Forfatter |
|
HIFI4ALL Lukket konto

Bruger siden: 14 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1301
|
Sendt: 10 Oktober 2008 kl. 16:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
virious Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Oktober 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1508
|
Sendt: 10 Oktober 2008 kl. 19:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med biksen  Fine produkter - bliver spændende at høre dem  - Vir
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
Sendt: 10 Oktober 2008 kl. 19:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og prisen ?
|
Til top |
|
|
Yoshimura Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 404
|
Sendt: 10 Oktober 2008 kl. 19:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan ikke være mange basseører
__________________ Pathos Logos // Esound E5 Signature Edition // PURE DRX 702 // GamuT L5 // Analog Research Gold Raincoat Reference RCA + XLR // S.O.S. interconnect // Teflar ell. Xindak ht. kabler
|
Til top |
|
|
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
Sendt: 10 Oktober 2008 kl. 19:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Står på hjemmesiden
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
Til top |
|
|
Acorn Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 89
|
Sendt: 10 Oktober 2008 kl. 19:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjaa... hvad med at prøve hjemmesiden. __________________ Hvert femte menneske på jorden er kineser. Så må der være en i min familie. Det kunne være mor? Eller far? Min søster Pernille? Eller måske min adoptivbror Ho Chau Chei? ...tror sgu det er Pernille.
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
Sendt: 10 Oktober 2008 kl. 19:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad skal jeg sige andet end dovenskab fra min side, undskyld
|
Til top |
|
|
virious Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Oktober 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1508
|
Sendt: 10 Oktober 2008 kl. 19:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så mangler vi jo bare, at den gode M.W. byder på cocktails og en lytter
|
Til top |
|
|
Chr. R. Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1113
|
Sendt: 10 Oktober 2008 kl. 20:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
"Earthquake Danmark har åbent når du har fri: Hverdage 17-22"
Nope, gælder ikke for mig 
Men vi får vel mulighed for at se lidt produkter i morgen... __________________ M.v.h.
Christian
|
Til top |
|
|
M.W. Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 20 Juli 2008 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 91
|
Sendt: 10 Oktober 2008 kl. 21:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chr. R. skrev:
Men vi får vel mulighed for at se lidt produkter i morgen... |
|
|
Det kan du tro  Det er netop pakket sammen.. __________________ Morten Witzel
|
Til top |
|
|
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
Sendt: 10 Oktober 2008 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan sige god for Platine Noiree højttalerne, de er intet mindre end mega gode på stort set alle punkter. 
Gør Jer den tjeneste at tage en lytter på dem!
|
Til top |
|
|
Nygaard Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 585
|
Sendt: 11 Oktober 2008 kl. 16:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange spændende produkter, men jeg må dog tilstå at jeg ikke har meget tiltro til de "slim-line" højtalere. 4" mellemtoner + en 10" sub til at give punchet i bunden lugter langt væk af flad/overanstrengt lyd  Titan (bliver den en del af programmet?) ser meget mere interessant ud, men der er vi selvfølgelig også oppe i en helt anden prisklasse.
__________________ Mvh. Henrik Nygaard
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
Sendt: 11 Oktober 2008 kl. 16:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det ikke Platine Noiree, der har 4" mellemtoner + en 10" sub til at give punchet i bunden, det ville give lidt hen af SA lyd men med bas ?
Men selfølig så se Titan mere ud som en rigtig B&W klon, der er nok også mere rigtig højtale i den en i Platine Noiree, de laver jo også en center
højtale med en mellem tone der spille op af, det kan da ikke lyd god.
|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
Sendt: 11 Oktober 2008 kl. 17:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eller også kunne man vælge at lytte til produkterne inden at man udtaler sig.
At antage at PN har en flad lyd viser at man burde ligge ører til dem.
StarTrek skrev:
Men selfølig så se Titan mere ud som en rigtig B&W klon,. |
|
|
Mon ikke det er B&W der er kloner af andre? bare fordi at vi her i danmark bedst kender B&W med det "design" betyder ikke at de har førsteret til det.
At sammenligne B&W med Titan generelt er vist en fornærmelse af rang imod Titan.
StarTrek skrev:
der er nok også mere rigtig højtale i den en i Platine Noiree, de laver jo også en center højtale med en mellem tone der spille op af, det kan da ikke lyd god. |
|
|
Nu er det godt nok en basenhed, men tak for et sagligt indlæg baseret på hvad du har hør... nå nej, det har du ikke.
Jeg er ked af at det lige skal gå ud over jer to, men Earthquake nyheden er desværre et typisk eksempel på dansk smålighed hvor man rakker ned på produkter man ikke har hørt eller kender.
Det er vist efterhånden alment accepteret at man så vidt muligt skal holde sig til førstehåndsviden for at det skrevne ord har bare en smule validitet for os andre. Alt andet er spild af egen og vi andres tid.
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
Sendt: 11 Oktober 2008 kl. 17:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan nok værre rigtig at vi er lidt for meget dansk smålighed
Derfor er det vel et grundlag for en god debat om Earthquake vs. andre mærker, og selfølig skal jeg høre Earthquake prod. Deres Effekt
forstærker se intrassant ud og det gør skam også Platine Noiree, men jeg har bere lidt respekt for højtale med små enheder som SA, men man
kan jo bliver omvendt.
|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
Sendt: 11 Oktober 2008 kl. 17:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan vi godt blive enige om, jeg er også som tidligere SA ejer meget skeptisk over for højttalere med små enheder, men man må som udgangspunkt også være åben overfor nye oplevelser. Eks. har jeg været meget positivt overrasket overfor CV's CLSC serie, på trods af at man jo antager at alt CV per definition er elendigt.
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|
M.W. Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 12 Oktober 2008 kl. 03:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Er det ikke Platine Noiree, der har 4" mellemtoner + en
10" sub til at give punchet i bunden, det ville give lidt hen af SA lyd
men med bas ?
|
|
|
Predator skrev:
Mange spændende produkter, men jeg må dog tilstå at jeg ikke har meget tiltro til de "slim-line" højtalere. 4" mellemtoner + en 10" sub til at give punchet i bunden lugter langt væk af flad/overanstrengt lyd  Titan (bliver den en del af programmet?) ser meget mere interessant ud, men der er vi selvfølgelig også oppe i en helt anden prisklasse.
|
|
|
Platine Noiree er ikke med 10" sub, det er en 10" passiv enhed, en SLAPS. http://www.earthquakesound.dk/media/5224/8.jpgDu er naturligvis velkommen til en demo af dem, så du kan få be- eller afkræftet dine fordomme.  Titan Serien - Både Tethys Towers og Rhea centeren - bliver en del af programmet, Earthquake's lager er desværre tømt og i en kombination af at der er stor efterspørgsel og det tager noget tid at bygge sådan et sæt, har vi valgt ikke at lancere modellen i Danmark på nuværende tidspunkt. Vi har dog et sæt i demorummet, som man er velkommen til at komme og lytte på. Vi forventer at kunne levere dem til foråret.  __________________ Morten Witzel
|
Til top |
|
|
M.W. Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 12 Oktober 2008 kl. 03:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Men selfølig så se Titan mere ud som en rigtig B&W klon, der er nok også mere rigtig højtale i den en i Platine Noiree, de laver jo også en center
højtale med en mellem tone der spille op af, det kan da ikke lyd god. |
|
|
Tethys Towers er ikke en B&W klon. De har begge et pianolak modul på toppen, og har begge en buet form, men her stopper al sammenligning også.  1,5" diskant, 5,25" øvre mellemtone, 8" nedre mellemtone og 2x 12" bas + en 15" SLAPS i siden. Den er fysisk meget større end nogen B&W. Om de lyder ens, er du meget velkommen til at komme her og høre. __________________ Morten Witzel
|
Til top |
|
|
Nygaard Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 585
|
Sendt: 12 Oktober 2008 kl. 04:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
M.W. skrev:
Predator skrev:
|
|
|
Platine Noiree er ikke med 10" sub, det er en 10" passiv enhed, en SLAPS.
http://www.earthquakesound.dk/media/5224/8.jpg
Du er naturligvis velkommen til en demo af dem, så du kan få be- eller afkræftet dine fordomme. 
Titan Serien - Både Tethys Towers og Rhea centeren - bliver en del af programmet, Earthquake's lager er desværre tømt og i en kombination af at der er stor efterspørgsel og det tager noget tid at bygge sådan et sæt, har vi valgt ikke at lancere modellen i Danmark på nuværende tidspunkt. Vi har dog et sæt i demorummet, som man er velkommen til at komme og lytte på. Vi forventer at kunne levere dem til foråret. 
|
|
|
At det dermed er de 4" enheder der skal levere lyden/trykket, gør mig kun endnu mere skeptisk overfor denne højtaler  - men samtidig også meget nysgerrig efter at høre hvordan den takler kraftige udslag ved så lave frekvenser, som den på papiret er istand til at formidle! Rent konstruktionsmæssigt mangler denne højtaler den "forfinede vildskab" der præger Earthquakes bilstereo produkter og subs til stuebrug, hvilket efter min mening er lidt ærgelig. Men ved lejlighed kunne det være meget interessant at give dem et lyt. Hvad er prisen på et sæt Tethys Towers her i landet - af ren og skær nysgerrighed?  __________________ Mvh. Henrik Nygaard
|
Til top |
|
|
M.W. Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 12 Oktober 2008 kl. 10:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Predator skrev:
At det dermed er de 4" enheder der skal levere lyden/trykket, gør mig kun endnu mere skeptisk overfor denne højtaler - men samtidig også meget nysgerrig efter at høre hvordan den takler kraftige udslag ved så lave frekvenser, som den på papiret er istand til at formidle! Rent konstruktionsmæssigt mangler denne højtaler den "forfinede vildskab" der præger Earthquakes bilstereo produkter og subs til stuebrug, hvilket efter min mening er lidt ærgelig. Men ved lejlighed kunne det være meget interessant at give dem et lyt.
|
|
|
Jamen så lad os da finde ud af noget i nær fremtid, vi kører gerne til Nordjylland med et sæt Platine Noiree 
Predator skrev:
Hvad er prisen på et sæt Tethys Towers her i landet - af ren og skær nysgerrighed? 
|
|
|
Med den nuværende dollarkurs, vil et sæt koste omkring 130.000 kr. __________________ Morten Witzel
|
Til top |
|
|