Sendt: 31 Juli 2014 kl. 14:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Jeg har investeret i Bluesound Node som streaming box (kom fra Logitech Squeeze Box).
Igennem mange år har jeg opbygget en musik samling (primært rip af mine gamle CD'ere) i Windows Media Player.
Her har jeg et hav af playlister - lange såvel som korte.
Nu prøvekører jeg så WIMP HiFi - det er helt super og jeg skal jo finde et alternativ, da jeg ikke længere køber CD'ere og kvaliteten er for dårlig på TDC Play.
Men jeg savner virkelig en mulighed for at importere mine Window Media Player playlister til WIMP. F.eks. en drag'n'drop mulighed på min PC.
WIMP kan jo eksportere playlister i RSS, hvilket i mine øjne er helt genialt, hvis jeg i morgen skulle få lyst til at skifte til en anden udbyder eller WIMP lukker/konkurs/opkøb m.m. - Hvad så? Så er min samling jo væk!. Så kan jeg få mine playlister med mig.
Der er ikke den fysiske placering/ejerskab af musikken, der er kernen, men derimod den tid jeg har brugt på at sammensætte min samling. Med Streaming tjenester forsvinder denne mulighed, med mindre man kan eksportere/importere.
Som jeg ser det, kan WIMP kun importere fra Spotify og eksportere i RSS.
Spørgsmålet er så om man kan "matche" / importere sin eksisterende samling fra Windows Media Player til WIMP?
Det behøver ikke specifikt at være WMP - playlisterne ligger som flade tekstfiler og jeg kan nemt lave et script, der formaterer til andre formater f.eks. RSS, hvis man altså kan importere via Kunster, Album, Nr og ikke den unikke identifier i WIMP....
Erfaringer og ideer modtages med glæde... Tro mig, der tager en krig bare at oprette en playliste ved at manuelt at finde hvert nummer.
|