Forfatter |
|
HIFI4ALL Lukket konto

Bruger siden: 14 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1301
|
Sendt: 05 April 2009 kl. 13:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Administrator Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3105
|
Sendt: 05 April 2009 kl. 17:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kom nu ind i kampen Gutter - ja, der er slettet intetsigende indlæg, som påpejer en skrivefejl som efterfølgende er rettet - hvad relevans har det for omtalen af produktet? Kom med konstruktive indlæg istedet for skrig og skrål!  God søndag,
|
Til top |
|
|
kimC Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 675
|
Sendt: 05 April 2009 kl. 17:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med den smøre om deres nye kabler anbringer AV bagdelen i perfekt klaskehøjde. Er jeg den eneste der ikke forstår en brik af hvad der foregår?:
Citat
"flydende skærm”, der giver større bredde, mere højde og dybde i lydbilledet. Og samtidig hævdes det at et kabel altid skaber det rette forhold mellem f.eks. solist og orkester: Solisten foran orkestret." Citat slut.
Og hvad dævlen er 3. harmonisk forvrængning??
Og skal jeg forstå det sådan at mit mit meget stive "Chord Signature" HT-kabel ikke du'r fordi det er stift?
Citat
" Ifølge Audiovector, så mister man lydkvalitet og opbygger resonansfænomener når man bruger meget stive kabler." Citat slut.
|
Til top |
|
|
chubbz Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 492
|
Sendt: 05 April 2009 kl. 18:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis stive kabler skulle være negativt, så kan jeg heller ikke forstå at også mit Chord Signature lyder så godt som det gør :-)
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
Sendt: 05 April 2009 kl. 18:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen i må bare indse at Audiovectors kabler ER bedre fordi at de er mere bøjelige  __________________ Vin & Vinyl
|
Til top |
|
|
KimHRasmussen Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 756
|
Sendt: 05 April 2009 kl. 18:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
kimC skrev:
Med den smøre om deres nye kabler anbringer AV bagdelen i perfekt klaskehøjde. Er jeg den eneste der ikke forstår en brik af hvad der foregår?:
Citat
"flydende skærm”, der giver større bredde, mere højde og dybde i lydbilledet. Og samtidig hævdes det at et kabel altid skaber det rette forhold mellem f.eks. solist og orkester: Solisten foran orkestret." Citat slut.
Og skal jeg forstå det sådan at mit mit meget stive "Chord Signature" HT-kabel ikke du'r fordi det er stift?
Citat
" Ifølge Audiovector, så mister man lydkvalitet og opbygger resonansfænomener når man bruger meget stive kabler." Citat slut. |
|
|
Og gad vide om fabrikanten kan dokumentere/bevise alle disse mere eller mindre magiske egenskaber de får ud af et stykke frosent kobber... __________________ Mit Surround: SA & Primare.
|
Til top |
|
|
Kalle_dk Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1086
|
Sendt: 05 April 2009 kl. 18:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Marketingsafdelingen hos Audiovector har vist fået stærk kaffe, den formiddag teksten blev skrevet. Ærgerligt at man skal læse sådan en gang  når der blot er tale om et højttalerkabel. Man skulle tro det var en fremtids-rumraket der skulle sælges. Er hifi-interesserede SÅ dumme, at de skal ha serveret reklamegas på denne måde, for at blive lokket til lommerne ? Ærgerligt ærgerligt !
|
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
Sendt: 05 April 2009 kl. 19:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kalle_dk skrev:
Marketingsafdelingen hos Audiovector har vist fået stærk kaffe, den formiddag teksten blev skrevet. Ærgerligt at man skal læse sådan en gang når der blot er tale om et højttalerkabel. Man skulle tro det var en fremtids-rumraket der skulle sælges. Er hifi-interesserede SÅ dumme, at de skal ha serveret reklamegas på denne måde, for at blive lokket til lommerne ? Ærgerligt ærgerligt !
|
|
|
Er det værre end mange andre kabelproducenters markedsføring ? Det er vel bare nye argumenter for at købe/sælge dyre kabler. Hvis du har fulgt debatterne herinde gennem lang tid vil du også have set at mange af den slags argumenter faktisk virker og ofte ender med at blive brugt i debatten. Så du skal nok passe på med at kalde hifiinteresserede dumme hvis de påvirkes af markedsføring. Derimod kunne man måske anbefale dem at være lidt mere kritiske overfor de informationer der serveres. Det er trodsalt kun reklame og hvorfor skulle man være mindre skeptisk overfor en reklame for et kabel end man er overfor en reklame for et opvaskemiddel.
|
Til top |
|
|
Scatcat Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2539
|
Sendt: 05 April 2009 kl. 19:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skulle lige tjekke om det var d. 1 april __________________ Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
|
Til top |
|
|
Kalle_dk Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1086
|
Sendt: 05 April 2009 kl. 19:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stanley skrev:
Er det værre end mange andre kabelproducenters markedsføring ? |
|
|
Nej, desværre ikke.
Stanley skrev:
Hvis du har fulgt debatterne herinde gennem lang tid vil du også have set at mange af den slags argumenter faktisk virker og ofte ender med at blive brugt i debatten. Så du skal nok passe på med at kalde hifiinteresserede dumme hvis de påvirkes af markedsføring. |
|
|
Tankevækkende.....
Stanley skrev:
Derimod kunne man måske anbefale dem at være lidt mere kritiske overfor de informationer der serveres. Det er trods alt kun reklame og hvorfor skulle man være mindre sketisk overfor en reklame for et kabel end man er overfor en reklame for et opvaskemiddel. |
|
|
Jeg har hadet reklamer i mange år. Specielt da de begyndte at forstyrre mig når jeg kiggede TV. Derfor er jeg altid skeptisk når der "reklameres". Det handler jo om penge.
|
kimC Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 675
|
Sendt: 05 April 2009 kl. 19:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
Sendt: 05 April 2009 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
firetusinde kroner? Det kan man eddermame få en god pick-up for! Og det er så spare-udgaven!
For et sæt af den dyre udgave kunne man købe en high-end CD-afspiller eller en god mellemklasseforstærker.
Den sidste idiot er ikke født endnu. Held og lykke.
|
Til top |
|
|
Groove Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1787
|
Sendt: 05 April 2009 kl. 22:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
kimC skrev:
Citat
Citat
" Ifølge Audiovector, så mister man lydkvalitet og opbygger resonansfænomener når man bruger meget stive kabler." Citat slut.
|
|
|
Hvis jeg får mere højde og dybde i lydbilledet, så bliver jazzklubben jo til en flyhangar.....det ønsker jeg ikke.... __________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
Til top |
|
|
JEJE Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2009 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 11
|
Sendt: 05 April 2009 kl. 23:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg forstår godt folks modvilje mod flotte, men uforståelige beskrivelser - særlig når det drejer sig om kabler!
Jeg har selv i længere tid været på jagt efter nogle gode højtalerkabler, og hvad man ikke støder på undervejs af flotte beskrivelser af noget, der ikke lyder godt, er rystende.
Jeg har for 2 uger siden haft Audiovectors avantgarde kabel hjemme til lyttetest, og selvom jeg heller ikke kan forklare beskrivelsen, må jeg sige, at det er et fantastisk kabel. Der er rigtigt godt hul igennem med et stort lydbillede. Der er supergod kontrol i hele frekvensspektret - specielt ved de lave frekvenser bemærkes den stramme kontrol. Man hører et væld af detaljer, der flyder uanstrengt og klart. Det er et musikkabel med streg under musik. Havde jeg ikke foretaget testen i direkte sammenligning med NLE50, som lige var en lille streg bedre end Audiovectors, havde jeg helt sikkert købt det kabel, for det spillede klart bedre end min reference, som ellers ikke havde været dårligt i sammenligning med kabler som Nordost Heimdal, Transparent Music Wave plus, Chord Odyssey, Silver Sonic Q-10, Audioquest Gibraltar bare for at nævne nogle. Retfærdigvis skal siges, at jeg ikke har foretaget en direkte test mellem de nævnte kabler og Audiovectors.
Under alle omstændigheder et kabel som jeg synes er værd at lytte til :-)
__________________ Naim Nap 200, Naim Nac 252, Naim CD5X, Naim Flatcap og Naim Stageline, AVID Diva II SP, SME 309, Audiovector Si6 signature, NLE 50 højtalerkabel
|
Til top |
|
|
Administrator Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3105
|
Sendt: 08 April 2009 kl. 16:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er slettet endnu en række intetsigende indlæg - Pierre, forhold dig til nyheden - og ikke en trykfejl og de efterfølgende kommentarer vedr. denne!
God påske,
|
Til top |
|
|