Forfatter |
|
Maximini Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 August 2014 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 23
|
Sendt: 07 September 2014 kl. 12:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
En LClock har en bestemt frekvens bestemt af krystallet hvis jeg ikke tager fejl.
Hvis man så har en LClock som har en anden frekvens end den der skal bruges kunne man så ikke erstatte krystallet på Lclock´en med den der sidder i
f.eks cd-afspillerne ?
Dvs pille krystallet fra CD/DVD ud og sætte den på LClock´en og på den måde få det til at virke ?
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 07 September 2014 kl. 17:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9878
|
Sendt: 07 September 2014 kl. 18:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er en dårlig ide. Komponenterne omkring krystallet er jo tilpasset denne. Tror ikke det vil virke særlig godt.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 07 September 2014 kl. 18:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
Det er en dårlig ide. Komponenterne omkring krystallet er jo tilpasset denne. Tror ikke det vil virke særlig godt.  |
|
|
Komponenterne omkring er de samme uanset krystal.
Er det noget du ved noget om sådan for at vide det mere præcist ?
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9878
|
Sendt: 07 September 2014 kl. 18:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, ikke sådan 100%. Men vil heller skrive dette, end at anbefale dig at gøre det med mulighed for at ødelægge noget. Som sagt, er jeg ikke selv sikker på det vil virke, men som du skriver ang. komponenterne, så måske alligevel. Synes bare ikke, jeg nogen steder har læst om lige netop denne fremgangs måde. Det er jo altid hele clock'en der skiftes, ikke kun krystallet. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
bech Forum Bruger

Bruger siden: 13 August 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 221
|
Sendt: 07 September 2014 kl. 18:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bare en vild ide - hvad med at spørge firmaet bag lclock: lcaudio.dk
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 07 September 2014 kl. 18:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
Nej, ikke sådan 100%. Men vil heller skrive dette, end at anbefale dig at gøre det med mulighed for at ødelægge noget. Som sagt,
er jeg ikke selv sikker på det vil virke, men som du skriver ang. komponenterne, så måske alligevel. Synes bare ikke, jeg nogen steder har læst om lige
netop denne fremgangs måde. Det er jo altid hele clock'en der skiftes, ikke kun krystallet.  |
|
|
Jeg tror ikke du helt forstod mit første indlæg
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 07 September 2014 kl. 18:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
bech skrev:
Bare en vild ide - hvad med at spørge firmaet bag lclock: lcaudio.dk
|
|
|
Ja det er selvf en mulighed men måske nogle på forum ved det
Det er blandt andet det et forum er til
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6373
|
Sendt: 07 September 2014 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Maximini, du kan sagtens skifte krystallet og få Lclock´en til at virke, men men Det der blandt andet gør Lclock til det, den er, er at man har benyttet et krystal med meget snære tolerancer, typisk 1-5ppm, hvor standard krystallet i en CD spille normalt ligger på 4-500ppm. ppm= parts pr. million. Gå på nettet og find dig et krystal med den rigtige frekvens, en tolerance på 1-2ppm, så får du det, der var tiltænkt. Det burde være til at finde for under 100,- kr.  __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 07 September 2014 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boydk skrev:
Maximini, du kan sagtens skifte krystallet og få Lclock´en til at virke, men menDet der blandt andet gør Lclock til det, den er, er at man
har benyttet et krystal med meget snære tolerancer, typisk 1-5ppm, hvor standard krystallet i en CD spille normalt ligger på 4-500ppm. ppm= parts pr.
million. Gå på nettet og find dig et krystal med den rigtige frekvens, en tolerance på 1-2ppm, så får du det, der var tiltænkt. Det burde være til at finde
for under 100,- kr. |
|
|
Jeg bukker og takker
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6373
|
Sendt: 07 September 2014 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
You´re welcome. Ellers prøv at sende PB til brugeren herinde, der kalder sig "NewClassD", lur mig, om ikke det er den gode Lars Clausen. Om LclockXO er fra før eller efter, han forlod LCaudio, skal jeg så ikke ku´ sige  __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 10 September 2014 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boydk skrev:
You´re welcome.Ellers prøv at sende PB til brugeren herinde, der kalder sig "NewClassD", lur mig, om ikke det er den gode Lars
Clausen. Om LclockXO er fra før eller efter, han forlod LCaudio, skal jeg så ikke ku´ sige |
|
|
Jeg prøver at forhøre mig ved ham.
Men tak for dine bud osv
Rart med nogle der ved lidt om det, modsat dem der absolut intet ved om det men skriver deres gætterier bare for at skrive.
|
Til top |
|
|
Jensiman Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 432
|
Sendt: 10 September 2014 kl. 23:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Maximini skrev:
Rart med nogle der ved lidt om det, modsat dem der absolut intet ved om det men skriver deres gætterier bare for at skrive.
|
|
|
Hvis det er din indstilling, så synes jeg du skal tage bechs råd til dig
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 10 September 2014 kl. 23:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jensiman skrev:
Maximini skrev:
|
|
|
Hvis det er din indstilling, så synes jeg du skal tage bechs råd til dig  |
|
|
Er der noget i vejen med at være utilfreds med gætterier når man er interesseret i viden ?
Ja bedste råd er selvfølgelig at spørge Lars fra LCaudio til råds men det kommer der ikke en tråd ud af som andre måske kan bruge.
Min indstilling er måske mere i retning af; Ved du intet om det, så lad være med at skrive, da det forstyrrer og forvirrer mere end det gavner
|
Til top |
|
|