don't see how the CyberLight P2A and Wave cables can be recommended. I am puzzled that Harmonic Technology, which makes good-sounding, reasonably priced conventional cables, would risk their reputation with something as technically flawed as the CyberLight

Det er skam ikke noget jeg har fundet på.

vH pH

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 30 Januar 2008 kl. 21:54 | IP-adresse registreret  

et kabel med over 1% harmonisk forvrængning - og indbygget loudness. Det her er toppen.

Hvad sker der for Mercury - kan han ikke læse? Åbenbart ikke hele testen.
Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman

Simon R
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Maj 2005
Sendt: 30 Januar 2008 kl. 22:01 | IP-adresse registreret  

Mercury skrev:
27pH skrev:

vH pH

Lad os starte med et link til den anmeldelse:     http://www.stereophile.com/cables/805harm/

Lad os tage et citat fra den anmeldelse: I believe that what I think now, and have thought almost since I first installed Harmonic Tech's new CyberLight Wave and P2A LAM cables in my system, is true: The CyberLights represent one of the greatest technological breakthroughs in high-performance audio that I have experienced in my audiophile lifetime. Gulp.

Lad os se hvad andre en gutten her siger: A number of serious cable skeptics within the high-end industry have visited me in the past few months. After listening sessions in which we made many cable swaps and A/B comparisons, they came to the same conclusions I have about the clear superiority of naturally musical presentation the LAM technology provides.

Lad os lige se på princippet: There is no digital conversion, nor is amplitude or frequency modulation involved. The process is purely analog.

mvh M

Det er vel ikke et faktum men netop et postulat at kablet er et "short cut". Og det er vel egentlig en ganske sund praksis at forholde sig kritisk til en købmands lovprisning af egne produkter?

Og da især når princippet bag kablerne virker meget kontraintuitive.

Og da vel også når man betænker, at kun TV-Shop lover mere end den gennemsnitlige hifi-producent [Her bør man også betænke at der er en hamrende prisforskel mellem plastik fra TV-Shop og plastik fra hifi-producenterne.]

Hvorfra kommer antagelsen at hifi-producenter skånselsløst jagter den gode lyd? Gør de det på samme måde som fx Arla skånselsløst jagter den gode kvalitet? Eller er det tænkeligt at også kabelINDUSTRIEN søger profit?

Hvem er det egentlig der står i vejen for hvem?

Til top Vis Simon R's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Simon R

Carsten S Chr
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Schmidt Audio

Bruger siden: 05 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 30 Januar 2008 kl. 22:01 | IP-adresse registreret  

Lige min mening:

Jeg mener ikke det er fair at slagte et produkt på den måde - og slet ikke når man ikke engang har hørt det !

Tvivlen må komme den tiltalte tilgode !  

Carsten Schmidt Christensen
Til top Vis Carsten S Chr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Carsten S Chr

Gonzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 April 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 30 Januar 2008 kl. 22:16 | IP-adresse registreret  

Bevæger strøm i en elektrisk leder sig ikke med noget der minder om lysets hastighed ?

Under alle omstændigheder skal jeg ikke have den slags roderi i min signalvel- stor tilhænger KISS princippet

Mvh. Gonzo

Til top Vis Gonzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gonzo

Sjoenne
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 30 Januar 2008 kl. 23:26 | IP-adresse registreret  

27pH skrev:

Mercury skrev:
<SPAN style="COLOR: rgb(0,153,255); FONT-STYLE: italic"><BR style="COLOR: rgb(0,153,255); FONT-STYLE: italic"></SPAN><SPAN style="COLOR: rgb(0,0,0)"></SPAN><SPAN style="FONT-WEIGHT: bold; COLOR: rgb(153,0,0)">Jeg undrer mig over dit ærinde omkring dette produkt, vil lige sige at jeg ikke har nogen tilknytning til firmaet eller nogen erfaring med lytning til produktet, MEN jeg er træt af idioter som ikke gider sætte sig bare perifert ind i det de udtaler sig om skal forpeste en mulig "short cut" til bedre lyd, ved at vanskelliggøre markedsføringen med så unfair midler!</SPAN><SPAN style="COLOR: rgb(0,153,204); FONT-STYLE: italic"></SPAN>

Jeg kan da citere tilbage fra samme anmeldelse et par sider længere fremme:

If this review were of a conventional product, I would dismiss it as being broken. Ultimately, no matter what someone might think of its sound—and Michael Fremer is one the most skilled listeners I know of—I really don't see how the CyberLight P2A and Wave cables can be recommended. I am puzzled that Harmonic Technology, which makes good-sounding, reasonably priced conventional cables, would risk their reputation with something as technically flawed as the CyberLight

Det er skam ikke noget jeg har fundet på.

vH pH

Hvis man læser den anmeldelse fra start til slut - kan det da ikke være mere klart: Kablet skal lyttes på, for at kunne bedømmes. Det er de færreste der lytter med måleudstyr som reference. Lytteren siger ét - måleteknikeren siger noget helt andet.

Men det gipper da lidt i en, når man først hører om det... men at kvæle det helt inden man har lyttet på det, synes jeg er useriøst. Øret/hjernen VIL snydes, og opfattelsen af "god lyd" og målbar "korrekt lyd" er to vidt forskellige universer.

Jeg kunne meget godt tænke mig at lægge ører til hvad det er for en fisk det her.. måske man får mulighed for det?
Til top Vis Sjoenne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sjoenne

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Sendt: 31 Januar 2008 kl. 09:29 | IP-adresse registreret  

Virkeligt interresant det her.Der er ingen tvivl om at et kabel, der ændre signalet så meget som tilfældet er her, vil lyde anderledes end alle andre kabler.Det bliver så opfattet som bedre end alle andre kabler, af en del anmeldere.Om ikke andet, kan man da i dette tilfælde, med 100% garanti sige det gør en forskel.

MVH

Andé Jensen

Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 31 Januar 2008 kl. 19:53 | IP-adresse registreret  

Herligt! Endnu et idiotisk produkt til hifi-folket.

Jeg er sikker på at dette produkt vil appelere til dem der i forvejen ejer en afmagnetiseringsmaskine til vinylplader, og som rutinemæssigt polerer deres sikringer en gang om dagen.

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes