Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 08:29   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Små klik fra Foobar? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Miav
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2013
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 29 Juni 2014 kl. 21:14 | IP-adresse registreret  

Jeg har nu leget lidt med FooBar2000 afspilleren, og er yderst tilfreds med lyden.
Jeg bruger min Laptop som afspiller, kører signalet som USB over i en USB/SPDif converter, og vidre over i min DAC.
Men jeg oplever desværre ind i mellem nogle små klik/tik, ikke meget men de er der.
Det er FLAC filer jeg afspiller.

Er der nogen der har prøvet det samme og fået dette løst, så vil jeg meget gerne oplyses.
Til top Vis Miav's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Miav

Henrik_sdk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2008
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 29 Juni 2014 kl. 22:16 | IP-adresse registreret  

osse her..
Til top Vis Henrik_sdk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Henrik_sdk

olepro
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2008
Lokalitet: København
Sendt: 29 Juni 2014 kl. 23:14 | IP-adresse registreret  

Sådanne problemer stammer ofte fra PC'ens netværkskort, især det trådløse.
Det kan være en god idé at opdatere driverne til netværkskortet og hvis dette ikke hjælper slå det fra under musiklytning.
Det er generelt en god idé at have så få programmer som muligt kørende i baggrunden ved brug af PC som musikafspiller.
Aller bedst have en PC kun til musik, uden alt muligt andet indstalleret.
Prøv at indstallere dette program http://www.thesycon.de/deu/latency_check.shtml. (DPC latency checker)
Det viser om der er problemer med realtime afvikling af audio
Til top Vis olepro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af olepro

Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 30 Juni 2014 kl. 08:27 | IP-adresse registreret  

Miav skrev:
Jeg har nu leget lidt med FooBar2000 afspilleren, og er yderst tilfreds med lyden.
Jeg bruger min Laptop som afspiller, kører signalet som USB over i en USB/SPDif converter, og vidre over i min DAC.
Men jeg oplever desværre ind i mellem nogle små klik/tik, ikke meget men de er der.

Er der nogen der har prøvet det samme og fået dette løst, så vil jeg meget gerne oplyses.

Nu skriver du laptop, du skal tænke på, at når du afspiller flac-filer, skal din processor i princippet pakke dem ud til wav-filer før de spilles. Jo mere processor-power/ram jo bedre. Prøv at disable alle unødvendige kørende processer på pc´en medens du spiller dine filer og se, om ikke det hjælper. Gør det det, er det nok bare at finde en kraftigere maskine at afspille musikken på

olepro
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Juni 2014 kl. 10:16 | IP-adresse registreret  

Boydk skrev:
Miav skrev:

Nu skriver du laptop, du skal tænke på, at når du afspiller flac-filer, skal din processor i princippet pakke dem ud til wav-filer før de spilles. Jo mere processor-power/ram jo bedre. Prøv at disable alle unødvendige kørende processer på pc´en medens du spiller dine filer og se, om ikke det hjælper. Gør det det, er det nok bare at finde en kraftigere maskine at afspille musikken på

Så simpelt er det desværre ikke.
Selv den kraftigste computer kan lave knas med lyden hvis der er andre komponenter der interrupter.
De fleste computere, selv tudse gamle kan uden problemer afvikle en FLAC fil hvis computeren er konfigureret rigtigt, så det ville være synd at lokke nogen til at bruge en formue på en ny PC for bagefter at have det samme problem.

Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Juni 2014 kl. 10:23 | IP-adresse registreret  

Læs nu hvad jeg skriver, olepro.
Hvis du disabler alle unødvendigt kørende processer, og det hjælper, er det typisk "lidt power", man mangler. Hvis du bruger laptoppen som almindelig komputer samtidig, er det s´gu da p***e irriterende at skulle enable/disable processer hele tiden, for at få det til at virke, men det gi´r dig et hint omkring, hvor meget power du behøver, for at få det til at køre uden fejl. Og der var ikke noget med at lokke nogen til "at bruge en formue". En lille Intel NUC, der ikke skal lave andet, gør det glimrende. Min egen med 4GHz quadcore/32 Gb ram, gør det også glimrende, uanset hvad der måtte køre på den af programmer samtidig.

Miav
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Juni 2014 kl. 10:27 | IP-adresse registreret  

Min Laptop er med en i5 processor, så jeg tror ikke problemet ligger der. Jeg har prøvet at belaste PC'en med forskellige
programmer i baggrunden, dette ændrer ikke mønsteret i klikkene. Jeg har også prøvet med ikke komprimerede FLAC filer,
samt med WAV filer, og her er mønsteret det samme med klikkene.
Men jeg tror "olepro" er inde på det reelle problem, nemlig det trådløse netkort, da dette blev slået fra forsvandt
klikkene, så jeg takker "olepro" for hjælpen.

Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Juni 2014 kl. 10:37 | IP-adresse registreret  

Tillykke, thumbs up  til olepro

Miav
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Juni 2014 kl. 10:43 | IP-adresse registreret  

Nu skal jeg så bare have trukket et netkabel ud til anlægget , jeg syntes altid der er arbejde forbundet med alting.
Men når det så er sagt, så er jeg ret positiv over lyden fra PC'en, lyden kommer tættere på det analoge setup, dog stadigvæk
med et stort + til Vinylen.

olepro
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Juni 2014 kl. 10:54 | IP-adresse registreret  

Miav skrev:
Nu skal jeg så bare have trukket et netkabel ud til anlægget , jeg syntes altid der er arbejde forbundet med alting.
Men når det så er sagt, så er jeg ret positiv over lyden fra PC'en, lyden kommer tættere på det analoge setup, dog stadigvæk
med et stort + til Vinylen.

Har du checket om der findes nyere drivere til dit trådløse netkort ?
Det løste mine problemer

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes