Forfatter |
|
HIFI4ALL Lukket konto

Bruger siden: 14 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1301
|
Sendt: 18 Juni 2009 kl. 19:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
MonoTovarisj Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1487
|
Sendt: 18 Juni 2009 kl. 20:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm hvordan beslutter hififreaks monstro hvem der bliver den heldige køber? Er det først til mølle?
__________________ MonoTovarisj
Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
|
Til top |
|
|
sd2100 Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 363
|
Sendt: 18 Juni 2009 kl. 21:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
I visse asiatiske lande (især Japan og Kina) er tallet 4 et ulykkes tal i stil med vores 13. Der er flere producenter, der af samme årsag springer Mk. 4 over.
|
Til top |
|
|
Peter.C Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 223
|
Sendt: 18 Juni 2009 kl. 21:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en gammel B-100.
Der står B-100 C bag på den. Er det så en mk III ?
__________________ Hilsen Peter
|
Til top |
|
|
Medlem Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 2084
|
Sendt: 18 Juni 2009 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
Sendt: 18 Juni 2009 kl. 22:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter.C skrev:
Jeg har en gammel B-100.
Der står B-100 C bag på den. Er det så en mk III ?
|
|
|
"C" står for Chrome. Altså farven på dine "knobs".
Serienummeret er det du skal kigge på for at finde ud af om den er mk. III eller Mk. 5. Mener at serienumre større end 2000 er Mk. 5. Og den er klart overlegen lydmæssigt __________________ Mvh Thue
|
Til top |
|
|
Peter.C Forum Bruger

|
Sendt: 18 Juni 2009 kl. 23:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
thuekay skrev:
Serienummeret er det du skal kigge på for at finde ud af om den er mk. III eller Mk. 5. Mener at serienumre større end 2000 er Mk. 5. Og den er klart overlegen lydmæssigt |
|
|
Tak for hjælpen. Men der er altså guld-patter på min. Mystisk. Men serienummeret er 3733, så mon ikke der er en mk. V. __________________ Hilsen Peter
|
Til top |
|
|
thuekay Forum Bruger

|
Sendt: 18 Juni 2009 kl. 23:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter.C skrev:
thuekay skrev:
Serienummeret er det du skal kigge på for at finde ud af om den er mk. III eller Mk. 5. Mener at serienumre større end 2000 er Mk. 5. Og den er klart overlegen lydmæssigt
|
|
|
Tak for hjælpen.
Men der er altså guld-patter på min. Mystisk.
Men serienummeret er 3733, så mon ikke der er en mk. V.
|
|
|
Så er de blevet skiftet ud med Guldknobs i stedet, ellers skulle den hedde B-100 G (For Gold) __________________ Mvh Thue
|
Til top |
|
|
C.Bo Udelukket fra forum

Dobbeltprofil: Heltny etc.
Bruger siden: 11 September 2008 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4
|
Sendt: 18 Juni 2009 kl. 23:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter.C skrev:
thuekay skrev:
Serienummeret er det du skal kigge på for at finde ud af om den er mk. III eller Mk. 5. Mener at serienumre større end 2000 er Mk. 5. Og den er klart overlegen lydmæssigt |
|
|
Tak for hjælpen.
Men serienummeret er 3733, så mon ikke der er en mk. V.
|
|
|
Guld-patter  .
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
Sendt: 18 Juni 2009 kl. 23:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter.C skrev:
thuekay skrev:
Serienummeret er det du skal kigge på for at finde ud af om den er mk. III eller Mk. 5. Mener at serienumre større end 2000 er Mk. 5. Og den er klart overlegen lydmæssigt
|
|
|
|
|
|
Det må sku være en special model du har.
Densen nye slogan. Hifi for enlige, nu også med PATTER.  __________________ Vin & Vinyl
|
Til top |
|
|
Peter.C Forum Bruger

|
Sendt: 19 Juni 2009 kl. 00:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
thuekay skrev:
Så er de blevet skiftet ud med Guldknobs i stedet, ellers skulle den hedde B-100 G (For Gold) |
|
|
Mystisk, jeg har haft den fra ny. Mystisk.  __________________ Hilsen Peter
|
Til top |
|
|
thuekay Forum Bruger

|
Sendt: 19 Juni 2009 kl. 00:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter.C skrev:
thuekay skrev:
Så er de blevet skiftet ud med Guldknobs i stedet, ellers skulle den hedde B-100 G (For Gold)
|
|
|
Mystisk, jeg har haft den fra ny. Mystisk.
|
|
|
Hmm. Lyder lidt mærkeligt. Prøv at høre Densen hvordan det hænger sammen. __________________ Mvh Thue
|
Til top |
|
|
Thomas Sillesen Branchemedlem

Nerds.dk
Bruger siden: 29 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1596
|
Sendt: 19 Juni 2009 kl. 09:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
En "C" model er ganske rigtigt en Chrom knap model. Hvis det er en C model købt ny med Guldknapper, skyldes det normalt at vi døber en forstærker det øjeblik vi begynder at producere den, og hvis så kunden ændrer til en anden knap, har den allerede fået nr i vores system, og det beholder den så.
Vi oplever fra tid til anden at en forhandler bestiller forkert finish, og bliver opmærksom på det når han får vores ordre bekræftelse, jeg vil tro det er det der er sket. __________________ Med Venlig Hilsen
Thomas Sillesen
|
Til top |
|
|
Oluf Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 257
|
Sendt: 19 Juni 2009 kl. 13:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg aldrig hørt b-100. Men jeg skal da lige love for at markedsføringsviolinerne er helt op og tangere min smertegrænse her. Ikke en men hele to fantastiske anekdoter, får vi serveret om forstærkerens svære fødsel. Ja man bliver sgu rørt til tårer. Jeg vil da håbe, at der var nogen som Thomas kunne klemme hårdt i hånden under denne svære fødsel :-)
Jeg ved godt, det er hårde tider, men kunne du ikke overveje at bede din markedsføringsafdeling om at skrue lidt ned for dette forsøg på følelsesmanipulering og så lukke op for noget mere saglig information i stedet. Med den her fuldstændig overskruede tone gennem hele "artiklen" risikere folk, at få et akut anfald af storytellings-kvalme.
Hvorfor kommer denne "nyhed" først nu, når forstærkeren blev "solgt" sidst i 2008? Nu fungerer det jo kun som ren branding. Eller er der et gran sondering i? Jeg kan næsten ikke dy mig for at spørge, om man kan få udspecificeret hvilke komponenter Thomas personligt har monteret i den enkelte forstærker og hvilke drabelige monteringsvanskeligheder han evt. rendte ind i...
Håber det er klart at indlægget ikke er skrevet for at fornærme Densen. Men at det er skrevet med et glimt i øjet samtidig med, at der er et gran af alvor bag.
Peter.C: Sker der noget, når du hiver i guldpatterne?
|
Til top |
|
|
Peter.C Forum Bruger

|
Sendt: 19 Juni 2009 kl. 13:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thomas Sillesen skrev:
Vi oplever fra tid til anden at en forhandler bestiller forkert finish, og bliver opmærksom på det når han får vores ordre bekræftelse, jeg vil tro det er det der er sket. |
|
|
Så er det nok det der er forklaringen. Tak for svaret Thomas.  __________________ Hilsen Peter
|
Til top |
|
|

Nerds.dk
|
Sendt: 19 Juni 2009 kl. 13:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Oluf, jeg er da også selv rørt til tårer, men det var nu mest fordi jeg måtte lave al det arbejde 
Jeg vil tro Michael Guldager lavede pressemeddelsen nu, fordi det er nu HiFi Freaks har fået den på lager. Havde han sendt pressemeddelsen ud samtidig med at han bestilte B-100 til HiFi Freaks, ville en eventuel kunde skulle vente et halvt år på jeg fik den snøvlet færdig.
Det endte iøvrigt med at jeg lavede HMD på alle print, og har trænet een af vores produktionsfolk op i mekanisk montage og test, da de 2 der ellers kunne det er i Hong Kong og Schweitz for tiden.
Og nu er det jo ikke et produkt vi skal sælge fremadrettet, det er netop lavet for at være et helt specielt produkt, for at fejre en -synes vi selv- fantastisk forstærker og historien bag. Der er faktisk mange flere anekdoter der knytter sig til den, og det er i dette tilfælde det vi vil fejre, nøjagtig som når man kommer til ethvert andet jubilæum, og fejrer årene forud  __________________ Med Venlig Hilsen
Thomas Sillesen
|
Til top |
|
|
Peter.C Forum Bruger

|
Sendt: 19 Juni 2009 kl. 13:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
oluf skrev:
Peter.C: Sker der noget, når du hiver i guldpatterne?  |
|
|
Hehe, ja enten skifter den kanal, eller også ændres lydstyrken, så det hele virker nok som det skal  __________________ Hilsen Peter
|
Til top |
|
|
Oluf Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 257
|
Sendt: 19 Juni 2009 kl. 13:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Må jeg foreslå at der indføres et nyt begreb. En såkaldt kejser-vikling...og Thomas hvis det skulle være kommet så vidt: Ville du have ageret æget 110V forlænger-vikling, hvis det var det der skulle til for at få liv i dyret?
Men bortset fra det, så svarer du ikke ret meget på mine spørgsmål. Men fred være med det, og B-100 og tillykke med jeres jubilæum.
N.B.: Lidt sjovt iøvrigt med så mange opgraderinger af en i først hug så fantastisk forstærker. Gad vide hvad man får hvis ordet fantastisk eller enestående og unik blev "opgraderet" seks gange!
Peter.C: Ja hvis der er liv i guldpatterne er der nok også liv i dyret.
|
Til top |
|
|

Nerds.dk
|
Sendt: 19 Juni 2009 kl. 14:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Oluf, jeg ville ret beset gøre alt for at få liv i dyret dengang Og hvis jeg ikke svarer på dine spørgsmål må du undskylde, det synes jeg nu jeg gjorde, men ja, jeg fortalte ikke at jeg monterede f.eks 4 stk Densen kondensatorer a 10.000uF/63V i printet etc, men jeg skrev dog jeg havde lavet al håndmontage på printet. Og det var ikke fordi jeg gad, men der var ingen andre til det.
Og ja, så ville det være superfantastiskberusendebegejstrendebegærligtekseptionel, men det har du tilgode til næste gang Men når man kigger på en forstærker man ikke har produceret i et par år, er der jo altid en mængde små ting man kan forbedre, og det var det vi gjorde, og summen af disse forbedringer blev faktisk ganske god :) __________________ Med Venlig Hilsen
Thomas Sillesen
|
Til top |
|
|
musica Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 161
|
Sendt: 19 Juni 2009 kl. 15:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med jubilæet!
Jeg synes det er sjovt med et par anekdoter om forstærkerens tilblivelse.
Findes der ikke et billede af Anniversary-modellen? Eller er den nøjagtig lig den originale? Billedet ser ud til at være det samme som på Densens hjemmeside for den udgåede model B-100. __________________ " Den tid der går, er det vi kalder for liv
Det er til salg for bare et minimum af initiativ" tv-2
|
Til top |
|
|